ACI Europe je analizo, ki poudarja bistveno vlogo regionalnih letališč pri zagotavljanju mobilnosti prebivalstva, gospodarske rasti in družbene kohezije v Evropi, objavilo v času, ko je v Ljubljani potekala strokovna konferenca evropskih letališč z naslovom Regionalno povezovanje - okvir za družbeno kohezijo in gospodarskih razvoj.

Več kot 170 delegatov iz približno 40 evropskih letališč je razpravljalo o številnih temah, z glavnim poudarkom na financiranju regionalnih letališč, so sporočili iz Aerodroma Ljubljana, ki je konferenco gostil in organiziral.

Konferenca je bila organizirana v času, ko so regionalna letališča pod drobnogledom evropskih institucij. Evropska komisija pripravlja revizijo priporočil pri državni pomoči in financiranju letališč, Evropski parlament pa bo po obravnavi strateške vloge regionalnih letališč objavil obsežno poročilo z naslovom o prihodnosti regionalnih letališč in letaliških storitev v EU. To bo vključevalo priporočila, kako se spopasti z izzivi, ki se postavljajo pred ta letališča.

Financiranje letališke infrastrukture je po besedah generalnega direktorja ACI Europe Olivierja Jankovca tema, ki zahteva poglobljeno razpravo. Stanje, kjer je mogoče zaslediti počasen razvoj letališč in napovedano znatno povečanje prometa v Evropi do leta 2030, je po njegovih ocenah zaskrbljujoče.

Jankovec poudarja, da nihče ne oporeka dejstvu, da potrebujemo zdravo konkurenco in opredelitev bolj praktičnih pravil glede državnih pomoči. "Vendarle pa je državno financiranje za manjša letališča nujno za njihov uspešen ekonomski razvoj letališč in razvoj regije. To pa bo morala v zakup vzeti tudi Evropska komisija pri ponovni obravnavi priporočil," je poudaril.

Predsednik Foruma regionalni letališč in generalni direktor zagrebškega letališča Tonči Peović je dejal, da je 700.000 oskrbljenih potnikov meja, pri kateri lahko posamezno letališče pokrije naložbe in stroške obstoja. Če naložbe na letališča "financira" država ali morda regija, je mogoče mejo spustiti tudi pod pol milijona potnikov, je ocenil Peović.

"V časih, ko Evropa mrzlično išče spodbude za zaposlovanje in rast, analiza, ki jo je objavilo združenje regionalnih letališč, opominja na neizkoriščen potencial evropskih regionalnih letališč za pospešitev ekonomskega razvoja v skupnosti, ki jim služijo," je še poudaril Peović.

Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je opozoril na ranljivost regionalnih letališč. Kot je dejal, je samo v naši regiji pet letališč, ki tekmujejo med seboj za isti promet. Skobir meni, da regionalna letališča potrebujejo nov poslovni model. "Vidim ga predvsem v skupnem nastopu pri pridobivanju prevoznikov oziroma povezav, za katere obstaja skupni interes," je dejal prvi mož Aerodroma Ljubljana.