Ameriško združenje za zračni transport (ATAA) je namreč kot predstavnik ameriških letalskih prevoznikov na sodišče v Luksemburgu vložilo tožbo zoper unijo. V tožbi so ji očitali, da uvedba plačila za emisije za neevropske letalske prevoznike pomeni kršitev mednarodnega prava, poroča nemška tiskovna agencija dpa. "Enotna uporaba shem za vsa letala, ki pristajajo ali vzletajo na evropskih letališčih, je v skladu z določbami sporazuma, ki prepoveduje diskriminatorno ločevanje med evropskimi in ameriškimi letalskimi družbami," je sodišče zapisalo v sodbi.

"Uvedba plačevanja emisij za letalske prevoznike prav tako ne krši principov teritorialnosti in suverenosti tretjih držav," so še zapisali. ZDA so sicer prejšnji teden že zagrozile z uvedbo "primernih ukrepov" v primeru, da bo EU začela z izvajanjem uredbe. Na odločitev Sodišča EU pa se je že odzvala evropska komisarka za podnebno ukrepanje Connie Hedegaard, ki je ameriške prevoznike pozvala, naj spoštujejo uredbo unije. "Po današnji jasni odločitvi sodišča EU sedaj pričakujem, da bodo ameriški prevozniki spoštovali zakone EU, tako kot EU spoštuje zakone ZDA," je zapisala na spletnem socialnem omrežju Twitter.

Unija sicer želi z uredbo spodbuditi letalske družbe k zmanjševanju toplogrednih plinov, in sicer tako, da bodo preklopili na okolju bolj prijazne vire energije ali pa zmanjšali porabo goriva. Tožbo zoper EU so konec septembra napovedali tudi na Kitajskem, Peking pa je Bruselj obtožil, da na ta način enostransko uvaja nov davek. Mednarodno združenje letalskih prevoznikov (IATA) je danes že izrazilo razočaranje nad odločitvijo Sodišča EU. "Odločitev sodišča EU lahko odraža evropsko zaupanje v njihove načrte, vendar pa tega zaupanja ne delijo ostale države, med katerimi narašča nasprotovanje uredbi," so zapisali.

Ob tem poudarjajo, da odločitev sodišča ne bo pripomogla k doseganju konsenza za globalno zmanjšanje izpusta emisij. Letalska industrija se je zavezala, da bo do leta 2020 na letni ravni za 1,5 odstotka izboljšala učinkovitost porabe goriva, s čimer bi lahko do leta 2050 prepolovili izpuste emisij, poudarjajo. Prav globalni konsenz za sprejemanje ukrepov pa je po mnenju združenja ključnega pomena za doseganje omenjenih ciljev.