Tedenska vinjeta za pet evrov bi lahko rešila težavo, ki je nastala, ker je Slovenija uvedla le pol- in enoletne vinjete, s čimer so diskriminirani tujci, ki redkeje uporabljajo slovenske avtoceste kot domačini. Seveda pa je treba počakati na končno odločitev in ni mogoče špekulirati o alternativnih scenarijih, je dejal Pirotta.

Tajani in minister za promet Patrick Vlačič sta o problemu govorila že ob robu decembrskega zasedanja Sveta EU za promet, ko sta se tudi dogovorila za sestanek med stranema. Do slednjega je prišlo v sredo, ko se je s predstavniki komisije sestala namestnica stalnega predstavnika Slovenije pri EU Mary Veronica Tovšak Pleterski, je pojasnil Pirotta in dodal, da Bruselj upa na rešitev do poletja.

Sicer pa je komisija prejela "nenavadno veliko pritožb" glede vinjet v Sloveniji, pojasnjuje Pirotta. Da so s slovensko rešitvijo nezadovoljni mnogi, ni skrivnost, pritožbe pa so prišle od državljanov kot tudi evropskih poslancev.

Evropska komisija je Slovenijo opozorila, da je sistem vinjet diskriminatoren

Slovenija je 1. julija lani na vseh cestninskih cestah uvedla vinjete, ki bodo veljale do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja. Ugodne cene vinjet - za polletno je treba odšteti 35, za letno pa 55 evrov - so razveselile večino Slovencev, a razjezile Evropo, ki si želi vinjet za krajše časovno obdobje.

Uvedba zgolj polletnih in enoletnih vinjet je bila podlaga za odločitev Evropske komisije v začetku oktobra, ki je Slovenijo v prvem uradnem opominu opozorila, naj preneha diskriminatorno obravnavati druge državljane EU ali tuje rezidente, ki le občasno uporabljajo slovenske avtoceste. Presodila je namreč, da so ti zaradi nesorazmernih cestnin za tranzit ali kratkotrajno uporabo avtocest v slabšem položaju kot Slovenci.

Vlada je tudi ustanovila medresorsko delovno skupino, ki mora do 31. januarja 2009 pripraviti predlog za financiranje avtocestnih in cestnih programov ter cestninjenje. Ko bo ta predlog pripravljen, bo Slovenija začela dialog z Evropsko komisijo.