"Največ blogov je pravzaprav osebnih dnevnikov," trdi strokovnjak za uporabniško izkušnjo in predavatelj na ljubljanski Fakulteti za družbene vede Tomasz Pirc. Blogov je čedalje več, ker so postali dostopni in preprosti za uporabo. Blogi nastajajo tudi zato, ker na njih pisci predstavljajo ozka in specializirana področja, pravi Pirc in dodaja, da se precej blogov v Sloveniji ukvarja s povzemanjem informacij iz drugih medijev. "Pri nas ni veliko blogerskih zvezd, tako kot je to v tujini, zato veliko uporabnikov spremlja znance ali ljudi, ki so jih spoznali na medmrežju," pojasnjuje Pirc.

Uporabniki spleta želijo biti slišani

Po podatkih raziskave o Rabi interneta v Sloveniji najbolj iskan slovenski blog piše "ljubitelj digitalne tehnologije" Jonas. "Ljudje bi radi imeli svoj glas in tehnologija počasi skozi stoletja to vedno bolj omogoča. S tiskom so dobili svoj glas nekateri ljudje, z novo tehnologijo, z internetom, digitalizacijo pa bo nekega dne imel to možnost vsak," pravi Jonas Žnidaršič, ki opaža, da se slovenska blogosfera premika v pozitivno smer, razvija pa se tako naglo, da ji ni več sposoben slediti.

Nekateri med slovenskimi blogerji s prikazovanjem oglasov na svojih blogih zaslužijo od nekaj do 50 evrov, za večji finančni uspeh pa bi se morali lotiti pisanja bloga v angleškem jeziku. Trenutno v Sloveniji najbolj odmeva uspeh podjetja Zemanta, v katerega sta britanska sklada tveganega kapitala vložila milijon evrov. V Zemanti razvijajo poseben vtičnik, s katerim je mogoče vsebino bloga enostavno obogatiti in povezati s podobnimi temami. Direktor in ustanovitelj podjetja Andraž Tori zavrača opozorila o tem, da v tako imenovani blogosferi kmalu ne bo mogoče ločiti zrnja od plev, in meni, da "jih sprožajo varuhi tradicije vsakič, ko se pojavijo nove ideje". Tako kot takrat, ko so se ljudje naučili brati in avtoritete niso imele več nadzora nad znanjem, je "danes normalno, da lahko vsak ustvarja in objavlja", je prepričan Tori.

Več ko komuniciramo, pametnejši smo

"Od vsakega novega medija ali tehnologije moramo vnaprej pričakovati, da jo bodo ljudje uporabili za svoj življenjski načrt," pravi Jonas Žnidaršič, zato se ne smemo čuditi, da blogajo tudi "prodajalci avtomobilov, politiki, duhovni voditelji in lažnivci". Orodja za preverjanje informacij bodo v prihodnosti "sama znala poiskati in preveriti dejstva in njihovo resničnosti ter vas opozorila, da se določeni pisci z vami ne strinjajo," napoveduje Andraž Tori, ki pa ga ne skrbi, da bi "vsi ljudje pisali iste stvari, saj smo preveč različni".

Povprečen blog ima po rezultatih raziskave na mesec manj kot 100 obiskovalcev, blogerji pa so najbolj zadovoljni s povečanim številom komentarjev, čeprav skoraj polovico blogov berejo znanci. Zgodovina nam kaže, da je bolje, da se dva pogovarjata, kakor pa da molčita, pravi Jonas Žnidaršič: "Več kot komuniciramo, pametnejši smo." Blogerjev ne zanima toliko obisk kot pa "samoizražanje in preizkušanje, kaj je mogoče narediti v javni sferi", je še prepričan Tomasz Pirc.