Večino so jih prvi lastniki kupili še v času Jugoslavije, del pa so jih tako ali drugače uvozili iz tujine. Veliko omenjenih prevoznih sredstev so izdelali v raznih jugoslovanskih podjetjih: kragujevška Zastava ima na naših cestah po zadnjih podatkih 2426 vozil, starejših od dvajset let (jugo, 101, fičo ...), sarajevski Unis 1988 (golf), novomeški IMV 630 (renault), Cimos 268, IDA iz Kikinde pa 149 vozil (opel). Časi so se spremenili, v avtu si povprečen šofer želi vsaj avtomatsko klimo, če ne že senzorjev za parkiranje, a število starih avtov dokazuje, da udobje ni vse in da bo kmalu prišel čas - za nekatere pa je že prišel -, ko bodo postali avtomobili iz časov razpada Jugoslavije popularni oldtimerji. Natančne podatke o številu vozil na naših cestah smo dobili od ministrstva za notranje zadeve (in jih pripisali ob imenu vozila). Za komentarje o posameznih modelih pa smo prosili Mateja Štakula, Dnevnikovega mojstra za štirikolesnike, ter Matijo Janežiča, ki na Siolu.net piše o zgodovini avtomobilov.