Skladno z predlogom zakonske novele bo treba za letno vinjeto odšteti 95 evrov, za enomesečno 35 evrov in za tedensko 15 evrov. Vlada je sicer ob napovedi uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje konec letošnjega marca napovedala le uvedbo enotedenskih vinjet, ukinitev polletnih in podražitev letnih vinjet.

Slovenija bo z uvedbo vinjet za krajše časovno obdobje ukinila polletne vinjete za osebne avtomobile, ki zaradi ugodne cene enomesečnih in tedenskih ne bodo več tržno zanimive, je zapisano v vladnem gradivu. Še vedno pa bodo v prodaji polletne vinjete za motorna kolesa, saj je treba upoštevati, da motoristična sezona traja v bistvu zgolj pol leta.

Predlagani zakon po pričakovanjih ne bo zahteval povečanih sredstev iz proračuna, so pa javnofinančna posledice zelo odvisne od cene in količine prodaje vinjet. V vladnem gradivu je prikazana simulacija spremenjenega sistema cestninjenja. Ministrstvo za promet predlaga, da se novela zakona o javnih cestah začne uporabljati 1. julija letos.

Simulacija predvideva tri scenarije, in sicer zmerno optimistični, optimistični in pesimistični scenarij. Po zmerno optimističnem scenariju bi lahko letos iz naslova prodanih vinjet ustvarili slabih 83,3 milijona evrov bruto prihodkov, v letu 2010 pa slabih 84,3 milijona evrov. Optimistični scenarij za letos predvideva slabih 86,4 milijona evrov bruto prihodkov, v 2010 slabih 92,8 milijona evrov, pesimistični pa za letos dobrih 80 milijonov evrov bruto prihodkov, v 2010 pa slabih 77,3 milijona evrov.

V letu 2009 se bodo skupni bruto prihodki iz naslova vinjetnega cestninjenja z uvedbo vinjet za krajše obdobje zmanjšali

Ne glede na izbran scenarij je treba upoštevati dejstvo, da se bodo skupni bruto prihodki iz naslova vinjetnega cestninjenja z uvedbo vinjet za krajše obdobje zmanjšali glede na trenutno stanje, v gradivu opozarja ministrstvo. Po optimističnem scenariju bi v letu 2009 omenjeno zmanjšanje znašalo med okoli 8,5 in okoli 20,6 milijona evrov.

Ob tem prometno ministrstvo poudarja, da je vlada že sprejela sklep o 40-odstotnem povišanju cestnin za tovorna vozila s 1. julijem letos. Letni finančni učinek tega povečanja cestnine je ocenjen v bruto višini 14 milijonov evrov v letu 2009, ob upoštevanju 15-odstotnega krčenja tovornega prometa. S povečanjem cestnine se povečuje koncesijska dajatev, iz katere se odplačujejo zapadle obveznosti poplačila kreditov za gradnjo avtocest, in s tem finančna vzdržnost avtocestnega programa.

Ministrstvo za promet meni, da dodatnega zadolževanja upravljalca cestninskih cest, torej Darsa, na račun uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje ne bo potrebno, saj je bil prav zaradi tega razloga sprejet omenjeni sklep, ki časovno sovpada z uvedbo vinjet za krajše časovno obdobje.

Ministrstvo ob tem pričakuje, da bo imel zakon ugodne posledice, saj je pričakovati, da bo Evropska komisija z uvedbo vinjet za krajše časovno obdobje sprostila trenutno zamrznjena evropska sredstva, namenjena za gradnjo avtocestnih odsekov.

Novela zakona o javnih cestah je predvidena za obravnavo po nujnem postopku.