Na nedavnih modnih revijah visoke mode v Parizu se je Alexis Stone pojavil kot Morticia Addams – elegantna in temačna matriarhinja iz priljubljene filmske franšize Addamsovi. Njegova podoba je bila tako prepričljiva, da bi ga lahko na prvi pogled zamenjali za Anjelico Huston, ki je lik upodobila v 90. letih. A pod dolgi črnimi lasmi, porcelanasto poltjo in bleščečo črno obleko se je skrival mišičast 31-letni moški, katerega preobrazba je zahtevala več tednov intenzivnega dela.

Mojster lažne resničnosti, ki je našel stik z otrokom v sebi

Stone kot Morticia Addams – elegantna in temačna matriarhinja iz priljubljene filmske franšize Addamsovi. Foto: IG, thealexisstone

Preobrazba, ki traja tedne

Da doseže tako dovršene vizualne preobrazbe, Stone sodeluje z vrhunskimi mojstri posebnih učinkov, frizerji, oblikovalci lasulj in strokovnjaki za protetiko. Vsaka njegova transformacija vključuje obsežno raziskavo, ročno izdelane kostume in lasulje, posebne kontaktne leče in pogosto tudi vonje, ki ustrezajo liku, ki ga upodablja. Vse to se dogaja na njegovem domu v Glasgowu, ki je hkrati tudi delavnica in laboratorij, opremljen z ogledali, lučmi, kalupi, barvami in drugimi pripomočki, ki jih sicer vidimo v filmskih studiih.

Stone poudarja, da njegova umetnost ni povezana z enostavno uporabo ličil, ampak visokoprodukcijskim pristopom, primerljivim s filmsko ali televizijsko industrijo. Vse komponente – od izdelave kalupov do oblikovanja lasulj – so rezultat več let izkušenj in natančnega dela. Njegove preobrazbe pogosto trajajo tedne, stroški zanje lahko dosežejo tudi šestmestne številke.

Našel stik z otrokom v sebi

Njegovo zanimanje za preobrazbe izvira iz otroštva, ki ga je preživel v razbiti družini v Brightonu. Že kot otrok je rad nosil kostume, lasulje in umetne zobe ter užival v tem, da postane nekdo drug. To, kar se je začelo kot igra in oblika pobega iz realnosti, je sčasoma preraslo v umetniški izraz identitete in samoraziskovanja. Danes pravi, da ga ustvarjanje teh podob pomirja in mu omogoča stik z otrokom v sebi.

Leta 2018 je Stone šokiral svet s prevaro, ko je na družbenih omrežjih objavil, da je prestal več mesecev trajajočo plastično operacijo, vključno z »neuspešnim« posegom – vse skupaj se je nato izkazalo za mojstrsko zaigran eksperiment. Dogodek je bil dokaz, kako daleč je pripravljen iti v dojemanju identitete in videza.

Redni gost na modnih revijah

Mojster lažne resničnosti, ki je našel stik z otrokom v sebi

Na modno revijo modne hiše Balenciaga je Stone prišel kot Robin Williams v vlogi gospe Doubtfire. Foto: IG, thealexisstone

Prelomnica v njegovi karieri se je zgodila leta 2022, ko se je kot Robin Williams v vlogi gospe Doubtfire pojavil na reviji modne hiše Balenciaga. Njegova pojava je pritegnila pozornost umetniškega direktorja Demna, kar je privedlo do sodelovanja in mu odprlo vrata v svet visoke mode. Od takrat je Stone reden gost prvih vrst na modnih revijah znamk, kot so Balenciaga, Diesel, Jean Paul Gaultier in Hugo Boss – vedno v podobi prepoznavnega lika ali slavne osebnosti.

Vzporedno z njegovo slavo se razvija tudi trend uporabe dvojnikov v modni industriji. Pojavljajo se dvojniki zvezd, kot je Fake Moss (dvojčica Kate Moss), ki je leta 2023 požela pozornost, ko so jo opazili v trgovini Aldi pred Chanelovo revijo. Leta 2024 je že hodila po modni stezi. Tudi modna znamka Alexander Wang je v svoji oglaševalski kampanji uporabila dvojnike Ariane Grande, Taylor Swift, Beyoncé in Kylie Jenner s pripisom: »100-odstotno certificirano pristno.«

Stone meni, da blagovne znamke obožujejo biti del takšnih viralnih trenutkov, saj gre za gibajoče se oglase, ki jih ljudje prepoznajo in jih povezujejo z nostalgičnimi ali kulturno ikoničnimi podobami. Takšna vizualna magija omogoča blagovnim znamkam, da se povežejo s publiko na čustveni in zabavni ravni.

Preobrazba kot umetnost – svet Alexisa Stona

Mojster lažne resničnosti, ki je našel stik z otrokom v sebi

Stone kot Jack Nicholson. Foto: IG, thealexisstone

Do danes je Stone izvedel že več kot 250 preobrazb slavnih osebnosti. Ena najuspešnejših je bila leta 2024, ko se je prelevil v Meryl Streep kot Miranda Priestly iz filma Hudičevka v Pradi. Le ena objava na instagramu je dosegla kar 1,4 milijona dolarjev z izjemno 59,6-odstotno stopnjo angažiranosti – kar je daleč nad povprečjem za objave iz sveta zabave (okrog 3 odstotke).

Ključ do njegovega uspeha je celostni pristop. Ko se je denimo lani prelevil v Jacka Nicholsona, ni uporabil le posebne zobne protetike, ki je posnemala njegov znameniti nasmeh, temveč je v sodelovanju z izdelovalcem parfumov ustvaril tudi unikatni vonj po tobaku – tak, kot si je predstavljal, da diši Nicholson. »Gre za celovito izkušnjo, ne le vizualno,« pravi Stone. Ko je parfum nosil na modni reviji, se je šalil: »Cela soba je smrdela.«

Kaj sledi?

Z odhodom Demna kot kreativnega vodje pri Balenciagi se za Stona odpira novo poglavje. »Veliko ljudi me sprašuje, kaj bo po Balenciagi. Spomnim se besed Linde Evangelista: 'Cilj je, da iz sveta mode izstopiš tako hitro, kot si vanj vstopil,'« se pošali Stone. Morda je zdaj čas, da si vzame oddih. Čeprav modni svet navzven deluje bleščeče, se za kulisami skriva ogromno napora. »Modne revije obožujem, a niso sproščujoče. Vstajamo ob 4. uri zjutraj, šest ur pred šovom. Ličila in protetika niso ustvarjeni za dolgotrajno nošenje zunaj filmskih setov – vroče je, neprijetno in naporno.«

Kljub vsemu to ne pomeni, da se Stone poslavlja. V zadnjih treh letih ga spremlja produkcijska hiša Division, ki o njem snema dokumentarni film. Datum izida še ni znan. »Ne vem, zakaj to, kar počnem, ljudi tako zelo zanima,« priznava Stone. »Morda zato, ker imamo vsi dneve, ko si želimo biti vidni, in dneve, ko si želimo biti neprepoznavni. In to je nekaj, s čimer se lahko vsak od nas poistoveti.« 

Priporočamo