»Ignoriranje oziroma nepredvajanje je najboljše orodje v takih primerih,« pravi Andrej Karoli, glasbeni urednik na Valu 202, ki dodaja, da kakšnih uradnih sankcij za ta plagiat ali druge niso sprejeli. »Dokazanih plagiatov ni veliko, a poudarek je na dokazanih. Nekaj takih stvari se je namreč uredilo s poravnavo med nepravimi in pravimi avtorji.«

Kaže, da se bo s poravnavo rešila tudi tokratna zagata, v katero je zabredel Tone Košmrlj, idejni oče Pop designa in lažni avtor pesmi Na božično noč. »Po zadnjih podatkih bodo vpleteni rešili zadevo sami, z dogovorom,« so nam povedali na Sazasu, organizaciji, ki skrbi za plačilo pravic avtorjem glasbenih del in ki ga je za omenjeno pesem več kot 20 let nakazovalo na nepravi naslov. In kaj so ukrenili sami, odkar je pred dobrim mesecem plagiat razkrinkal Žurnalov novinar in glasbenik Izak Košir? »Združenje Sazas je v postopku ugotavljanja plagiatorstva za skladbo Na božično noč že pred časom navezalo stik z zastopnikom originalnih nemških avtorjev, to je za področje Slovenije založniško podjetje IDM Music. O tem je obvestilo tudi Toneta Košmrlja.« Prav veliko torej niso naredili, a v Sazasu poudarjajo, da kaj več niti ni v njihovi moči. »Edina pristojna institucija za izvedbo postopka je sodišče. To na podlagi materialnih dokazov, ki jih izvedejo zapriseženi strokovnjaki za področje glasbe, ugotovi, ali je skladba dejansko plagiat. Zato se v presojo tega Sazas ne more spuščati in se od takih dejanj distancira. Sodišče od naše organizacije lahko pridobi informacijo, kako so skladbe  prijavljene, in podatek o višini nadomestila, ki ga je avtorsko delo ustvarilo, nato pa na tej osnovi lahko določi materialno odškodnino avtorjem. Nobena druga institucija ali posameznik nima pristojnosti ugotavljati, ali je avtorsko delo plagiat, avtorji pa so s prijavo avtorskega dela moralno in materialno kazensko odgovorni za resničnost prijave,« pojasnjujejo na Sazasu.

(Več v tiskani izdaji Nedeljskega)