V nenehni globalni tekmi za prevlado v zračnem prostoru in redefiniranje medcelinskih potovanj je kitajsko zagonsko podjetje razkrilo prototip letala, ki bi lahko korenito spremenilo prihodnost letalskega prometa. Z osupljivo hitrostjo, ki presega 5000 kilometrov na uro, in inovativnim pogonskim sistemom, projekt postavlja Kitajsko v vrh nove dobe nadzvočnih poletov.

V središču pozornosti je letalo z imenom »Cuantianhou« in je delo podjetja Lingkong Tianxing Technology iz Čengduja. Predstavitev tega tehnološkega dragulja ni zgolj napoved novega komercialnega letala, pač pa tudi odraz ambicij Pekinga na področju napredne aeronavtike in vojaške tehnologije.

Večja moč in izkoristek

Cuantianhou naj bi dosegel hitrost 4,2 Macha, kar je več kot štirikratna hitrost zvoka, na višini 20 kilometrov. S svojimi sedmimi metri dolžine in težo 15 ton naj bi bilo letalo opremljeno z dvema revolucionarnima »detonacijskima motorjema«. Ta tehnologija, ki za potisk izkorišča nekakšne udarne valove, omogoča precej večjo moč in izkoristek v primerjavi s klasičnimi reaktivnimi motorji.

Trg je izjemno konkurenčen, saj na podobnih projektih delajo tudi ameriška in evropska podjetja, vključno z Naso.

Predstavniki podjetja ob tem poudarjajo izjemno varčnost novega, čeravno še vedno hipotetičnega plovila: za razdaljo 50 kilometrov naj bi porabilo samo šest kilogramov goriva. Če se te številke izkažejo za točne, to ne bi pomenilo samo dramatičnega skrajšanja potovalnih časov, temveč tudi pomemben korak k zmanjšanju okoljskega vpliva letalske industrije.

Hipersonični poleti

Razvoj Cuantianhouja, ki je v zadnjih letih prestal že kakšnih 90 testiranj, je del širše strategije podjetja. Lingkong Tianxing Technology, ki razvija tudi drugo napredno letalo z imenom Yunxing, odkrito meri na trg hipersoničnih potniških poletov. Njihov končni cilj je potovanje od točke do točke s hitrostmi, ki bi, na primer, let med New Yorkom in Londonom skrajšale na vsega uro in pol.

Vendar pot do komercializacije nadzvočnih poletov ni enostavna. Trg je izjemno konkurenčen, saj na podobnih projektih delajo tudi ameriška in evropska podjetja, vključno z Naso. Kljub temu Kitajska z odločnimi koraki dokazuje, da ne namerava zaostajati.

Priporočamo