Nekateri evropski politiki medtem menijo, da je treba zaradi poplave pojavnih oken, ki nas prosijo za soglasje za nalaganje piškotkov, nekaj storiti. Seveda ne tega, da bi podjetja omejili pri številu poskusov za pridobitev soglasja.

Pri komisiji razmišljajo, kako prilagoditi pravila, da bi vključili več izjem ali pa zagotovili, da bi uporabniki nastavili svoje preference glede piškotkov le enkrat (na primer v nastavitvah brskalnika), ne pa vsakič, ko obiščejo spletno mesto, piše bruseljski Politico.

»Preveč soglasja v bistvu ubije soglasje,« je dejal Peter Craddock, odvetnik za ravnanje s podatki pri družbi Keller and Heckman. »Ljudje so navajeni dajati soglasje za vse, zato morda prenehajo podrobno brati stvari, in če je soglasje privzeto za vse, ga uporabniki ne dojemajo več na enak način.«

Franck Thomas, direktor pri oglaševalskem lobiju IAB Europe, je dejal, da ima e-direktiva o zasebnosti »zelo togo« stališče glede soglasja in da bi pravila lahko poenostavili s premestitvijo regulacije piškotkov pod splošne pogoje o varovanju zasebnosti, GDPR, kjer je pristop bolj prilagodljiv. To bi podjetjem omogočilo, da se zanašajo na ustreznejše pravne podlage, je dejal.

Kritiki medtem že vrsto let opozarjajo, da so spletna podjetja pravzaprav načrtno izdelala spletne strani, ki nas bombardirajo z zahtevki za soglasje prav v upanju, da bi dolgoročno prenehali brati, v kaj privoljujemo, in da bi celoten sistem, ki je bil zasnovan za zaščito uporabnikov, postal neučinkovit. Kritiki opozarjajo še, da bi omilitev pravil glede piškotkov služila kot nekakšna kapitulacija evropskih naporov za bolj zaseben splet in še spodbudila podobno sporne odločitve v prihodnje.

»Osredotočanje na piškotke je kot preurejanje ležalnikov na Titaniku,« je dejala Itxaso Domínguez de Olazábal, svetovalka pri organizaciji European Digital Rights. Povedala je, da zakon že določa izjemo za piškotke, ki so potrebni za zagotavljanje storitve, ki jo ljudje izrecno pričakujejo, kot je pomnjenje izdelkov v nakupovalni košarici. »Širjenje te kategorije je zavajajoče, saj tvegate, da bi do porabnika pretihotapili analitiko ali personalizacijo pod krinko oglaševalske tehnologije,« je dodala.

Priporočamo