Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Magnus Östberg, glavni direktor za programsko opremo pri Mercedes-Benzu, povedal, da bodo v prihodnje kabine avtomobilov ponovno zavzeli fizični gumbi namesto digitalnih zaslonov. »Podatki jasno kažejo, da so fizični gumbi boljši,« je dejal za revijo Autocar. Spremembe bodo začeli uvajati leta 2026, ko bodo vsi modeli serijsko opremljeni z volani z gumbi in stikali.
»Pozorno smo prisluhnili povratnim informacijam kupcev in analizirali podatke iz resničnih voženj. Fizični nadzor omogoča voznikom večjo uporabnost in udobje,« je dejal predstavnik Mercedesa, pri čemer je izpostavil, da pa so pri nekaterih demografskih skupinah še vedno bolj priljubljeni ekrani na dotik.
Prvi je bil buick riviera
Zasloni na dotik v vozilih obstajajo že desetletja. Buick je prvi poskus uvedel leta 1986 v modelu riviera, vendar so ga vozniki hitro zavrnili. Širšo uporabo je omogočil Teslin model S leta 2012, ki je v središče postavil 17-palčni zaslon. Ta pristop je bil za proizvajalce cenejši, saj je programska oprema nadomestila številne fizične sestavne dele, hkrati pa so vozila lahko oglaševali kot futuristična.
Po letu 2010 so skoraj vsi večji proizvajalci zaslone uporabljali za upravljanje avdio sistema, klime, navigacije in varnostnih funkcij, kar pa je prineslo tudi številne težave. Tesla je moral leta 2021 odpoklicati 158.000 avtomobilov zaradi okvare zaslonov, medtem ko so se kopičile pritožbe nad zamudnimi meniji, ki so zahtevali več dotikov za osnovne nastavitve.
Zasloni povzročajo frustracije
Mercedes ni edini, ki menja strategijo. Pri Volkswagnu so letos priznali, da njihovi zasloni povzročajo nezadovoljstvo voznikov, in napovedali vrnitev fizičnih kontrol v vse nove modele. »Avtomobili niso telefoni, zato potrebujejo drugačen vmesnik,« je poudaril glavni oblikovalec Andreas Mindt.
Hyundai se je zaslonom odrekel že prej in v modelih, kot je ioniq 5, ponovno uvedel fizične gumbe, saj so testi pokazali, da so sistemi, ki temeljijo izključno na dotiku, zamudni in povzročajo nelagodje v kritičnih situacijah.
Tudi drugi proizvajalci, kot so Toyota, Honda in Nissan, fizičnih kontrol nikoli niso povsem opustili, temveč so ohranili hibridno vgradnjo gumbov in zaslonov.
K spremembam prispevajo tudi regulatorji. Združenje Euro NCAP, ki preverja varnost vozil, je napovedalo, da bodo od leta 2026 znižali ocene za avtomobile, ki ne bodo imeli fizičnih kontrol za ključne funkcije, kot so klima, smerniki in asistenčni sistemi, s čimer bi radi vse proizvajalce prisilili k ponovni uvedbi gumbov.