Številka devet. Numerologi znajo povedati, da predstavlja zaključek, konec. In prav lahko se zgodi oziroma se skoraj zagotovo bo zgodilo, da bo natanko to predstavljala tudi v našem primeru. Ki se nanaša na avtomobil volkswagen passat. Ta je namreč trenutno na cestah v obliki devete generacije, s katero naj bi se življenjski cikel tega legendarnega štirikolesnika, ki so ga v več kot 50 letih proizvodnje izdelali v več kot 34 milijonih primerkov, zaključil. Uradno tega sicer še niso potrdili, a je namigov več kot dovolj. Med drugim je deveta generacija tako prva, ki je več ne izdelujejo v Nemčiji, temveč izključno na Slovaškem, in prav tako prva, ki je na voljo zgolj še v karavanski različici. Ki se je na večini evropskih trgov že kar nekaj časa prodajala bistveno bolje od limuzine. No, tudi ta prodaja pa v zadnjem času močno zaostaja za nekdanjo, pri čemer nas je ravno passat prepričal, da so takšni avtomobili še vedno izredno uporabni za zelo širok krog kupcev.

Govorica številk

Motor in moč: 2-l dizelski, 110 kW (150 KM)

Menjalnik: 7-stopenjski samodejni

Pospešek in hitrost: 9,3 s do 100 km/h, 223 km/h

Poraba (tovarna/testna)5,1/5,8 l dizel. goriva na 100 km

Dolžina in prtljažnik: 4,92 metra, 690 litrov

Cena: 48.411 €

Kar je pri novem passatu najprej opazno, je to, da je precej zrasel – v dolžino v primerjavi s predhodnikom za kar poldrugi decimeter. S čimer je seveda pridobil še več prostornosti in tako se bodo na zadnji klopi, brez pretiravanja, dokaj udobno lahko vozili celo dvometraši, pa tudi prtljažnik je prava luknja brez dna. S čimer je to idealen avto za družine in obrtnike. Ker se obenem lahko pohvali z lepo urejeno notranjostjo s kakovostnimi materiali in zanimivimi dekorativnimi dodatki, pa je primeren tudi za zahtevnejše uporabnike, poslovneže, ki denimo radi aktivno preživljajo prosti čas in pri tem za različne rekvizite rabijo več prostora v prtljažniku. Ob bok prestižnejšim tekmecem se namreč brez težav postavi tudi z udobjem in voznimi lastnostmi, edino, kar nas je zmotilo, so nekatere bolj bleščeče obrobe, na katerih so hitro vidni različni odtisi ali prah, pa tudi na osrednjem zaslonu se prstni odtisi precej hitro poznajo in znajo biti ob močni svetlobi kar malce nadležni. Prav tako se ne bi branili kakšnega dodatnega stikala namesto drsnikov, je pa po drugi strani pohvalno, da so na volanskem obroču fizični gumbi, kar upravljanje olajša in pohitri, za njim pa ročica samodejnega menjalnika, kar omogoči, da je prostor med prednjima sedežema v celoti namenjen odlagalnim površinam.

Volkswagen passat / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

Volkswagen passat / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

Dokler passat vztraja na cestah, bodo seveda pri njem vztrajali tudi z dizelskim motorjem, ki je v sodelovanju s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG še vedno dobitna kombinacija, tako glede voznih lastnosti kot glede porabe, ki se jo da dokaj brez težav držati pod šestimi litri goriva pri 100 kilometrih. A vendarle moramo priznati, da je, potem ko smo se v zadnjem času družili z bolj ali manj izključno elektrificiranimi vozili, razlika v udobju vseeno kar občutna. In ker je obenem razlika pri cenah vedno manjša … No, to je že druga tema. 

Priporočamo