Bolj kot katera koli druga znamka se je pri elektrifikaciji svojega voznega parka na imena, ki so nekoč že pomenila veliko, oprl Renault. Pri tem namreč pri iskanju imen svojih novih električnih adutov, tako kot velika večina drugih, niso iskali novih, temveč so bodisi z novo generacijo prešli na električni pogon (megane) bodisi so oživili nekatera stara imena (renault 4, renault 5, scenic). Pri čemer je prav posebna zgodba zadnji. Ta je s štirimi generacijami kot enoprostorec med letoma 1996 in 2022 že tako prehodil zanimivo pot od avtomobila megane scenic do samostojne oznake, ki je imela tudi večjo različico grand scenic, po dveh letih premora pa se je vrnil kot povsem drugačen avto, električni športni terenec.
Ko je prišel na trg, je za začetek lani osvojil tudi naziv evropski avto leta, sami pa smo se pred časom prepričali, da ne kar tako. Če sicer drži, da povezav s starim scenicom nima, naj tega vendarle še zadnjič omenimo, ko beseda nanese na prostornost. Novi scenic namreč na slabih 4,5 metra dolžine ponuja zares prostorno potniško kabino, zadaj tudi povsem ravna tla, kar olajša sedenje potniku na sredini, bogato odmerjen prtljažni prostor in številne koristne odlagalne prostore. Kljub temu pa drugače od nekaterih drugih električnih avtomobilov nima dodatnega prostora pod sprednjim pokrovom, prav tako v nasprotju z nekaterimi hišnimi »sorodniki« ne ponuja vzdolžno pomičnih zadnjih sedežev.
Po drugi strani so ti, sedeži namreč, v opisanem avtomobilu izjemno udobni, za odlično počutje v kabini poskrbijo tudi izbrani materiali, vozniku pa upravljanje olajša pravšnja kombinacija gumbov, drsnikov na volanu in logičnega menija na ogromnem zaslonu na dotik. Dokler se voznik vsega skupaj ne navadi povsem, ga znajo tako tu in tam zmesti le kar tri ročice, nanizane na desni strani volanskega obroča – ena se uporablja kot menjalnik, druga je »klasična« za upravljanje brisalnikov, s tretjo pa upravljamo avdiosistem. In ko smo že pri »ročicah« – nanje spominjajo tudi zunanje kljuke na vratih, ki se vanje lahko popolnoma potopijo, ko izskočijo, pa … Recimo, da smo bolj praktičen način odpiranja vrat od scenicovega že srečali.
Prav nobenih pripomb pa nimamo pri tem avtomobilu, ko gre za vožnjo. Ta je lahko izjemno udobna, lahko dinamična, s hitrimi pospeški, v vsakem primeru pa je nad vsemi pričakovanji varčna. Testni primerek je imel pri imenu zapisano, da gre za različico z dolgim dosegom, v prevodu pa to pomeni baterijo zmogljivosti 87 kilovatnih ur, ki je pri povsem običajni vožnji na različnih vrstah cest, z veliko avtocestne vožnje in sunkovitimi pospeški, zlahka zagotovila za dobrih 500 kilometrov vožnje. No, ima pa tak avto tudi svojo ceno, ki se nevarno približa 50 tisočakom. Resda je pod črto boljši od večine tekmecev, če ne kar vseh, a jih ima prav tako veliko kar nekaj prednosti pri ceni.