V svetu, kjer avtomobilski proizvajalci tekmujejo v številkah – moči, navoru in pospeških – je italijanska manufaktura Pagani uberala drugačno pot. Z najnovejšo stvaritvijo, Huayra Codalunga Speedster, so se poklonili estetiki in romantiki dirkalnikov iz šestdesetih let prejšnjega stoletja.

Gre za avtomobil, ki je hkrati surova mehanska poezija in osupljiva umetnina, dostopna samo peščici izbrancev. Izdelanih bo namreč le deset primerkov, cena pa, čeprav uradno nepotrjena, se bo po pričakovanjih gibala okoli treh milijonov evrov.

Pogled na volan in menjalnik. / Foto: Profimedia

Pogled na volan in menjalnik. / Foto: Profimedia

Ta ekskluzivni superšportnik, ki ga je zasnoval poseben oddelek za unikatne projekte, znan kot Grandi Complicazioni, je več kot samo avtomobil — je manifestacija sanj, tako snovalca Horacia Paganija kot njegovih strank. »Želeli smo se vrniti v dobo, ko sta se zmogljivost in lepota združevali v skoraj poetičnem ravnovesju,« je pojasnil vodja oddelka Lorenzo Kerkoc. »Odpravili smo aerodinamične dodatke in stranske odprtine za zrak ter ustvarili čiste, zožene oblike, ki režejo zrak brez nepotrebnega hrupa.«

Osupliva silhueta

Rezultat je osupljiva silhueta z dolgim zadkom (»codalunga« v italijanščini pomeni »dolg zadek«), ki je za skoraj 28 centimetrov daljša od standardne Huayre. Navdih so črpali pri legendarnih dirkalnikih z Le Mansa, ki so s svojimi elegantnimi linijami dominirali na stezah. Vsaka krivulja in vsaka linija sta bili skrbno pretehtani in optimizirani v vetrovniku, da bi dosegli popolno aerodinamično ravnovesje brez agresivnih spojlerjev.

Zadek je, tako kot druge obline, poklon oblikovalcem iz šestdesetih let. / Foto: Profimedia

Zadek je, tako kot druge obline, poklon oblikovalcem iz šestdesetih let. / Foto: Profimedia

Pod elegantno podobo se skriva srce zveri. Šestlitrski dvanajstvaljnik V-oblike z dvojnim turbopolnilnikom, ki ga za Pagani razvija Mercedes-AMG, razvije impresivnih 864 konjskih moči (864KM) in 1100Nm navora. Moč se na zadnja kolesa prenaša preko sedemstopenjskega menjalnika, ki je na voljo tako v sekvenčni kot tudi v redki, a med puristi izjemno cenjeni ročni različici. Kljub osupljivi moči pa poudarek ni na surovi hitrosti, ki je elektronsko omejena na 350 km/h, temveč na doživetju vožnje.

Napredni materiali

Šasija je izdelana iz naprednih kompozitnih materialov, kot sta karbo-titan in karbo-triax, ki zagotavljata izjemno togost pri nizki teži. Celoten avtomobil tehta le 1270 kilogramov, kar prispeva k izjemni agilnosti in odzivnosti. Za varno ustavljanje skrbijo zmogljive karbonsko-keramične zavore Brembo.

Notranjost je nekaj posebnega. / Foto: Profimedia

Notranjost je nekaj posebnega. / Foto: Profimedia

Notranjost je poglavje zase in priča o obsedenosti z detajli. Namesto hladne digitalizacije prevladujejo vrhunski analogni elementi: ročno obdelan aluminij, starano usnje, pletene usnjene obloge in vstavki iz mahagonija na volanskem obroču. Posebnost je ekskluzivna tkanina z vezenino, ki jo je navdihnil ikonični Paganijev štiricevni izpušni sistem in za katero je bilo potrebnih kar 450.000 posameznih vbodov.

 

 

Priporočamo