Kot da bi pri tem nekateri želeli posebej poudariti svojo bogato zgodovino, pri tem ubirajo zanimivo pot in številne nove električne avtomobile poimenujejo po nekaterih svojih legendarnih modelih. Ford tako denimo trenutno ponuja električna mustanga in caprija, ki sta kot športna terenca popolno nasprotje originalnima športnima kupejema, ob tem pa tudi električnega explorerja, ki je originalnemu po karoserijski obliki sicer podoben, saj gre v obeh primerih za SUV, a je to tudi vse. Po čisto vsem drugem se namreč bistveno razlikujeta, ne nazadnje je originalni explorer več kot krepkega pol metra daljši avto, ki je tudi bolj naravnan k terenskim vožnjam kot pravi raziskovalec.

Govorica številk

Motor in moč:
električni, 250 kW/340 KM

Menjalnik:
1-stopenjski samodejni

Pospešek in hitrost:
5,3 s do 100 km/h, 180 km/h

Doseg (tovarna/testni):
532/480 kilometrov

Dolžina in prtljažnik:
4,47 metra, 470 litrov

Cena: 49.100 €

Ford explorer EV / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

Zadnje besede nismo izbrali naključno, saj predstavlja tudi dobesedni prevod imena obeh vozil in se torej prav tako bolj poda originalu, saj je električni explorer, s katerim smo se družili pred kratkim, pač v prvi vrsti in še v nekaj naslednjih cestno vozilo. Pa četudi je testni primerek ponujal štirikolesni pogon, s katerim je kos tudi lažjim terenskim izzivom, oziroma bolj kot to vožnji po neurejenih makadamskih cestah in kolovozih. A kljub temu bi, če že, lahko rekli, da je mestni raziskovalec, saj se ta avto tam odlično znajde, kar pa še ne pomeni, da se na drugih cestah ne. Na katero koli ga boste zapeljali, bo pot opravil suvereno in za potnike ter voznika udobno, že podatek o sistemski moči njegovih dveh električnih motorjev, ki doseže kar 340 konjev (250 kW), pa pove, da čeprav gre za krepko čez dve toni težko vozilo, pri pospeševanjih deluje lahko kot peresce. Z mesta se tako dobesedno katapultira, odločno pospešuje in prehiteva tudi pri visokih hitrostih, je pa pri teh ob vsej konjenici tudi precej požrešen z električno energijo. Če se vrnemo k mestu, je zato njegov doseg tam lahko tudi za kar okrog 200 kilometrov daljši od tistega pri hitri vožnji zgolj po avtocesti, pri mešanem ciklu pa se v praksi ustavi pri približno 480 kilometrih, medtem ko je zgolj na avtocesti okrog 400 in zgolj v mestu tudi do okrog 600 kilometrov.

Ford explorer EV / Foto: Matjaž Terzič

Ford explorer EV / Foto: Matjaž Terzič

Čeprav z manj kot 4,5 metra dolžine električni explorer ni velikan, bi mu zgolj na podlagi prostornosti v potniški kabini prisodili še kakšen decimeter več, saj se v njem lahko udobno pelje tudi pet odraslih ljudi, pri čemer se bo posebno dobro počutil predvsem tisti, ki bo v vlogi voznika. Za to poskrbi odličen položaj za volanom, preglednost na vse strani in udoben sedež, pa tudi urejena armaturna plošča z gromozanskim osrednjim ekranom, ki spominja na pametno tablico. Ta je hitro odziven, pregleden, zato se nam je prvič po dolgem času zgodilo, da fizičnih gumbov in stikal niti nismo pogrešali, ob tem pa je delno premičen, kar pomeni, da omogoča menjavanje kota, pri čemer se za njim odpre velik skrivni predal. Če kaj, nas je zmotilo, da sta za odpiranje šip na voljo le dva gumba, kar pomeni, da morate za odpiranje zadnjih preklopiti posebno stikalo in nato z istima gumboma, ki sta v osnovi namenjena prednjima šipama, odpirate in zapirate zadnji.

Električni ford explorer je skratka skoraj popoln avto, ki večinoma navdušuje v vseh pogledih. Je pa res, da v zameno zahteva kar visoko plačilo, pri čemer se cena z raznimi popusti lahko nekaj zniža. 

Priporočamo