Mnogi bi dejali, da novica sodi v rubriko saj ni res, pa je, a je še kako resnična. Prvi mož skupine BMW, katere premijska znamka je med najbolj prepoznavnimi na svetu, ne bo Nemec, temveč – Srb. Za mnoge zemljane in celo tiste, ki jim je avtomobilizem bližje, je imenovanje 56-letnega Milana Nedeljkovića na položaj predsednika uprave vsaj malo presenečenje, čeprav gre za poslovneža, ki je del BMW že dolgih 32 let, od leta 2019 pa je član uprave, odgovoren za proizvodnjo.

Do spremembe seveda ne bo prišlo čez noč, saj se bo zamenjava Oliverja Zipseja, ki je na položaju že šest let, zgodila 14. maja prihodnje leto. Analitiki so prepričani, da imenovanje Nedeljkovića ne pomeni kakšne revolucije, saj bo zgolj nadaljeval delo Zipseja, ki je vse sile usmeril v prehod na elektrifikacijo in trajnostno proizvodnjo. »Milan Nedeljković navdihuje ljudi z idejami, jih združuje s skupnimi vrednotami in jih s tem motivira za doseganje vrhunske uspešnosti. To je ključna vodstvena lastnost za ohranitev uspešne poti skupine BMW v tem času preobrazbe,« je imenovanje pospremil Nicolas Peter, predsednik nadzornega sveta in se za opravljeno delo zahvalil tudi še aktualnemu velikemu šefu: »Oliver Zipse je pomembno prispeval k rasti skupine BMW in si zasluži našo iskreno hvaležnost. Vodil je BMW skozi globalne krize, kot je bila pandemija covida, in predstavlja Neue Klasse kot največji strateški projekt v zgodovini podjetja. Vedno je dajal prednost uspehu BMW. Dosledno je zavzemal jasno stališče – ​​tudi ob velikih zunanjih ovirah – in tako podjetje ohranjal na pravi poti v turbulentnih časih.« Nedeljkovića odlikujejo strateška vizija, sposobnost učinkovitega vodenja in podjetniško razmišljanje. Zna upravljati vire, tako finančne kot okoljske, je velik motivator in zna ljudi napeljati k uresničevanju skupnih vrednot in ciljev.

Milan Nedeljković navdihuje ljudi z idejami, jih združuje s skupnimi vrednotami in jih s tem motivira za doseganje vrhunske uspešnosti. To je ključna vodstvena lastnost za ohranitev uspešne poti skupine BMW v tem času preobrazbe.

Nicolas Peter, predsednik nadzornega sveta

Nadzoroval je proizvodnjo v kar 31 tovarnah

Kdo dejansko je možakar, ki se je leta 1969 rodil v srbskem Kruševcu? Študiral je strojništvo in se dodatno izobraževal še onkraj luže. Takoj po študiju je prišel na prakso k BMW na sedežu v Münchnu, se počasi prebijal skozi proizvodnjo in napredoval po menedžerski hierarhiji. Med letoma 1994 in 1999 je deloval v oddelkih za planiranje naprednih tehnologij, nato pa bil sedem let eden vodilnih menedžerjev v tovarnah v Münchnu in Regensburgu, kjer je nadgrajeval svoje vodstvene sposobnosti. Prvič je postal številka ena leta 2006 kot vodja lakirnice znamke Mini v Oxfordu, nato pa je z letom 2010 v tovarni v Leipzigu postal odgovoren za montažo. Postal je tudi direktor tovarne, v kateri so med drugim izdelovali tudi prvi BMW-jev električni avto i3. Med letoma 2015 in 2018 je bil vodja tovarne v Münchnu, ki sodi med najpomembnejše za znamko BMW, v letih 2018 in 2019 pa je bil odgovoren za zagotavljanje kakovosti v vsej globalni proizvodni mreži BMW. Od oktobra 2019 pa vse do danes je kot član uprave nadzoroval proizvodnjo v kar 31 tovarnah po vsem svetu (v 15 tovarnah je zaposlenih več deset tisoč ljudi), tudi znamk Mini in Rolls-Royce, s poudarkom na prilagodljivosti, kakovosti in učinkovitosti.

Karizmatičen vodja, artikuliran in tehnično podkovan

Menedžerja podpirajo tudi zaposleni. »Nedeljković uživa visoko zaupanje med delavci, pričakujemo pa, da se bo dobro sodelovanje med vodstvom in delavskimi predstavniki nadaljevalo,« je dejal Martin Kimmich, predsednik globalnega sveta delavcev in podpredsednik nadzornega sveta. Tisti, ki ga bolje poznajo, pravijo, da v živo deluje kot karizmatičen vodja. Je artikuliran, tehnično podkovan in sposoben razložiti kompleksne strategije proizvodnje in elektrifikacije na jasen in pragmatičen način.

Bo pa seveda na plečih nosil občutno večji pritisk kot do zdaj. Uspeh skupine BMW je vedno temeljil na dolgoročnem razmišljanju in odgovornem delovanju. Trajnost je ključna sestavina korporativne strategije skupine BMW, od dobavne verige prek proizvodnje do konca uporabe vseh izdelkov. Skupina je lani prodala 2,45 milijona osebnih vozil in 210.000 motociklov, dobiček pred davki je bil 11 milijard evrov, prihodki pa 142,4 milijarde evrov. Na zadnji dan lanskega leta je bilo v skupini zaposlenih 159.104 delavcev.

Priporočamo