Če ste že potovali po Provansi, potem ste z veliko verjetnostjo obiskali tudi Camargue, ki je obdan z dvema rokavoma delte Rone. Ozemlje s površino 930 kvadratnih kilometrov je največja rečna delta v zahodni Evropi, približno tretjino površine ustvarjajo jezera in močvirja, ki dajejo zavetje več kot 400 vrstam ptic. Med drugim je eno redkih evropskih bivališč velikega plamenca. Po njem je poimenovano govedo in vrsta konja. A pri tem se zgodba s poimenovanji ne ustavi. Camargue naj bo, so leta 1975 dejali razvojniki pri luksuzni znamki Rolls-Royce, ko so iskali ime svojega luksuznega štirikolesnika, ki so ga prav po tem čarobnem svetu med nebom in morjem poimenovali camargue.
Šlo je za dvovratno luksuzno limuzino, ki jo je oblikoval Pininfarinin oblikovalec Paolo Martin. Dejansko je šlo za prvi povojni serijski avto, pod obliko katerega se niso podpisali v matični hiši. Že na prvi pogled je bil impresiven, saj je bila dolžinska mera zajetnih 5,17 metra, ob predstavitvi pa je veljal za najdražji serijski avto na svetu, saj je bila v Nemčiji njegova cena 246.400 mark, kupci onkraj luže pa so morali zanj odšteti še pet tisočakov več. Bil je zastavonoša Rolls-Roycea, utelešal je vrhunec elegance in prestiža, kot prvi avto pa se je hvalil z ločeno nastavitvijo klimatske naprave.
Še vedno zaželen med zbiratelji
Platformo si je delil s cornichem in silver shadowom, prav tako tudi 6,75-litrski osemvaljnik, katerega moč 260 konjev (191 kW) se je na zadnji kolesi prenašala prek 3-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki so si ga sposodili pri General Motors. Avto je bil naprodaj evropskim, ameriškim, avstralskim in azijskim kupcem. Nekaj so jih predelali v kabriolete, sicer pa so jih med letoma 1975 in 1986 izdelali 529. Desetletja kasneje so ga uvrstili na seznam desetih najslabših avtov, mnogim pa ni bil všeč njegov videz, čeprav je Pininfarina že tedaj veljala za priznan oblikovalski studio. Je pa res, da so morali Italijani pri oblikovanju upoštevati tudi mnenja Angležev. Novinarji so lahko limuzino z maksimalno hitrostjo 190 km/h prvič preizkusili na Siciliji in bili navdušeni nad kombinacijo zmogljivosti in udobja, prav tako tudi varnostjo. Šlo je za prvi rolls-royce z zmečkljivimi conami karoserije, štirimi varnostnimi pasovi in materiali v notranjosti, ki so absorbirali energijo pri trčenju. Varnost je bila zelo pomembna pri prodaji na ameriškem trgu, kjer so prodali 75 odstotkov vseh. Eden izmed njih je danes v rokah Slovenca.
»Dizajn modela camargue tudi 50 let po predstavitvi še vedno sproža burno razpravo med avtomobilskimi navdušenci. Zasnovan je bil v sodelovanju z legendarno italijansko hišo Pininfarina in nadaljuje Rolls-Royceovo tradicijo nenehnega izboljševanja svojih predhodnikov na področju tehnike, tehnologije, zmogljivosti in udobja. Bil je tudi prvi rolls-royce, ki je bil že od samega začetka zasnovan z mislijo na varnost. Čeprav jih niso izdelali veliko, pa je bil izvozna uspešnica. Zaradi omejene serije in dizajna, ki odlično zajame bistvo 70. let prejšnjega stoletja, je prava moderna klasika in vse bolj zaželen tudi med zbiratelji,« je dejal Andrew Ball, ki je pri Rolls-Royce Motor Cars vodja oddelka, ki se ukvarja z zapuščino.
Ime camargue izbrali namenoma
Sergio Pininfarina je dobro vedel, zakaj je za oblikovanje zadolžil Paola Martina. Del njegovega portfelja je bil namreč tudi konceptni ferrari dino berlinetta competizione, ki je leta 1967 požel veliko navdušenja. Martinu in njegovi ekipi so naročili, da zasnuje sodoben in eleganten avtomobil, ki ohranja tradicionalne značilnosti Rolls-Roycea, se pravi eleganco in prefinjenost. Glavne stilske značilnosti so tako bile razpotegnjena oblika z ostrimi robovi, ki se dobro ujemajo s klasično obliko hladilnika. Avto je bil tudi nižji in širši v primerjavi z modelom silver shadow, imel je močno nagnjeno vetrobransko steklo in velike steklene površine. Prva tri leta so ga izdelovali v obratu karoserijske delavnice Mulliner Park Ward, kasneje pa v matični tovarni v mestu Crewe.
Za Mulliner Park Ward je bila izdelava ključni test. Šlo je za prvi model po letu 1971, ko se je podjetje Rolls-Royce ločilo na avtomobilski in letalski del. Prvi prototip s kodnim imenom Delta je bil za vožnjo nared leta 1972. Do serijske različice so potrebovali še tri leta. Ime camargue so, kot smo že pojasnili, izbrali namenoma, saj je ustanovitelj podjetja Henry Royce med letoma 1917 in 1933 v tej pokrajini preživljal zime. Še bolj kot zunanjost je bila nekaj posebnega notranjost avtomobila. Uporabili so novo, mehko usnje, ki so ga poimenovali nuella. Pininfarinin je tudi koncept »letalskega kokpita«, prostor za glavo in noge na zadnjih sedežih pa je bil pisan z veliko začetnico. Medosna razdalja je bila kar 3,05 metra. Camargue je na radarju iskalcev še danes, povprečna cena dobro ohranjenega pa je okoli 55.000 evrov.