Renault captur je tretji najbolj prodajani avtomobil tekočega leta. Pred njim sta le clio in Škodina octavia. Ko ga pogledaš, ni težko ugotoviti, zakaj. Dizajn avtomobila je zelo všečen, z zelo značilno sodobno renaultovsko masko in še posebno posrečenim dizajnom zadnjih luči. Kompaktni križanec, ki meri 4,24 metra v dolžino in ima 2,64 metra medosne razdalje, od zunaj deluje robusten, a hkrati poskočen. Več kot primeren za mestno »terensko« vožnjo.
Solidno je tudi znotraj. Trda plastika ne kraljuje, temveč jo lepo dopolnjuje nekakšna tkanina. Klimo, vključno s temperaturo, uravnavamo s fizičnimi stikali. Tudi udoben volan ima fizične gumbe. Ročka samodejnega menjalnika je rahlo pod kotom in prilagojena udobnejšim gibom voznikovega zapestja. Multimedijska tablica je pokončna, kar je koristno, saj nas med vožnjo zanima, kje je naslednji odcep, ne pa ceste kilometre in kilometre levo ali desno od nas.
Za nameček je tablica že v izhodišču opremljena z Googlovimi storitvami, vključno z zemljevidi in androidnimi aplikacijami, kot so spotify in podobne. To pomeni, da povezovanje telefona ne bo potrebno. Lebdeča konzola v obliki črke c, ki se širi iz armature proti sedežem, ponuja nekaj prostora za odlaganje telefonov in še kakšnega predmeta. Obstaja tudi prostor za odlaganje pijače, ni pa mogoče v te špranje in kotičke spraviti česa večjega. Številnost prostorov nad njihovo velikostjo.
Velikost je tudi sicer sovražnik capturja. Za povprečno raslega človeka bo spredaj še dovolj prostora. Z nekaj odrekanja prostoru za noge je mogoče tudi zadaj prevažati otroke v otroških sedežih. Bodo pa višji hitro opazili omejene dimenzije, zlasti če bodo sedeli zadaj in drgnili glavo ob strop. Prtljažnik je medtem praktičen zlasti, če snamemo dvojni pod. Če zadnjo klop potisnemo nazaj, imamo vsega 348 litrov prostora, kar ni noben presežek. Če zadnjo klop potisnemo naprej, dobimo 480 litrov, kar je nekoliko bolje. Če sedeže podremo, dobimo 1458 litrov prostora. Je pa geometrija prtljažnika dokaj ravna, zato je izkoristek ponujenega prostora optimalen.
Potem se usedemo v avto in odpeljemo. Takrat se začnejo dogajati zanimive stvari. Na testu sem imel hibridno različico E-tech 160 z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom. Avto poganjata bencinski motor s 109 konji (80 kW) pri 5600 obratih in elektromotor s 50 konji (36 kW). Skupno ima torej avto 159 konjev sistemske moči (116 kW) in 375 Nm sistemskega navora. Najvišja hitrost znaša 170 kilometrov na uro, pospešek do stotice pa traja zelo ležernih 10,6 sekunde. Od tega je verjetno kar nekaj časa namenjenega temu, da avto sploh dojame, da smo pohodili stopalko za plin. Je namreč dokaj neodziven. To velja, ko spelješ in tudi ko želiš storiti kaj bolj dinamičnega na cesti. Je kar nadležno, saj je težko napovedati, kako točno se bo avto odzval v danem trenutku. Stvar je tako resna, da sem bil med zavijanji levo izdatno previden, da ne bi nekje sredi manevra ugotovil, da sem capturja prepozno pognal v dir.
Če odmisliš neodzivnost, je vožnja v mestu solidna. Z dimenzijami pa ga je mogoče stisniti tudi v tesna parkirišča. Bi pa lahko bilo vzmetenje nekoliko bolj uglajeno. Precej drugačna izkušnja je, ko avto zapeljemo na avtocesto. S kompaktnimi mestnimi križanci je v tem okolju tudi sicer nekoliko bolj adrenalinsko kot z velikimi in težkimi športnimi terenci. Prej se pozna hitrost, hkrati pa ti da tudi motor hitro vedeti, da se števec premika navzgor. Na srečo je captur razmeroma dobro zvočno izoliran, zato vsaj hrup vetra ni moteč. Bi pa zelo težko rekel, da je vožnja capturja na avtocesti sila zabavna izkušnja. Avto zna biti izredno nemiren, voznik pa mora pogosto popravljati linijo in se boriti proti temu, da bi učinkoval, kot da se je pripeljal neposredno iz kakšne dolenjske zidanice. Tudi pospeševanje, ko želiš storiti kaj bolj dinamičnega, ni vedno na visoki ravni.
Je pa capturjev zmerni zvezni vožnji namenjen ustroj menjalnika in pogonskega sklopa prijazen do denarnice. Poraba goriva je bila na testu okoli 5,4 litra bencina na 100 kilometrov. Uradni razpon porabe se sicer giblje od 4,6 do 5,1 litra. Odvisno od tega, koliko avtomobilu pomaga rekuperacija hibridnega pogona. Prav tako avto po zaslugi 48-litrske posode za gorivo omogoča dolge dosege. Tudi okoli 890 kilometrov na en tank, kar je pisano na kožo sodobnemu človeku, ki so mu odveč vsi rahlo zamudni rutinski opravki.
Pod črto gre za estetsko in funkcionalno soliden avto, ki je prilagojen zlasti mestnim uporabnikom. Se da tudi kaj več, ampak obstajajo zabavnejše opcije. Zlasti na dolge proge, čeprav gre za avto dolgega dosega. Za hibridno različico captur e-tech 160 techno želijo 29.490 evrov.