Sožitje ali simbioza (iz grškega jezika symbiosis: skupno življenje) v biologiji je način življenja, ko dva organizma (različne rastlinske in živalske vrste) večino časa preživita tesno skupaj. Organizma, ki živita v paru, med sabo nista enakovredna. Eden je običajno telesno večji, imenujemo ga tudi gostitelj, in ima za drugega vlogo habitata. Drugi organizem je pogosto bistveno manjši in ga imenujemo bodisi parazit bodisi mutualist. Po novejših avtorjih simbioza obsega parazitsko (škodljivo), komenzalsko (neškodljivo) in mutualistično (koristno) razmerje med organizmoma v povezavi.

Govorica številk

Motor in moč:

1,6-l ben. + električni motor, 105 kW / 143 KM

Menjalnik:

brezstopenjski samodejni

Pospešek in hitrost:

10,6 s do 100 km/h, 170 km/h

Poraba (tovarna/testna):

4,7/5,4 l bencina na 100 km

Dolžina in prtljažnik:

4,41 metra, 492–524 litrov

Cena: 34.490 €

Zgornja definicija je skoraj do črke in ločila natančno povzeta po spletni Wikipediji, prav v osnovni, torej skupnem življenju, pa so Renaultovi razvojniki iskali navdih za ime novega srednje velikega športnega terenca, ki so ga javnosti razkrili lani. Daljšo razlago smo dodali zato, ker tudi v njej lahko najdemo marsikaj sorodnega odnosu človeka in avtomobila nasploh, zato je pravzaprav čudno, da se podobnega imena že prej ni domislil še kdo drug. No, pa saj se ga pravzaprav so, in to prav pri Renaultu, pri katerem so leta 2017 predstavili konceptni avtomobil z istim imenom. Temu je ime symbioz, če smo pošteni, tudi precej bolj pristajalo, saj je šlo za samovozeči električni avtomobil, pri katerem sta se lahko prednja sedeža zasukala za 180 stopinj, s čimer je avto dobil vlogo »dnevne sobe«. No, nemara tudi zato, ker je do avtomobilov brez volana še precej daljša pot, kot je bilo pričakovati takrat, hkrati pa je bilo tako izvirno ime škoda zavreči, smo lani torej dobili drugačnega, precej bolj klasičnega symbioza. Ki prav tako omogoča prijetno skupno življenje voznika in avtomobila.

Ter seveda potnikov! Prav tem se namreč v predstavljenem avtomobilu na zadnjih sedežih lahko še posebej gode, saj symbioz omogoča nekaj, kar bi sami, in še marsikdo drug, če bi bilo to mogoče, kar uzakonili – premično zadnjo klop. Ta se lahko vzdolžno pomika do 16 centimetrov, kar se pri prostoru za noge predvsem pri višjeraslih še kako pozna, ko se ti zadaj ne bodo vozili, pa lahko z enostavnim premikom klopi pridobite več kot sto uporabnih prtljažniških litrov.

Renault symbioz / Foto: Matjaž Terzič

 / Foto: Matjaž Terzič

Renault symbioz / Foto: Matjaž Terzič

 / Foto: Matjaž Terzič

Oblikovno je symbioz sicer precej podoben predstavnikom zdaj že res številčno bogate palete Renaultovih športnih terencev, z nekaterimi podrobnostmi predvsem na prednji maski pa malenkost tudi številnim Peugeotovim avtomobilom – pozna se pač, da je prav iz omenjene znamke k drugi francoski pred leti prestopil oblikovalec Gilles Vidal, ki zdaj torej skrbi za podobo Renaultovih vozil. Tudi v notranjosti se symbioz strogo drži znamkinih smernic, kar pa je tako kot pri zunanjosti pozitivno, saj je upravljanje nastavitev zavoljo odzivnega zaslona na dotik in pravšnjega števila fizičnih gumbov v kombinaciji s tistimi na volanskem obroču enostavno. Pohvaliti je treba tudi kakovostne materiale na armaturni plošči in »lebdečo« konzolo z ročico samodejnega menjalnika, ob kateri in pod katero sta na voljo uporabna odlagalna prostora.

Pogonski sklop testnega symbioza je bil hibridni, 1,6-litrski bencinski in manjši električni motor pa sta v vseh razmerah s skupnimi močmi poskrbela za udobno in mirno vožnjo. Ki karakterju tega avtomobila tudi najbolj ustreza, navsezadnje pa pretirane športnosti v smislu hitrih pospeškov ali česa podobnega ta pogonski sklop, katerega del je tudi brezstopenjski menjalnik, niti ne omogoča. Ko ga vozite tako, kot smo opisali, pa se vam symbioz oddolži tudi s precej majhno porabo, ki je zlepa ne boste dvignili nad 5,5 litra bencina na sto kilometrih vožnje. Glede na to, da je iconic symbioz odlično serijsko opremljen, je bila zelo korektna tudi cena testnega primerka. 

Priporočamo