V zvezi z električni avtomobili še naprej kroži cel kup predsodkov, stereotipov. Večina jih je sicer pošteno privlečenih za lase, kar sami ugotavljamo skorajda vsakič, ko se družimo z njimi. Res je, električna mobilnost je drugačna, a ko je obdobje prilagajanja mimo, ugotovite, da ima veliko več prednosti kot slabosti.

Eden izmed avtomobilov, ki bi ga lahko (po priljubljeni televizijski seriji Mythbusters) poimenovali kar »razbijalec mitov«, je tudi BMW i4. Ta je pred kratkim doživel prenovo prve generacije, gre pa v bistvu za električno gnano različico serije 4 gran coupe. Pri čemer razbijmo prvi mit – da se električna verzija vozi slabše.

BMW i4 / Foto: Matjaž Terzič

BMW i4 / Foto: Matjaž Terzič

Razlog za takšno mnenje se v prvi vrsti skriva v dodatni teži, ki jo pridoda predvsem baterija, a po obdobju nekajdnevnega temeljitega druženja z i4, lahko le prikimamo mnenjem, ki ga ima o tem avtomobilu večina, ki ga je preizkusila: pelje se odlično! Edino, kar bi kdo lahko pogrešal, je pri tako športnem avtomobilu zvok motorja. Lega na cesti je namreč izjemna, vožnja skozi ovinke tudi pri višjih hitrostih je kot po tračnicah, volanski mehanizem je odziven kot pri gokartu, verjetno pa je k odličnemu občutku pripomogel tudi pogon na zadnji kolesni par, na osi katerega je motor z močjo krepko več kot 300 konjev. Ti poskrbijo tudi za dih jemajoče pospeške, hkrati pa je i4 izjemno udoben, pri čemer pride do izraza še ena prednost električnih avtomobilov, to je zvezno pospeševanje brez tresljajev in tišina v potniški kabini.

Največji »strah« neukih z električnimi avtomobili je sicer omejen doseg. Do 590 kilometrov, kolikor ga obljubljajo pri i4, bi sicer pomiril tudi najbolj prestrašene, a je realno ta nedosegljiv, razen morda, če bi tolikšno razdaljo v mestu po omejitvah prevozili v »coni 30«. Pri običajni mestni vožnji medtem 500 kilometrov ni utopija, pri kombinirani, z veliko avtoceste, pa je bila na testu realnost slabih 450 kilometrov. Kar pa je še vedno več kot dovolj, saj je jasno, da pri taki razdalji potrebujete vsaj en vmesni daljši postanek. Ta mit je torej tudi razbit, medtem ko zadnjega, ki je povezan s ceno, i4 razbije le delno. Zagotovo ga, ko dobrih 60.000 evrov, kolikor stane, primerjamo z bencinsko ali dizelsko gnanimi primerki serije 4 gran coupe, ki so, če želimo izenačiti moč motorjev ali, denimo, podatke o pospešku, kar konkretno dražji.

BMW i4 / Foto: Matjaž Terzič

BMW i4 / Foto: Matjaž Terzič

Da, res je: kolikor se le da običajno gnanemu podoben (enak) električni avto je cenovno ugodnejši! No, drugače pa je, ko i4 primerjamo z nekaterimi drugimi električnimi avtomobili, saj je v tem primeru ugodnejših alternativ kar nekaj. Pri čemer pa je treba vedeti, da toliko voznih užitkov večinoma ne ponujajo. Tu BMW pač še naprej izstopa... 

Priporočamo