Guinnessova knjiga rekordov poleg – recimo jim – »normalnih« navaja tudi številne nenavadne, celo bizarne dosežke. Tako denimo Američana Charlesa Osborna omenja kot človeka, ki kar neverjetnih 68 let ni mogel nehati kolcati, pri čemer naj bi kolcnil več kot 60-milijonkrat. Ali 2762 ljudi, ki so se leta 2009 v kraju Lauchringen v Nemčiji zbrali oblečeni v smrkce, kar velja za največji zbor teh pravljičnih bitij v zgodovini. Pa Indijca po imenu Anand S., ki si je v usta naenkrat stlačil največ slamic – 459. No, ob tem pa je tudi nekaj rekordov, pri katerih je težko biti prepričan, ali ni kje kdo, ki je bil kdaj v isti »disciplini« še uspešnejši. Ali bi se vsaj uvrstil visoko na lestvici teh dosežkov. Tako bi bilo denimo povsem mogoče, da lestvice avtomobilov z največ prevoženimi kilometri komu delajo krivico, saj bi se lahko s svojim avtom uvrstili nanje, pa tega ne obešajo na veliki zvon ali temu niti ne namenjajo pozornosti. Kakor koli, dvomov vsaj o tem, kateri avto pri tem »zmaga«, ne bi smelo biti, saj bi se zdaj že v kar nekaj letih, odkar je na vrhu rekorder, zagotovo že, če bi se lahko, oglasil kdo, ki bi to izpodbijal. Ta rekorder pa je volvo P1800S letnik 1966, ki si ga je lastil pred sedmimi leti preminuli Američan po imenu Irvin Gordon.

Okoli Zemlje kar 125-krat

Pisal se je junij 1966, ko je omenjeni šolski učitelj z Long Islanda pri svojih 25 letih kupil avto, za katerega si takrat gotovo ni mislil, da se bo z njim naokoli prevažal do konca življenja. K volvu je presedlal po slabih izkušnjah z dvema chevroletoma corvairoma, saj je zaradi oddaljenosti od svojega delovnega mesta – za pot v službo in domov je na dan prevozil dobrih 200 kilometrov – po lastnih besedah potreboval zanesljivejši avto. In kilometri so se začeli nabirati … »Pa ne samo zaradi vožnje v službo in domov, tudi sicer sem ga vozil veliko. Vožnjo sem pač vselej oboževal, bila je moja najbolj priljubljena oblika sprostitve in včasih tudi beg pred stresnimi situacijami. Za volanom svojega volva sem vedno postal boljše volje,« je nekoč razkril lrvin Gordon.

Do leta 2018, v katerem je tudi umrl, je s svojim volvom naredil skupno okoli pet milijonov kilometrov (Guinnessova knjiga rekordov kot njegov zadnji uradni rekord navaja 4.890.993 kilometrov), kar je enako, kot če bi 125-krat obkrožil Zemljo. Da bi lahko z njim postavljal mejnike, pa mu je, kot se je spominjal, postalo jasno, ko je brez kakršnih koli stroškov razen rednega servisiranja prevozil prvih 400.000 kilometrov. Takrat si je obljubil, da tega avtomobila ne bo nikdar zamenjal, in se tega tudi držal, pa čeprav so mu pri Volvu vmes, ko se je zaradi dosežkov o njem začelo tudi kar precej poročati, kar dva avtomobila celo podarili. Dejansko je rekordni P1800S z njim ostal do smrti, največji poseg, menjavo motorja, pa je dočakal leta 2009.

Rekord preprečil tovornjak

Jasno je, da je poleg omenjenega še kar nekaj avtomobilov nabralo velikansko količino prevoženih kilometrov. Dobrega pol milijona kilometrov manj od rekorderja, natančneje 4,4 milijona, je denimo med majem 1981 in decembrom 2003 s svojim mercedesom 240D prevozil grški taksist Gregorios Sachinidis. A ker je avto kupil, ko je imel ta že prevoženih dobrih 200.000 kilometrov, se je števec kilometrov pri omenjenem štirikolesniku nazadnje ustavil pri 4,6 milijona. Šlo je namreč za primerek letnika 1976, Sachinidis pa se spominja, da je imel pred tem kar nekaj lastnikov. Zdaj je prav ta avto na ogled v Mercedesovem muzeju.

Od Sachinidisovega mercedesa naprej si lestvice in podatki precej nasprotujejo. Blizu vrha se tako znajde še en volvo, 245 GL letnika 1979, ki ga je uporabljalo finsko podjetje S.E. Makinen in katerega števec kilometrov se je ustavil pri 2.623.231. Izjemno zanimiva je medtem zgodba še enega taksista, Josepha Vaillancourta iz Montreala, ki mu je leta 1999 pri njegovem plymouthu furyju letnik 1963 ob 2.607.137 prevoženih kilometrih do takratnega Guinnessovega rekorda manjkalo le 264 kilometrov, ko se je vanj, ker je križišče prevozil pri rdeči luči, zaletel tovornjak. Avto je bil uničen, sam pa jo je na srečo odnesel brez poškodb. Posebnež pa je tudi volkswagen beetle letnik 1963 Alberta Kleina. Medtem ko so vsi drugi omenjeni avtomobili doživeli le minimalna obvezna vzdrževalna dela, je sam pri beetlu, ki je zmogel do 2.591.044 kilometrov, zamenjal reci in piši sedem motorjev in tri menjalnike. 

Priporočamo