Bi si upali sodelovati v kvizu z naslovom Glasbene skupine iz Slovenije? Če ste prepričani, da jih dobro poznate, premislite še enkrat. Vsaj mi bi pogrnili na celi črti ob omembi Prisluhnimo tišini. Vedeli smo, da je istega imena televizijska oddaja, namenjena gluhim in naglušnim, a glasbena skupina? Prisluhnimo tišini je nastala leta 1993, po 20-letnem premoru pa so imeli junija letos znova koncert. Na Prisluhnimo tišini smo se spomnili z razlogom. Testirali smo namreč avto, ki pooseblja tišino, električno gnani 02, čigar starša Lynk & Co prihajata s Kitajske.

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

V notranjosti pade v oči velik barvni zaslon na dotik, do menijev dostopamo tudi prek stikal na volanskem obroču. Na zadnji klopi se sedi udobno. Foto: Matej Štakul

Všečno, celo malce vesoljsko, izgleda, je bil prvi vtis, ko smo ga videli v živo, kar je vedno dobro izhodišče za nakup. Toda ljudi, ki avto kupijo zgolj zato, ker dobro izgleda, je vse manj, pomembneje postaja, kaj je skrito za fasado. In 02 skriva veliko. Je namreč zmogljiv, prostoren in udoben, a seveda ne popoln. Toda pojdimo lepo po vrsti. Da bi nas električni avto prepričal, mora imeti ustrezno velik doseg, za nameček pa mora biti hitrost polnjenja čim večja. Že ko smo v tehničnih podatkih prebrali, da je kapaciteta baterije le 66 kWh, smo vedeli, da doseg ne bo takšen, kot bi si želeli. Vozni kilometri so to potrdili. Povprečna poraba se je tako ustavila pri 20 kilovatnih urah (obljubljajo sicer 17,1), kar je bilo dovolj za doseg 330 kilometrov.

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

Foto: Matej Štakul

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

Foto: Matej Štakul

Ni skrivnost, da bi si želeli več. Tako nam na primer ni uspelo, da bi se zapeljali v Istro do Novigrada, kjer imamo stanovanje in nazaj brez polnjenja, kar je med našimi testiranji v zadnjih letih postalo nekakšno merilo. Na srečo je najvišja hitrost polnjenja 150 kilovatov, kar prevedeno pomeni, da je na hitri polnilnilnici dovolj že pol ure, da se baterija napolni 80-odstotno. Na običajni polnilnici pa so za polnitev do vrha baterije dovolj že tri ure. Pohvalno. Res škoda, da baterija nima večje kapacitete, saj bi bil končni vtis o tem avtu, ki roko na srce pozitivno preseneti, še boljši. Kar nas je čudilo, pa je to, da pri prikazu dosega ni bilo tudi prikaza stanja baterije v odstotkih. Pri električnem avtu se nam je prvič zgodilo, da te pomembne funkcije ni bilo na voljo.

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

Foto: Matej Štakul

Zmogljivosti so sicer presenetljive. Sploh pospeševanje 5,5 sekunde do stotice je na ravni športnega avtomobila in ne športnega terenca. Nič čudnega, ko pa je iskrivih konjičkov, ki komajda čakajo, da jih z odločnim pritiskom stopalke za plin poženemo v dir, kar 272 (200 kW). Za zgledno vozno udobje skrbi samodejni menjalnik, moč pa se prenaša na zadnji kolesni par, čemur je potrebno nameniti nekaj več pozornosti, ko vremenske razmere poskrbijo, da je podlaga bolj spolzka, se pravi, ko dežuje ali sneži. V notranjosti potniške kabine bodo ljudje zadovoljni. Sploh udobje za voznika je pisano z veliko začetnico, udoben sedež, ki v marsičem spominja na fotelj iz dnevne sobe, pa je oblečen v usnje, električno pomičen in ogrevan. Zato dotični za volanskim obročem besedne zveze slabo počutje ne bo poznal. Podobno kot tudi ne potnika na zadnji klopi. Tudi če ste dolgin (beri: v višino merite več kot 1,9 metra), boste zadaj lahko iztegnili noge, presenetljivo veliko centimetrov pa je odmerjenih tudi za glavo, pa čeprav je streha panoramska, kar praviloma nekoliko zmanjša prostor. Tega je dovolj tudi v prtljažniku z dvojnim dnom, ki pogoltne 410 litrov (prtljažnik spredaj, namenjen polnilnemu kablu, ima prostornino 15 litrov), super je tudi, da ko podremo zadnjo klop, nastane uporabno ravno dno s prostornino 1349 litrov. Dodana vrednost so tudi električno pomična prtljažna vrata.

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

Foto: Matej Štakul

Besedica razvajanje pa dobi svoj smisel, ko beseda nanese na stopnjo opreme more. Ni, da ni, bi rekli naši južni bratje. Da je varnost pisana z veliko začetnico, skrbi aktivni tempomat, ki ob vzdrževanju hitrosti in varnostne razdalje za nameček prepoznava prometne znake, z odliko pa deluje tudi ohranjanje štirikolesnika na voznem pasu. A množica asistenčnih sistemov ima tudi negativno plat: ves časa se oglašajo do te mere, da postanejo moteči. Na srečo je to mogoče izklopiti. A po vsakem zagonu znova. Do vseh menijev dostopamo s pomočjo velikega barvnega zaslona na dotik (s premerom 39,1 centimetra oziroma 15,4 palca), alternativa so stikala na volanskem obroču. Del serijske opreme, ki jo velja izpostaviti, pa so predvsem 360-stopinjska kamera in pa pametni ključ, ki bi za svojo pamet na faksu zlahka dobil desetico, saj na daljavo odpira in zapira vrata, na kar opozori tudi z zvočnim signalom. Nekaj posebnega je bilo tudi, da za odpiranja vrat ni klasična kljuka, temveč namesto nje stikalo, česar smo se hitro navadili.

Lynk & Co 02 more: S spominom na fotelj iz dnevne sobe

Foto: Matej Štakul

Zlahka pa bi se privadili tudi cene. Na ceniku je sicer navedena številka 40.990 evrov, a pri uvozniku v isti sapi dodajajo, da ponujajo 3000-evrski popust, svoje pa prispeva tudi 6500-evrska subvencija. Ali prevedeno: cena za ta 4,46 metra dolgi avtomobil dejansko znaša 31.490 evrov, kar v luči povprečne kupne moči v Sloveniji ceno naredi ugodno. 

lynk

   

Priporočamo