Se še spomnite, kdaj ste bili nazadnje presenečeni? Jaz se spomnim zelo dobro, saj je šlo za mojega abrahama. Namesto mirne večerje v dvoje pa se je po zaslugi žene odvila zabava, na kateri je sodelovalo 20 najboljših prijateljev in prijateljic. Biti presenečen vsake toliko je zagotovo lepo in nam se je po štirih letih zgodilo znova, le da je bil tokrat v naslovni vlogi avto. Kitajski avto, ki sliši na nenavadno ime lynk & co 01. Po 14 dneh tes(t)nega druženja smo namreč morali priznati, da je ponudil občutno več od pričakovanj in samo potrdil že večkrat zapisano, da se evropski avtomobilski industriji v prihodnjih letih ne obeta nič dobrega.

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Prostornost je pisana z veliko začetnico tudi na zadnji klopi. Prtljažna vrata premorejo pomoč elektrike. Dno prtljažnika je dvojno, spodaj je prostor za polnilni kabel. Foto: Matej Štakul

Lynk & Co s sedežem v Hangzhou je mlada blagovna znamka, saj šteje komajda devet let, a je hkrati dokaz, kako zelo hitro se Azijci učijo. Predvsem pa jih ni sram kopiranja. Če se vam zdi, da ste ob pogledu na 01 videli že videno, ste zadeli v polno. Sploh prednji del spominja na prestižnega porscheja macana. Pa je lahko izdelek na štirih kolesih »made in China« podobno prestižen? Ne boste verjeli, lahko je! Najprej serijska oprema. Naši južni bratje bi dejali, ni da ni. 01 namreč deluje kot zlata ribica, ki izpolnjuje še tako zahtevne lastnikove želje. Navigacija? Ima jo in nas varno vodi v pristan. Udobni sedeži? Seveda jih premore, za nameček sta prednja tudi ogrevana in električno pomična. Kaj pa aktivni tempomat? Pameten je z veliko začetnico, samodejno zavira, pospešuje in vzdržuje varnostno razdaljo, za nameček pa dodaten sistem skrbi, da avto ohranja smer vožnje. Dodana vrednost je še pametni ključ, ki deluje kot naslov pesmi Čista desetka, ki jo je pred leti prepevala prsata blondinka Urška Čepin. Samodejno namreč zaklepa in odklepa vrata. Bi si želeli še česa več? Omenimo, da so del opreme more še brezžično polnjenje telefona (polni se prepočasi), ogrevan volanski obroč, 360-stopinjska kamera, prednji in zadnji parkirni senzorji ter sistem, ki zaznava morebitno utrujenost voznika.

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Foto: Matej Štakul

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Foto: Matej Štakul

Nekaj posebnega je pogonski sklop. Z razlogom. Gre namreč za priključnega hibrida, se pravi kombinacijo bencinskega (moč 137 konjev oziroma 102 kilovatov) in električnega motorja (143 KM/107 kW). Premore sistemsko moč 276 konjev (206 kW), ki že na papirju obljublja veliko. Ali prevedeno, maksimalna hitrost je 200 km/h, pospešek do stotice pa 7,7 sekunde. Ne pozabimo, da gre za športnega terenca, za volanom katerega praviloma ne sedi adrenalinski odvisnež. Ponuja tri možnosti vožnje. Povsem na elektriko, pri čemer baterija kapacitete 17,7 kWh uresničuje približno 75 kilometrov dosega (ko zaviramo, se baterija dodatno polni), povsem na bencin, ko je poraba 6,5 litra, doseg pa 650 kilometrov ali pa kombinacijo obojega. Škoda, da posoda za gorivo sprejme zgolj 42 litrov, sicer bi bil 01 še bolj uporaben avto, saj bi se kombiniran doseg lahko približal magični tisočici, ki na primer krasi dizelsko gnane avtomobile. Njegova dolžinska mera je 4,54 metra, kar pomeni, da ga boste obkrožili še hitreje kot blejski otok, da je lahko namenjen tudi štirim potnikom, pa najprej sporoča zadnja klop, na kateri so centimetri za glavo in kolena razkošno odmerjeni, je pa tudi prtljažnik z osnovnimi 466 litri vreden svojega imena. Za nameček premorejo sicer zajetna prtljažna vrata pomoč elektrike, prtljažnik pa ima dvojno dno, tako da lahko v spodnji del zložimo polnilni kabel.

75 km je električni doseg 01, ko vozilo poganja bencinski motor, pa 650 kilometrov.

Če boste v notranjosti iskali stikala, jih boste zaman. Izjema so tista za nastavitev vzvratnih ogledal in za odpiranje/zapiranje šip. Sicer pa vse poteka prek velikega barvnega zaslona na dotik, katerega premer je 39,1 centimetra (15,4 palca). Je dovolj občutljiv, da z dostopanjem do številnih menijev ne boste imeli težav. Boste pa težavo imeli, če boste avto želeli zagnati in se odpeljati, ne da bi si pripeli varnosti pas. Brez tega manevra, ki je v prid varnosti, bo 01 ostal na mestu, to pa je nekaj, kar bi lahko evropske znamke prekopirale. Tudi sicer je varnost v tem avtu pisana z veliko začetnico, testna trčenja EuroNCAP pa so že leta 2021 z maksimalnimi petimi zvezdicami potrdila, da gre za avto, ki je zelo varen za potnike. Vas je zapis prepričal, bi ga imeli? Ni ravno poceni, saj je bilo za testnega potrebno odšteti 51.990 evrov (za priključne hibride v Sloveniji žal ni na voljo subvencija), a so se uvozniki očitno zavedali, da je 01 nekoliko predrag, zato zanj ponujajo popust v višini 10 tisočakov, kar ga predstavi v lepši luči. Lahko nekoč postane prodajna uspešnica? Ne bo mu lahko, a nastavke ima pravilne. Naj nas preseneti. 

kratki test lynk

  

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Foto: Matej Štakul

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Foto: Matej Štakul

Lynk & Co 01 more: Ko bi morali Evropejci kopirati Kitajce

Foto: Matej Štakul

Priporočamo