Kot smo se lahko prepričali ob simulaciji s 600-kilogramskim električnim vozilom in posebno, 150-kilogramsko litij-ionsko baterijo, se takšno vozilo ne vžge zlahka. Tudi zato, ker je baterija pri električnih vozilih nameščena na sredini, vžigi električnih vozil niso tako pogosti, kot se včasih omenja v javnosti.
»Pravzaprav so sila redki,« pravi Andrej Brglez, strokovnjak s področja mobilnosti. Dodal je, da je za vžig električnega avtomobila najpogosteje kriva mehanska poškodba ali težava v bateriji, kar je sicer zelo redko, a se zgodi. »Najpogosteje zagori zaradi preobremenjene baterije ali kemične reakcije, ki je lahko posledica poškodbe. Električna vozila so zelo varna, na to kažejo vsi preizkusni trki, ki jih izvajamo. Pravzaprav so ti avtomobili bolj varni kot vozila na notranje izgorevanje s polnim rezervoarjem goriva,« pojasnjuje Brglez.
Večja nevarnost je domača polnilna postaja
Tudi v Sloveniji pričakujemo, da se bo vedno več ljudi odločalo zanje in jih bodo polnili doma.
»Tu je lahko težava večja, saj je bilo veliko naših hiš zgrajenih v 70. letih. Zato morajo tisti, ki razmišljajo ali bodo še razmišljali o nakupu električnega avtomobila, poklicati strokovnjake, da ti opravijo strokovni pregled celotne električne napeljave in izberejo primerno polnilno postajo. Več možnosti je namreč, da bo zagorela domača polnilna postaja, kot da bi se avto vžgal med vožnjo. K temu, da se to ne bi zgodilo, lahko veliko pripomoremo sami. Nenazadnje verjetno doma ne bi kadili ali kurili ognja, če bi hkrati imeli v prostoru bencinsko postajo,« poudarja Brglez.
Visoke temperature in velike količine vode
Ključno sporočilo današnjega dogodka je, da so gasilci sposobni električno vozilo varno pogasiti, saj se tudi njihove tehnologije nenehno razvijajo in posodabljajo.
Pri vžigu električnega avta se najprej pojavi dim, ki je vse gostejši, ko zagori, pa plamen seže tudi poldrugi meter visoko. »Kar je težava zlasti v primeru, če se avto vžge v garažni hiši. In takšne primere smo že imeli. Višja je tudi temperatura, ki doseže do tisoč stopinj Celzija,« je pojasnil Aleš Jug, predsednik Slovenskega združenja za požarno varnost.
In kaj storiti v takšnem primeru? »Obvestimo gasilce o požaru, obvezno pa jim je treba povedati tudi, da gre za električno vozilo. Sami težko kaj naredimo, gasilci pa imajo znanje in tehnologijo, da ogenj pogasijo z vodo, delno tudi peno,« je še razložil Jug.