Ste se kdaj vprašali, zakaj so nekateri proizvajalci avtomobilov pri poimenovanju modelov bolj kreativni kot drugi in zakaj nekateri stavijo na črke, drugi na številke, tretji pa na kombinacijo obojega? Vsem je skupno eno: numerologija. Gre za vedo, ki posveča pozornost imenom (in številkam), ki naj bi nas zaznamovala že ob rojstvu. Tako je mogoče na podlagi imena (ali številke) ugotoviti marsikaj o osebnosti in življenjski poti posameznika. Katero črko oziroma številko izbrati, je vprašanje za milijon dolarjev, saj ima veliko sporočilno vrednost. Prav od odziva kupcev v prihodnosti je namreč odvisno, ali bo avto po predstavitvi vozil po srečni ali nesrečni poti.

315 l je pogoltnil prtljažnik renaulta 10, katerega dolžinska mera je bila 4,2 metra.

Nov začetek, duhovna rast, samoodkrivanje. Vse to sporoča številka 10, ki je tudi znak angelov, da ste na pravi poti in da zaupate vesolju. Numerološki pomen 10 združuje energiji 1 in 0, ki predstavljata individualnost in celovitost. Naj bo 10, so se leta 1965 odločili razvojniki pri Renaultu, ko so širnemu svetu predstavili majhen družinski avto, z motorjem zadaj in pogonom zadaj. Na cestah je zdržal šest let (1965–1971), ko ga je zamenjal model 12, katerega filozofija je bila čisto drugačna, saj je bil pogon speljan na prednji kolesi.

Z največjim tekmecem na cesti istočasno

Dodana vrednost je bil prtljažnik, katerega prostornino so glede na predhodnika, model 8, z 240 povečali na 315 litrov, za pogon je skrbel 1,1-litrski bencinski motor, pri čemer se je moč prenašala prek 4-stopenjskega ročnega ali 3-stopenjskega samodejnega menjalnika. Dolžina avtomobila je bila 4,2 metra. Na domačem trgu je bil njegov največji tekmec peugeot 204, s katerim sta na ceste zapeljala skorajda istočasno. Onkraj luže so ga tržili kot »renault za ljudi, ki so si prisegli, da ne bodo nikoli kupili drugega avtomobila«. Prva generacija je imela zaobljene luči, po dveh letih, ko je dočakala prenovo, pa so luči postale pravokotne. Oktobra 1970 so renaultu 10 namenili tudi močnejši, 1,3-litrski motor, katerega moč je bila 52 konjev (38 kW). Maksimalna hitrost je bila 135 km/h. Avto so upokojili konec poletja 1971, saj se je model 12, ki so ga dve leti proizvajali vzporedno, izkazal za prodajno bolj uspešnega. Nekaj posebnega je bila različica, namenjena trgu v Južni Afriki. Izdelovali so jo v Londonu, poimenovali pa alconi, kar je bila kombinacija imen razvojnikov Johna Conchieja in Erica Adlerja. Motorju so moč povečali na 68 konjev (50 kW), kar je bilo dovolj za pospešek 11,9 sekunde do stotice. Prodali so jih okoli 500.

Ko iskanje parkirne luknje postane enostavno
Ko iskanje parkirne luknje postane enostavno

Pod obliko renaulta 10 se je podpisal Pierre Mignon, njegov cilj pa je bil zasnovati avto z več prostora, kot ga je ponujal R8, zato ne čudi, da je bila dolžina daljša za 20 centimetrov. Med pomembnejše trge je sodil tudi ameriški, na katerem se je Renaultova prodaja med letoma 1959 in 1966 z 91.000 zmanjšala na vsega 12.100 enot. Motivacija za nakup je bila tudi konkurenčna cena, saj je model 10 stal 30 odstotkov manj kot primerljivi plymouth valiant (osnovna različica 1647 dolarjev), bil pa je tudi cenejši od Volkswagnovega beetla. Posledično se je prodaja znova povečala, samo v letu 1967 so ameriškim kupcem dostavili več kot 21.000 vozil.

Lahko samo potrdim, da je vožnja zabavna, motor se lepo odziva, zavore pa so vredne svojega imena. Če je dobro obnovljen, dobite lep, zanesljiv in udoben avto, ki ga lahko uporabljate vsakodnevno.

Jonathan Burnette, lastnik renaulta 10

Za avto se je navdušil od očeta

»Renault 10 je ekonomičen avto, a majhna poraba goriva ni njegov edini adut. Gre za prostorno družinsko vozilo, katerega vožnja je v zabavo, iskanje parkirne luknje pa je enostavno. Preizkusite ga in ponovno odkrijte užitek vožnje,« je pisalo v brošuri. Skupno so jih izdelali 699.490. Renault 10 (šlo je za zadnji renault z motorjem zadaj) je danes na cestah prej izjema kot pravilo, sploh prvo generacijo (1965–1967) z okroglimi lučmi je težko najti v dobrem stanju, saj je rja velik sovražnik tega avtomobila. Med ponosnimi lastniki je tudi Jonathan Burnette, ki se je za avto navdušil od očeta. Slednji je imel namreč v lasti kar tri renaulte 10, s katerimi je prevozil več kot 160.000 kilometrov. »Številni testi so pokazali, da gre za najboljši avto s ceno do 2000 dolarjev, pri čemer so skupaj testirali 25 vozil. Lahko samo potrdim, da je vožnja zabavna, motor se lepo odziva, zavore pa so vredne svojega imena. Na srečo so še danes na voljo vsi rezervni deli, tako da obnova ni pretirano zahtevna, je pa dokaj draga in hitro preseže 2500 dolarjev,« pravi Jonathan Burnette. Danes se cene dobro ohranjenih gibajo med 6000 in 7000 dolarji. »Če je dobro obnovljen, dobite lep, zanesljiv in udoben avto, ki ga lahko uporabljate vsakodnevno,« še pravi Burnette in dodaja, da se ogromno ljudi v renaulta 10 naravnost zaljubi. 

Priporočamo