Pisalo se je leto 1998, ko je na evropske ceste zapeljal smart fortwo. Ko sem prvič sedel vanj, se mi je zdel naravnost idealen za vožnjo po mestu, saj je bilo manevriranje in iskanje parkirne luknje zaradi dolžinske mere le 2,5 metra mala malica tudi za vse tiste, ki jim mestna vožnja sicer sivi lase. Čeprav so jih do lanske upokojitve prodali več kot dva milijona, pa se zdi, da je bil njegov prodajni potencial veliko večji. Malčki so danes na cestah prej izjema kot pravilo, saj na prodajnih lestvicah ne zasedajo mest pri vrhu, mnoge znamke pa jih sploh nimajo v ponudbi. Zakaj? Na to vprašanje smo skušali odgovoriti med testiranjem picanta, najmanjšega avtomobila staršev, ki slišita na ime Kia.
Roko na srce, če primerjamo prvo generacijo smarta fortwo in sedanjo picanta, je slednji pravcati velikan z dolžinsko mero 3,6 metra. Parkiranje prečno, ki je bilo odlika smarta, tako seveda ni mogoče, a se picanto v mestni vožnji kljub temu počuti kot riba v vodi, pri misiji parkiranje pa njegov voznik zadrege ne bo poznal. Pa je zgolj zaradi tega vreden nakupa in odštetih 18.499 evrov? Glede na to, kaj ponuja, ni ravno poceni. V serijski opremi smo tako pogrešali aktivni tempomat, ki bi v mestu voznika še dodatno razbremenil (imel je navadnega, ki pa ni uporaben), prav bi prišel tudi večji barvni zaslon na dotik (meri 20 centimetrov oziroma 8 palcev), prav tako pametni ključ, da bi bil za zagon potreben zgolj pritisk na stikalo, tako pa je ključ klasični. Sicer pa se oprema EX trend hvali tudi z zračnimi blazinami in zavesami, električno pomičnima in ogrevanima stranskima ogledaloma, sistemom prostoročnega telefoniranja, klimatsko napravo in parkirno kamero. V osnovi tako ima, kar mora imeti, a brez presežka. Pri čemer doplačila za kakšne bombončke niso mogoča. Tako žal ne moremo zapisati slogana, ima vse, kar imajo veliki.
Seveda mu manjka nekoliko večji prostor, pri čemer pa moramo priznati, da je voznikov sedež dovolj udoben in tudi enostavno (ročno) nastavljiv. Pri iskanju idealnega položaja pomaga, da je nastavljiv tudi volanski obroč. Veselijo dva zaprta predala in še nekaj odlagalnih mest, tako zadrege, kam z drobnarijami, ne boste poznali. Je pa okolica voznikovega delovnega mesta dolgočasna, saj bi monotonijo lahko razbile barvne kombinacije, tako pa vlada črnina, za nameček je uporabljena plastika na pogled in dotik cenena. Na zadnji klopi je presenetljivo dovolj prostora za vse, ki v višino merijo največ 1,8 metra, če ste višje rasti, boste imeli prostorske težave s koleni. Prtljažnik je pričakovano majhen, saj v osnovi pogoltne 255 litrov, je pa zato globok in posledično dokaj uporaben. Seveda prtljažna vrata niso električno pomična, saj za to ni potrebe, ker niso ravno zajetna. Dodana vrednost je gotovo, da lahko zadnjo klop podremo. Površina sicer ni ravna, toda prtljažnik v tem primeru pogoltne veliko bolj uporabnih 1010 litrov.
1-2-4-7-9-5. Ne gre za kombinacijo, ki odpira sef, v katerem se skrivajo zlate palice. Številke namreč prevedeno pomenijo, kakšen pogonski sklop se skriva v picantu. Bencinski štirivaljni motor tako premore moč 79 konjev (58 kW), moč pa se na prednji kolesi prenaša prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Želeli bi si stopnjo več, podobno kot tudi kakšnega konjička več. Ko namreč zapeljemo na regionalno cesto in še posebej na avtocesto, ugotovimo, da je picanto zares namenjen mestnemu pohajkovanju in mu hitrejša vožnja ni blizu. Že manjši klanec ga namreč utrudi, misije prehitevanja pa se raje ne lotevajte. Trajala bo večno in posledično ni varna. Če pa boste kljub temu želeli peljati nekoliko hitreje, bo treba prestaviti stopnjo nižje in motor zaganjati v visoke vrtljaje, kar pa se pozna tako pri hrupu v kokpitu kot tudi pri porabi goriva. Ta je bila pri tes(t)nem druženju 5,9 litra. Ali prevedeno: ker posoda za gorivo pogoltne 35 litrov, je doseg okoli 600 kilometrov. Močnejšega motorja picanto ne premore (alternativa je litrski trivaljnik z močjo 63 konjev), podobno je tudi, ko beseda nanese na menjalnik. Samodejni, na primer, ni v ponudbi. Bi ga imeli? Lepotni popravek je zagotovo 2000-evrski gotovinski popust. Kljub temu pa picanto ne sodi med prodajne uspešnice, saj so jih letos v Sloveniji prodali zgolj 60 in ga ni niti med stoterico najbolje prodajanih modelov. So pa zato številko večji avti prodajne uspešnice.