Nova obsežna študija nemškega avtomobilskega kluba ADAC razblinja enega največjih strahov voznikov električnih vozil: da bi ob nepravem času in brez opozorila ostali sredi ceste. Test šestih najnovejših modelov na trgu je pokazal, da imajo vsi vgrajene napredne varnostne mehanizme in celo skrito rezervo moči, ki se aktivira, ko prikazovalnik doseže nič odstotkov.
V realističnih razmerah so v nemškem testnem centru Penzing do zadnjega elektrona izpraznili baterije šestih priljubljenih električnih vozil: volkswagna ID.3, tesle Y, kie EV6, volva EX40 ter novincev na evropskem trgu, BYD seala in nia EL6. Cilj inženirjev ni bil lov na rekorden doseg, temveč natančna analiza delovanja vozil v kritičnem območju napolnjenosti baterije in tega, kaj se zgodi, ko elektronika prikaže strašljivo številko nič.
Začetek testa
Test se je začel pri napolnjenosti med 20 in 30 odstotki, vozniki pa so namenoma ignorirali vsa priporočila proizvajalcev o varčevalnih ukrepih, kot sta zmanjšanje moči klimatske naprave in preklop v način eco. Vozila so gnali z nezmanjšano močjo, dokler se niso popolnoma ustavila.
Rezultati so pomirjajoči. Prav nobeno od testiranih vozil ni nenadoma obstalo. Še preden se je stanje baterije približalo kritični točki, so vsa vozila voznike začela opozarjati z zvočnimi in vizualnimi signali. Intenzivnost opozoril se je stopnjevala, hkrati pa je avtomobil postopoma zmanjševal moč, kar se je kazalo predvsem v slabšem pospeševanju in nižji končni hitrosti.
Proizvajalci so ubrali različne strategije. Kia EV6 je prva opozorila začela pošiljati že pri 21 odstotkih preostale energije, kar je ustrezalo približno 70 do 80 kilometrom dosega. Podobno zgodaj, pri 20 odstotkih, se je oglasil volkswagen ID.3. Na drugi strani spektra je bil volvo EX40, ki je prvo opozorilo izdal šele pri sedmih odstotkih, moč pa je začel omejevati tik pred koncem, pri enem odstotku.
Skrita zaloga
Najpomembnejše odkritje testa je rezerva. Tudi po tistem, ko je prikazovalnik baterije kazal nič odstotkov, so vsa vozila omogočala nadaljnjo vožnjo z omejeno hitrostjo in zmanjšanim udobjem. Ta skrita zaloga energije je v povprečju zadostovala za 15 do 20 kilometrov.
Prvak v tej kategoriji je postal volvo EX40, ki je kljub poznemu opozarjanju po doseženi ničli prevozil še 21 kilometrov. Teslin model Y mu je tesno sledil z 20 kilometri rezerve. Nekoliko manj radodaren je bil volkswagen ID.3, ki je po zgodnjem alarmu ponudil še 15 kilometrov zasilne vožnje.
Če voznik ignorira vsa opozorila in popolnoma izprazni tako glavno kot pomožno 12-voltno baterijo, ki napaja ključne sisteme, kot so prikazovalniki in krmilne enote, pa vozila ni več mogoče pognati ali ga celo prestaviti v nevtralni položaj za vleko. V takem primeru se lahko zanesemo na vžiganje s kabli, kot pri bencinskih motorjih, kar je tehnično možno za oživitev 12-voltnega sistema.