Ko je Ferrari pred leti zagnal svoj instagram profil, je k drugi objavi pripisal: »Zaprite oči in navijte glasnost.« S tem je obiskovalce opozoril na blago zveneče rohnenje ferrarijev, ob katerem vzdihujejo odrasli moški in tudi ženske. No, teh časov bo morda konec. Je mogoče, da bo Ferrari v prihodnje pisal kaj bolj v slogu »zaprite oči in prisluhnite tišini«?
Podjetje je namreč na strogo varovanem dogodku v Maranellu predstavilo šasijo prvega električnega ferrarija, ki nosi ime elettrica. Dokončan avtomobil naj bi podjetje predstavilo šele prihodnje leto, vendar so že zdaj znani nekateri podatki o prvem električnem žrebcu iz kultne italijanske kobilarne. Največjo hitrost bo dosegel pri 310 km/h, kar je nekoliko počasneje od večine modelov z motorjem na notranje zgorevanje. Doseg naj bi zadoščal za 530 kilometrov, čeprav močno dvomimo, da pri polni hitrosti.
Stal naj bi 500.000 evrov
Elettrica bo avtomobil s štirimi sedeži in štirimi vrati. Medosna razdalja bo znašala 2,96 metra. Šasija in karoserija modela bosta izdelani iz 75 odstotkov recikliranega aluminija, baterija pa bo popolnoma integrirana v dno, kar pomaga znižati težišče. To naj bi pripomoglo tudi k zmogljivosti in hitrosti. Baterija bo seveda podpirala hitro polnjenje. Stal naj bi okoli 500.000 evrov.
Za tiste, ki jih skrbi neslišna vožnja s ferrarijem, pa naj bi imelo podjetje rešitev. Avto bo imel dodaten zvočni sistem, ki bo ojačal dejanske vibracije iz pogonskega sklopa in tako ustvaril zvok električnega ferrarija, namesto da bi avto le ponarejal zvok motorja.
Dodatek, ne prehod
»Današnji dan je za nas zgodovinski. Vsi imamo kurjo polt,« je dejal izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna, ki je poudaril, da bo električni avtomobil dopolnjeval, ne nadomeščal obstoječe modele. »EV je dodatek, ne prehod.«Tudi sicer so evropske znamke visokozmogljivostnih avtomobilov zelo previdne pri elektrifikaciji ponudbe. Ferrari je svoj drugi model električnega avtomobila zaradi pomanjkanja povpraševanja preložil na leto 2028. Lamborghini (sicer del koncerna Volkswagen) je svoj prvi električni avto preložil na leto 2029. Trdijo, da trg še ni pripravljen.
Porsche sicer ponuja električne modele, a se spopada s težavami zaradi močno nasičenega kitajskega trga in skeptičnega zahodnega trga.
Prepolovili načrte
Ferrari si prizadeva, da bi do leta 2030 popolnoma električna vozila predstavljala 20 odstotkov njegove ponudbe. To je za pol manj od ciljev, ki si jih je podjetje v poslovnem načrtu zastavilo pred tremi leti.
Ferrari je sicer pod manjšim pritiskom za prehod na elektriko kot evropski proizvajalci običajnih avtomobilov, saj lahko njegovi modeli z motorjem na notranje zgorevanje delujejo na draga sintetična e-goriva, ki so izvzeta iz prepovedi od leta 2035 dalje in si jih Ferrarijeve stranke lahko tudi privoščijo.