Kitajska zastava sodi med tiste, ki si jih zlahka zapomnimo. Sestavljajo jo namreč štiri male rumene zvezde in ena velika na rdečem polju. Gre za enega izmed državnih simbolov Ljudske republike Kitajske, ki je bila 27. septembra 1949 uradno sprejeta po zmagi komunistov v državljanski vojni. Komunistom so bili blizu tudi avtomobili, še posebno luksuzni, zato so se konec 50. let odločili, da ustanovijo znamko, ki jih bo izdelovala. Naj bo Hongqi oziroma Rdeča zastava, so dejali in vse skupaj udejanjili, ko je leta 1959 na cesto zapeljala luksuzna limuzina CA72, v celoti zasnovana in izdelana na Kitajskem, namenjena pa zgolj državnim institucijam in vodilnim možem komunistične stranke.
Znamka Hongqi je sicer sodila pod okrilje podjetja FAW (First automotive works), ki ga je od leta 1953 tehnično in finančno podpirala Sovjetska zveza, sprva pa so izdelovali komercialna vozila in težke tovornjake. Preobrat se je zgodil leta 1958, ko so vodilni možje sprejeli odločitev, da želijo zmanjšati gospodarski zaostanek za zahodnimi, bolj industrializiranimi državami, korak v to smer pa je bila tudi proizvodnja kitajskih osebnih avtomobilov za civilno uporabo. Ker pa Kitajska ni imela dobro razvitega avtomobilskega sektorja, je bila večina štirikolesnikov razvitih na osnovi zahodnjaških modelov, ki so jih uvažali v majhnih številkah.
Prototip kot darilo voditelju Mao Cetungu
Projekt je odobril voditelj države Mao Cetung, ki je na kongresu stranke izrazil željo, da bi se namesto s sovjetskimi raje vozil z doma izdelanimi limuzinami. Rečeno, storjeno. Avgusta 1958 je bil nared že prvi prototip, ki so ga poimenovali 1E in je močno spominjal na C69 imperial letnik 1955. Avto so takoj kot darilo poslali Mau, ki naj bi ga uporabljal, je pa res, da ni na voljo niti ene fotografije, ki bi ga kazala med vožnjo. V naslednjih šestih mesecih so nato izdelali še šest prototipov, med njimi sta bila tudi dva kabrioleta. Niti eden ni bil enak drugemu. Množična proizvodnja se je začela leta 1959, v šestih letih pa so proizvedli 202 limuzini in štiri kabriolete. Na videz je CA72 močno spominjal na sovjetski GAZ-21 volgo, mnogi so v avtu videli tudi podobnosti z ZIL-111. Želja je bila izdelati luksuzno limuzino, ki bo lahko tekmovala s kadilaki, mercedesi in rolls-roycei tistega časa. Ime so izbrali namenoma, in to v samem vrhu komunistične partije. Rdeča zastava (Hongqi) se je zdela kot zadetek v polno.
Pri izdelavi so hiteli, saj so avto želeli po ulicah Pekinga zapeljati ob desetletnici komunizma na Kitajskem, z dolžinsko mero 5,73 metra pa je bil videti mogočno. Za pogon je bil zadolžen Chryslerjev 5,4-litrski osemvaljnik, ki naj bi imel moč 180 konjev, a so Kitajci trdili, da jih ima še več, in sicer 217, maksimalna hitrost pa je bila kar 185 kilometrov na uro, kar je bilo veliko, saj je bila teža vozila okoli 2,8 tone. »Ta luksuzna limuzina je neke vrste simbol Kitajske in mejnik njihove avtomobilske industrije. Je pa res, da pri CA72 ne gre zanemariti vplivov ZDA in Rusije. Kljub temu gre za simbol državne samozavesti in kulturne neodvisnosti,« so leta 1959 zapisali v reviji Peking Review ter izpostavili udobje in zmogljivosti. Avto je bil svojevrstna kulturna umetnina in je pomenil inženirski mejnik.
Pahljača kot simbol prefinjenosti in aristokracije
Hongqi CA72 ni bil le kopija zahodnih modelov. Vanj so vgradili elemente tradicionalne kitajske umetnosti in simbolike. Prednja maska je tako spominjala na zložljivo pahljačo, ki je bila simbol prefinjenosti in aristokracije. Zadnje luči so bile oblikovane kot tradicionalne kitajske lanternice, kar je poudarjalo kulturno dediščino. Znotraj je bil razkošen, uporabili so les, svilo, ročno vezene materiale in tradicionalne vzorce. Avto so razglasili za nacionalnega, uporabljali so ga na vseh državniških dogodkih in diplomatskih misijah. Kot je običajno za luksuzne limuzine, so bili tudi vsi CA72 obarvani v črno, uporabili pa so veliko kroma. Zadnjega so izdelali leta 1965, ko ga je zamenjal še luksuznejši model CA770. Njegova dolžinska mera je bila kar 5,98 metra, imel je tri vrste sedežev, razvili pa so tudi blindirano različico. Eden izmed lepo ohranjenih primerkov CA72 je na ogled v muzeju v Šanghaju.