Ljudske množice je najbolje pomiriti tako, da jim daš, kar si želijo. V času Rimljanov so bile to jedača, pijača in zabava, zato ne čudi, da iz tistega obdobja izhaja izraz »kruha in iger«. Ljudje smo danes zahtevnejši in nam samo jedača, pijača in zabava niso dovolj. Želimo si še marsikaj drugega, tudi avtomobile. In to, kar si množice želijo, avtomobilisti izdelujejo. Množično izdelujejo. Športne terence, namreč. Za volanskim obročem štirikolesnika iz razreda SUV smo namreč pomirjeni, zato ne čudi, da so tudi na slovenskih cestah množično zastopani. Še več, lani je bilo med 15 najbolje prodajanimi avtomobili kar 11 športnih terencev.
Med njimi sicer še ni bilo kitajskega predstavnika, a se zna zgoditi, da bo tako že letos. Kitajci namreč vse bolj odločno stopajo tudi na evropski in posledično slovenski trg, nič drugače pa ni z njihovo bogato, leta 1986 ustanovljeno znamko Geely, ki je postala svetovno znana, ko so kupili Volva. Testiranje starraya, njihovega srednje velikega športnega terenca, je bilo zanimiva izkušnja. Zanimiva tudi zato, ker je malce drugačen od tega, kar smo vajeni. Začnimo z drugačnostjo. Varnostni pas si morate pripeti, brez tega avta ni mogoče zagnati, kar je zagotovo pohvalno. Se morate pa na pamet naučiti frekvence vseh priljubljenih postaj. Zakaj, se verjetno sprašujete. Radijski sprejemnik (mimogrede, digitalni radio DAB ni na voljo) kaže zgolj frekvence, ne pa tudi imena postaje, kar je moteče. Pri tem pa se drugačnost ne konča. Ko namreč vzpostavite prostoročno telefoniranje (tako imenovani bluetooth), se namreč povezava vsakič, ko avto ugasnete, podre in jo je treba vzpostaviti na novo. Nekoliko nenavadna je tudi nastavitev zunanjih ogledal. Če iščete stikalo ali gumb, ga iščete zaman. Šele s pomočjo navodil smo namreč ugotovili, da lahko ogledali nastavimo s pomočjo velikega barvnega zaslona na dotik (premer je 33,5 centimetra oziroma 13,2 palca) in drsnika na volanskem obroču. Pri tem se zgodba o drugačnosti na srečo konča.Sicer je starray avto, ki preseneča z všečno obliko in dobrimi lastnostmi. Bencinski motor je zmogljiv, 172 iskrivih konjičkov pa komajda čaka, da jih poženemo v dir. 190 km/h najvišje hitrosti in 9,7 sekunde pospeška do stotice je za avto, ki brez potnikov tehta približno 1,6 tone, hvale vredno, pohvalo pa si zasluži tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki vožnjo naredi udobno in razbremeni voznika, pri čemer pa piko na i udari aktivni tempomat. Ta načeloma sam pospešuje, zavira in ohranja varnostno razdaljo, žal pa gre pri vožnji na avtocesti še korak naprej in začne vselej, ko zazna ovinek, kljub dovoljeni hitrosti 130 km/h zavirati, kar je moteče in tudi nerazumljivo, saj ovinki niso takšni (zelo zaviti), da bi jih bilo treba v prid varnosti odpeljati z nižjo hitrostjo. Glede na to, da gre za zajeten avto s pogonom na prednji kolesi in z dolžinsko mero 4,67 metra, se zdi povprečna poraba 7,8 še nekako v mejah sprejemljivega, doseg z enim polnjenjem pa je malce manj kot 700 kilometrov.
Prostoren je. To občutimo takoj, ko vstopimo vanj. Na voljo je veliko odlagalnih mest in dva zaprta predala. Se pa prostornost seli tudi na zadnjo klop in v prtljažnik. Zadaj bosta tudi dva odrasla gosposko sedela, družinski oče pa ne bo poznal zadrege, kam z vso prtljago, saj prtljažnik že v osnovi pogoltne 650 litrov. Če potrebujemo še več, pa je mogoče klop enostavno podreti, nastane ravno dno in zajetnih 1610 litrov prostora. Škoda je le, da zajetnim prtljažnim vratom ne streže elektrika. Testni starray je namenjen, da razvaja. Ni da ni, bi lahko dejali, ko beseda nanese na serijsko opremo. Tako velja izpostaviti v (umetno) usnje oblečene sedeže, ki so ogrevani, voznikov in sovoznikov sta tudi električno pomična, ogrevan je tudi volanski obroč. Da je resnično pameten, dokazuje tudi ključ, saj je dovolj, da ga imate pri sebi, v žepu ali torbi, avto pa sam odklepa in zaklepa. Del opreme so tudi električno pomična panoramska streha, 19-palčna platišča, parkirne kamere ter sprednji in zadnji senzorji, da je počutje potnikov dobro, pa skrbi tudi ambientalna osvetlitev.
To ne more biti poceni, si gotovo mislite. S tem razmišljanjem bi brcnili v temo. Za starraya je namreč treba odšteti ugodnih 32.990 evrov. Če si želite še več, predvsem zmogljivosti, in potrebujete še štirikolesni pogon, je na voljo 2-litrski bencinski motor z močjo 238 konjev (175 kW), njegova cena pa je 38.990 evrov. Bo postal prodajna uspešnica? Kupci bodo povedali svoje. x