Istospolno usmerjeni so ga hitro vzljubili, saj so se lahko po njem brezskrbno sprehajali z roko v roki in si izmenjevali nežnosti, pa jih pri tem nihče ni čudno gledal ali imel kaj proti. Da je italijanski otoček Capri resnično nekaj posebnega, pravi biser, pa so v 50. letih prejšnjega stoletja spoznali tudi (evropski) bogataši iz sveta mode, glasbe in filma, ki so podobno brezskrbno kot geji in lezbijke v zalivu Marina Piccola parkirali svoje razkošne barke.
Medtem ko so se bogati in lepi nastavljali soncu, uživali v dobri hrani in toplem morju, so si tisoče kilometrov stran razvojniki enega največjih avtomobilskih koncernov, Forda, razbijali glavo, ko so skušali na hitro odpraviti majhno težavo, ki se je v resnici izkazala za veliko: njihov najnovejši lepotec na štirih kolesih je bil že skoraj pripravljen, da zapelje na evropske ceste, a kaj, ko zanj še niso našli ustreznega imena. Ali bolje: našli so ga že, a se je izkazalo, da so jih tekmeci iz Mitsubishija prehiteli in ime colt dodelili svojemu adutu. Ne vemo, ali je bil v razvojnem moštvu gej; precej verjetnejši razlog je bilo poznanstvo s kakšnim zvezdnikom, ki je s cigaro v ustih in kozarcem konjaka v roki prešerno razlagal o lepotah Caprija. Ime je tako navdušilo fordovce, da so ga nemudoma vzeli za svojega in ga na prodajne police pospremili s pomenljivim sloganom – avto, ki ste si ga vedno želeli! Od tedaj je minilo že veliko časa, saj minevajo že skoraj štiri desetletja, odkar so priljubljenega kupeja upokojili. In kar je presenetljivo, vse do lani legendarnega imena niso znova uporabili. Ko pa so ga, so capri, znova presenetljivo, poimenovali avto, ki z izvirnikom nima veliko skupnega, saj gre za športnega terenca s silhueto kupeja, ki je za nameček električno gnan. So čevlji, v katere je stopil, morebiti preveliki?
Bili smo presenečeni. Pozitivno presenečeni. Ne le zaradi njegove podobe, ki je privlačna, temveč celotnega paketa, v katerem skoraj ni pomanjkljivosti. Oziroma jo boste našli še težje, kot je na travniku najti štiriperesno deteljico. Začnimo z udobjem. To je pisano z veliko začetnico. Ne le zaradi voznikovega sedeža, oblečenega v usnje, električno pomičnega, ogrevanega in z masažno funkcijo, ki močno spominja na fotelj iz dnevne sobe. Capri razvaja tudi z bogato serijsko opremo, ki so jo poimenovali capri premium ter ponuja najboljše, kar znamka pooseblja. Navigacijska naprava tako skrbi, da boste čim hitreje zapeljali v pristan. Aktivni tempomat samodejno vzdržuje varnostno razdaljo, pospešuje in zavira, za nameček pa prepoznava tudi omejitve in jim prilagaja hitrost, tako da bodo kazni za prehitro vožnjo le bled spomin. Omeniti je treba tudi ogromen barvni zaslon na dotik (19 palcev oziroma 48,3 centimetra) in pametni ključ, ki sam odklepa in zaklepa avto. Seveda je bombončkov s področja varnosti in udobja še veliko več.
A najboljše smo prihranili za konec. Pogonski sklop. Električni motor moč 286 konjev (210 kW) prek samodejnega menjalnika prenaša na zadnji par koles, zmogljivosti pa so milo rečeno impresivne. Največja hitrost je omejena na visokih 180 kilometrov na uro, pospešek do stotice pa znaša 6,4 sekunde. Veseli poraba vsega 15,6 kilovatne ure, kar prevedeno pomeni doseg blizu magičnih 500 kilometrov. Ker je največja moč polnjenja 135 kilovatov, zadošča le 28 minut na hitri polnilnici, da se avto napolni do 80 odstotkov. Razmeroma majhna poraba se nam je zdela presenetljiva, saj je bila pri podobno zmogljivih tekmecih, ki smo jih preizkušali v preteklosti, vsaj 20 odstotkov večja, Fordovi razvojniki pa so jo približali obljubljeni v skladu z merilnim ciklom WLTP.
Pričakovano capri ni poceni, a veseli, da je mogoče v ceniku zapisanih 47.930 evrov konkretno znižati. Tako v primeru financiranja ponujajo desetodstotni popust, dodatnih 2000 evrov pa, če se odločite za akcijski lizing. Za dodatno pocenitev poskrbi subvencija v znesku 6500 evrov. Tako se capri iz dragega prelevi v cenovno sprejemljiv električni avto. Kljub temu zanj, vsaj v Sloveniji, ne vlada pretirano povpraševanje, saj so jih letos prodali le 19. Zaslužil bi si več. Upravičuje namreč legendarno ime.