Vestern je morda res tipično ameriški žanr, še bolj nesporno pa je, da so nekatere najboljše posneli Evropejci. Slovijo zlasti špageti vesterni, ki so pod taktirko režiserja Sergia Leoneja med zvezde ponesli Clinta Eastwooda. Evropske vesterne so večinoma snemali v Španiji, nekaj so jih posneli tudi v Jugoslaviji. Tudi filme o Vinetouju, ki so bili posneti po romanih Karla Maya. Nemec Divjega zahoda sicer nikoli ni videl, a ga to ni oviralo. Podobna je zgodba Fordovega focusa.

Test ford focus

   

Gre za avto ameriške znamke, ki pa je bil zasnovan in ustvarjen v Nemčiji. Bil je tako uspešen, da so ga nekaj časa proizvajali tudi za ameriški trg. A v slogu junaških kavbojev focus medtem že jaha proti sončnemu zahodu. Njegovo proizvodnjo so namreč letos ustavili, zainteresirani pa imajo tako še zadnjo priložnost pograbiti poslavljajočega se junaka evro-ameriške avtomobilske dediščine.

4,69 m je dolžinska mera karavanskega focusa.

Za poslednjo vožnjo s tem evropskim kavbojem sem v roke dobil karavansko različico focusa ST-line. Zadnja oznaka pomeni, da gre za nekoliko bolj športno usmerjen dizajn, česar pa ne spremljajo polne športne zmogljivosti čistokrvnih športnih modelov ST. V primerjavi s klasičnim karavanskim focusom se opazi zlasti nekoliko večja stranska zračnika pri nosu avtomobila in dvojni izpušni cevi. K izkušnji vožnje še največ prispeva nekoliko nižja postavitev vozila. Končni paket je soliden, je pa še vedno karavan in kar težko verjamem, da je ta karoserijska oblika, ki smo jo nekoč dojemali kot družinsko dolgočasno, leta 2025 videti skoraj športno elegantna v primerjavi z orjaki, ki se vozijo po cestah danes. Ampak, tukaj smo.

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Prostornost je pisana z veliko začetnico, je pa v notranjosti avto funkcionalno zadržan. Prtljažnik je že v osnovi prostorsko razkošen. Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

V notranjosti je avto funkcionalno zadržan. Ponuja vse, kar potrebuješ, in to na način, ki ni sporen za čutila. Šivi oblazinjenja na vratih ustvarjajo čisto zabaven in dokaj športen vzorec. Težko pa bi pri notranjosti govorili o kakšnih oblikovalskih presežkih. Tablica infozabavnega sistema je dobre velikosti, je pa, tako kot pri večini avtomobilov, napačno orientirana. V avtu na tablici ne gledamo filmov, ampak hočemo čim prej videti, kje nas čaka naslednji zavoj. Za volanom imamo kombinacijo analognih števcev in manjšega pomožnega zaslona potovalnega računalnika. Za nostalgike je to celo bonus. Žal pa nostalgiki ne bodo navdušeni nad tem, da je treba za nadzor klime tipkati po osrednji tablici. Glasnost radia lahko sovoznik medtem uravnava z analognim vrtljivim gumbom, voznik pa na volanu.

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Ford fokus: Evropski kavboj, ki jezdi v sončni zahod

Foto: Aljaž Potočnik

Funkcionalna estetika kraljuje tudi zadaj. Avto z dolžino 4,69 metra in medosno razdaljo 2,7 metra ponuja dovolj prostora za dva para odraslih nog ali otroška sedeža. Pri uporabi slednjih koristi tudi široko odpiranje vrat. Karavan pa ne bi bil karavan, če ne bi ponujal tudi konkretne prostornine prtljažnika. Focusov je s 608 litri spodoben. S podrto zadnjo klopjo prostornina naraste na 1653 litrov. Se pa zadnja klop ne podre povsem vodoravno. Do te točke je ford focus karavan igral zlasti obrambno. Pri nobeni karakteristiki ni pretirano tvegal ali ponujal kaj nepričakovanega, kar bi se uporabniku posebej vtisnilo v spomin. Hkrati pa ni z ničimer zares razočaral oziroma zmotil. Točka, kjer avto zares zablesti, pa je vožnja po cesti. Če imate srečo in vaša kolena še niso za odpis, sodite med tiste privilegirance, ki lahko uživajo ob vožnji blizu asfaltne podlage. Nizko težišče in možnost, da na svet ne gledaš z vrha, ustvarita bistveno bolj zabavno izkušnjo vožnje. Temu focus doda še izjemno natančno vodenje. Litrski motor s 155 konji (114 kW) se lepo obnaša na avtocesti, četudi ni ravno raketa. Do stotice vseeno pospeši v 8,6 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 206 km/h za na nemške avtoceste. Navora je 190 Nm pri 2100 obratih. Obnese pa se tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik.

V primerjavi z običajnim focusom je pri vožnji s karavanom v mestu treba malenkost več misli posvetiti dolžini avtomobila, a še zdaleč ne gre za kakšno ladjo. Je pa nekoliko slabša vidljivost skozi zadnje okno pri vzvratni vožnji. Vzmetenje pripomore k relativno udobni vožnji čez nepravilnosti na cesti in klančine, čeprav je avto nekoliko nižji. Pripomore pa tudi k odlični izkušnji na zavitih regionalnih cestah, kjer avto še posebej zablesti. Blagohibridni pogon služi odzivnosti motorja in tudi bolj varčni vožnji. Poraba je med testom nanesla okoli 6,9 litra. Ford focus karavan ST-line nagovarja kupce, ki potrebujejo družinsko funkcionalen avtomobil, hkrati pa si želijo občutiti nekaj v predelu prsi, ko se peljejo po cesti, oziroma ne pristajajo na interpretacijo, da je vožnja zgolj premikanje od točke A do točke B. Preden povsem pomahajo v slovo, jih je še mogoče dobiti za 30.785 evrov. 

Priporočamo