Avtomobilske barve so običajno izdelane iz smole – materiala, v katerem molekule pod vplivom sončne svetlobe vibrirajo in s tem ustvarjajo toploto, kar dodatno zvišuje temperaturo vozila. Po podatkih raziskave, ki so jo izvedli raziskovalci z ameriške Univerze v Arizoni in Medicinske fakultete Univerze v San Diegu, lahko temperatura armaturne plošče v poletni pripeki doseže tudi do 70 stopinj Celzija.
Barva blokira in odbija sončne žarke
Podjetje Nissan trenutno razvija posebno barvo, ki naj bi to preprečila. Gre za tako imenovano hladno barvo, ki vsebuje metamaterial z dvema mikrostrukturnima delcema: eden blokira in odbija bližnje infrardeče žarke v sončni svetlobi, drugi pa toploto pretvarja v elektromagnetne valove ter jo oddaja v vesolje, nad Zemljino atmosfero.
S tem barva učinkovito preprečuje pregrevanje avtomobila. Po podatkih podjetja je učinek še posebej opazen, kadar je vozilo dalj časa izpostavljeno neposredni sončni svetlobi. Poleg tega nova barva zmanjšuje potrebo po uporabi klimatske naprave, kar razbremeni motor oziroma baterijo v primeru električnih vozil.
Streha vozila hladnejša za 12 stopinj
Trenutno je bela različica barve še vedno v fazi testiranja. Podjetje Nissan je barvo preizkusilo na vozilih, ki so se premikala okoli letališča Haneda v Tokiu, kjer je veliko nezasenčenih območij, zaradi česar je to dober kraj za oceno tehnologije. Vozila s posebno barvo so bila na dotik veliko hladnejša kot vozila z navadno.
Hladna barva je po navedbah Nissana znižala temperaturo strešne plošče avtomobila za 12 stopinj Celzija, notranjost pa za pet stopinj Celzija.