Medtem ko poteka vse več naporov v smeri oživitve nekdanje jugoslovanske avtomobilske legende yuga, ki naj bi v novi podobi sicer močno spominjal na original, je zanimivo pogledati tudi, kateri avtomobil je služil za navdih slednjega. To je bil v marsičem model fiat 127, katerega šasija je služila tudi za osnovo originalnega yuga, sicer pa je šlo za vozilo, ki so ga izdelovali med letoma 1971 in 1983 in je bilo v tesnem sorodstvu s še enim avtomobilom, ki je bil povezan z nekdanjim jugoslovanskim trgom. Fiat 127 je namreč nastal na malce skrčeni platformi modela fiat 128, ki smo ga pri nas v Zastavini verziji poznali kot priljubljeno stoenko. Prav tako kot zelo uspešen fiat 128 leta 1970 pa se je tudi manjši brat fiat 127 dve leti kasneje okitil z nazivom evropski avto leta.

Kritike je 127 v prvi vrsti navdušil tako z voznimi lastnostmi kot z udobjem, obenem je bil to prvi avtomobil s polipropilenskimi odbijači na jeklenih nosilcih, premogel pa je tudi na poseben način »zmečkljive« cone, ki so omogočale večjo varnost ob trku. »Fiat 127 se ceste drži zares odlično, ob tem je izredno prostoren. Ta mali avto bi bil zelo dobro videti tudi kot del nemške avtomobilske industrije,« so ob predstavitvi fiata 127 zapisali celo v nemških medijih in tako verjetno avtomobilu namenili največji mogoč kompliment.

Na začetku proizvodnje je bil 3,59 metra dolgi fiat 127 na voljo z 0,9-litrskim bencinskim motorjem s 45 konji (33 kW) moči, kako velika prodajna uspešnica je bil, pa najbolje pove podatek, da so ga do leta 1974, še preden so se na trgu ob njem in renaultu 5 začeli pojavljati podobni konkurenčni avtomobili (VW polo, prenovljeni peugeot 104, ki je bil sprva limuzina, ford fiesta …), prodali v okroglih milijon primerkih. Tri leta kasneje, leta 1977, je na ceste zapeljala druga generacija, ki je postregla s kar precejšnjo spremembo zunanje podobe in večjimi šipami, na začetku leta 1982 pa še tretja, ki je imela spremenjeno notranjost, izdelovali so jo le dobro leto.

V vsem času proizvodnje je fiat 127 dobil tudi veliko drugačnih karoserijskih različic (127 panorama po nekaterih podatkih velja za prvega malega karavana, v Braziliji so bile priljubljene tovorne različice, malce dvignjen in ojačan model rustica je spominjal na nekatere današnje male športne terence …), vseh izvedenk pa so izdelali skupno okrog osem milijonov. 

Priporočamo