New York sodi med tista mesta, ki jih obiščemo z velikim veseljem ter znova in znova, sploh na Manhattnu se počutimo kot riba v vodi. Najverjetneje tudi zato, ker nam njegove skrivnosti vselej razkriva dobra prijateljica, sicer scenaristka kultnega filma Umazani ples. Najraje se po mestu sprehajamo, če se nam mudi, pa rade volje uporabimo tudi podzemno železnico. Da bi se peljali z avtobusom, pa nam na pamet ni padlo še nikoli, saj za to ni bilo prave potrebe. A mnogi ga uporabljajo, sploh tisti, ki živijo v Queensu. Tamkajšnjo avtobusno progo, ki od Jamaice pelje vse do letališča JFK, povezujejo z oznako Q6.

Audijev veliki športni terenec: Ko te vse navduši, le cena ne

Prostornost je pisana z veliko začetnico, tako na zadnji klopi kot v prtljažniku. Serijska oprema je bogata. Foto: Matej Štakul

Ljubiteljem avtomobilov v Evropi je ta oznaka dobro poznana, črko Q pa imajo pri Audiju rezervirano za športne terence. Tako majhne kot tudi velike (od Q2 do Q8), naš tokratni štirikolesni prijatelj Q6 e-tron pa se po velikosti z dolžinsko mero 4,77 metra uvršča med večje. Dovolj, da se bodo po njem uzrli tudi zemljani, ki ga bodo uporabljali za družinske namene. Tej tezi v prid govori tudi 526-litrski prtljažnik, katerega vrata se odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike. Električen je tudi pogon. Dodana vrednost je oblika. Gre namreč za avto, mimo katerega ne boste šli, ne da bi si ga prej (vsaj bežno) ogledali, tako zelo je privlačen. Vanj se boste zavoljo mišičaste postave, ki ni posledica steroidov, zaljubili že na prvi pogled, ljubezen pa bo postala še močnejša, ko ga boste začeli uporabljati. Hitro vam bo namreč zlezel pod kožo.

Audijev veliki športni terenec: Ko te vse navduši, le cena ne

Foto: Matej Štakul

Z električnimi avti smo iz tedna v teden bolj na ti, saj je vse več avtov, ki jih testiramo, električno gnanih. Da bo izkušnja vožnje s tem audijem dobra, so obljubljali že tehnični podatki. Moč motorja je kar 388 konjev (285 kW), pogon je speljan na vsa štiri kolesa, neto kapaciteta baterije pa je 94,9 kWh. Sliši se veliko in tudi v praksi je tako. Da je maksimalna hitrost pri električnih avtih omejena, je logično. Hitreje boste namreč vozili, hitreje se bo baterija praznila, zato je 210 kilometrov na uro omejitve velikodušno odmerjeno. Za nameček svoje prispeva še pospešek. Pripravite se, da vas ne bo vrglo na zadnjo plat: ta 2,3 tone težek audi do stotice potrebuje le 5,9 sekunde, česar se ne bi sramoval marsikateri športni avtomobil, v našem primeru pa govorimo o športnem terencu.

Audijev veliki športni terenec: Ko te vse navduši, le cena ne

Foto: Matej Štakul

Zato je še kako pomembno, da je voznikov sedež sopomenka športnosti in udobja ter v marsičem spominja tudi na fotelj iz domače dnevne sobe. Takšen, ki je oblečen v usnje, vsestransko električno nastavljiv in za nameček ogrevan. Seveda je izkušnja vožnje pogojena tudi s prevoženimi kilometri oziroma s tem, kakšen je električni doseg. Teorija je eno, praksa pa nekaj čisto drugega. Nam je računalnik kazal, da je povprečna poraba 21,5 kWh, kar je za avto takšnih dimenzij in moči hvalevredno, je pa res, da je bila v tehničnih podatkih navedena številka 17,1 kWh, ki pa je realno nedosegljiva. Poraba prevedena v kilometre pomeni 441, kar je v Sloveniji dovolj uporabno, saj se lahko iz prestolnice podate skorajda v vsako slovensko mesto in vas ta audi brez dodatnega polnjenja pripelje tudi nazaj. Dodana vrednost je vsekakor, da je maksimalna moč polnjenja na hitri polnilnici 270 kW, kar prevedeno pomeni, da baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnimo v 21 minutah. Pohvalno!

441 km ​je bil električni doseg štirikolesno gnanega Q6 e-trona na testu.

V novih avtomobilih je moteče, da morajo v skladu z zakonodajo s piskom opozarjati, ko peljemo že en kilometer več od dovoljenega. Pri Audiju ponujajo bližnjico, kako to izklopiti. Na volanskem obroču je zvezdica, ki jo pritisnemo in nadležno piskanje deaktiviramo. A to moramo narediti pri vsakem zagonu motorja znova in znova. Sicer je udobje pisano z veliko začetnico, saj je z opremo, ki skrbi za udobje in tudi varnost, Q6 bogato založen. Omenimo navigacijo, ki vas zanesljivo vodi v pristan, aktivni tempomat, ki sam zavira, pospešuje in ohranja varnostno razdaljo, ter celo ogrevanje zadnje klopi.

Audijev veliki športni terenec: Ko te vse navduši, le cena ne

Foto: Matej Štakul

Dodana vrednost je tudi projekcija podatkov o aktualni hitrosti, omejitvi hitrosti, nastavitvi aktivnega tempomata in navigaciji na vetrobransko steklo pred voznikom. Za piko na i bi moral poskrbeti še pametni ključ, a ima žal omejeno pamet delovanja. Tako se je za odklepanje in zaklepanje vrat treba dotakniti kljuke. Nekaj posebnega so zasloni na dotik. Kar trije so. Pred voznikom je digitalni zaslon, desno od njega pa še povezani informacijski barvni zaslon za dotik. Velik zaslon je tudi pred sovoznikom. Njegova vrednost je velika. Ne gre za šminkiranje, temveč nadgrajeno varnost, saj lahko navigacijo ali radijske postaje denimo nastavlja sovoznik in tako vozniku ni treba odmakniti pogleda s ceste.

Audijev veliki športni terenec: Ko te vse navduši, le cena ne

Foto: Matej Štakul

Ker je Q6 e-tron družinsko naravnani avto, ne čudi, da je udobje tudi na zadnji klopi pisano z veliko začetnico, škoda je le, da ko zadnjo klop podremo, dno ni ravno. Velja pa omeniti, da premore še prednji prtljažnik s prostornino 64 litrov, v katerega lahko namestimo polnilne kable. Voznik bo za odlaganje drobnarij cenil tudi tri zaprte predale in še nekaj odlagalnih mest. Glede na vse navedeno se zdi logično sklepanje, da ta avto ne more biti poceni. In ni. Stane namreč 63.500 evrov, tako da še ujame 4500-evrsko subvencijo, s številnimi bonbončki dodatne opreme pa lahko cena močno zraste. V našem primeru je vse do vrtoglavih 95 tisočakov. Pretirano.  

Priporočamo