Z Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) so pred dnevi sporočili, da skupaj z Zavodom reševalni pas podpirajo pobudo za spremembo zakonodaje, po kateri bi lahko motoristi ob avtocestnih zastojih vozili po vzpostavljenem reševalnem pasu. To ne pomeni, da bi lahko po reševalnem pasu vozili s polno hitrostjo, temveč bi morali voziti počasneje, pa še to le v primeru, da na reševalnem pasu ni intervencijskih vozil.
Motoristi so bolj izpostavljeni
Kot smo izvedeli, so se takšne pobude začele pojavljati v civilni sferi, posamezni pobudniki pa so se obrnili tudi na Zavod reševalni pas in AMZS. Kot pojasnjujejo pri slednjem, so po veljavni zakonodaji tudi motoristi, ki vozijo po reševalnem pasu, v prekršku, čeprav veljajo za ranljivejše udeležence v prometu in so ob cestnih zastojih bolj izpostavljeni kot vozniki in potniki v avtomobilih. To velja tako za nevarnost naleta kot vremenske vplive.
Tej pobudi ne nasprotuje reševalec in ustanovitelj Zavoda reševalni pas Anže Albreht, ki pa poudarja, da je takšna izjema smiselna le ob določenih omejitvah: »To pomeni, da bo zakonska sprememba upoštevala najvišjo hitrost vožnje na reševalnem pasu med 30 in 40 kilometri na uro, da ne bo dopustila sledenja ali vožnje v zavetrju intervencijskih vozil in da bodo reševalni pas lahko koristili izključno vozniki enoslednih vozil do prvega izvoza z avtoceste. Prav tako bo treba v zakon zapisati strogo prepoved zasedanja intervencijskih površin ob prometnih nesrečah. Lahko se namreč zgodi, da mesto nesreče ni varno prevozno za motocikle. Skupina motoristov, ki bi želela obvoziti ovire, nikakor ne sme zasesti intervencijske površine,« pojasnjuje Albreht, ki hkrati poudarja, da za štirikolesnike ali tricikle takšna izjema ne bi smela veljati.
Takšno spremembo podpirajo tudi pri AMZS, kjer se pridružujejo mnenju, da smo »kot družba dovolj zreli, da lahko sprejmemo in osvojimo tudi ta motoristični dodatek pravilom ravnanja na reševalnem pasu in s tem zmanjšamo tveganja za prometne nesreče motoristov«, ocenjuje Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS.
Izjeme bi bile napačno sporočilo
Nad predlogom pa niso navdušeni na ministrstvu za infrastrukturo, ki med drugim bedi tudi nad cestnoprometnimi predpisi. Na ministrstvu poudarjajo, da je bila v začetku letošnjega leta sprejeta novela zakona o pravilih cestnega prometa, katere temeljna sprememba je bila prav strožja obravnava voznikov, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu ali vozijo oziroma se ustavljajo na vzpostavljenem reševalnem pasu in ovirajo intervencijska vozila (globa se je z 200 oziroma 300 evrov zvišala na 500 evrov in izrek treh kazenskih točk).
Zato predlaganim spremembam nasprotujejo: »Določitev izjem za vožnjo po vzpostavljenem reševalnem pasu takoj po uzakonjeni prepovedi vožnje po vzpostavljenem reševalnem pasu bi po našem mnenju lahko imela napačno sporočilnost za udeležence cestnega prometa in bi lahko negativno vplivala na prometno varnost,« pravijo na ministrstvu in dodajajo, »da je takojšnja sprememba zakonodaje brez vnaprejšnje analize stanja, izmenjave dobrih praks in priprave strokovnih podlag za morebitno spremembo zakonodaje, po kateri bi motoristi lahko nadaljevali vožnjo po reševalnem pasu, ko na njem ni intervencijskih vozil, prenagljena«.