Shein, ki neposredno iz kitajskih tovarn pošilja poceni oblačila in dodatke v več kot 150 držav, je postal največji ponudnik hitre mode na svetu po prodaji. Njegova bliskovita rast pa je spremljana s številnimi regulativnimi prekrški na različnih trgih.
V pismu vlagateljem je izvršni predsednik Donald Tang razkril, da je podjetje ustanovilo novo »Skupino za poslovno integriteto« (Business Integrity Group), ki združuje oddelke za skladnost poslovanja, korporativno upravljanje in zunanje odnose. Podjetje je hkrati razširilo svoj oddelek za notranjo revizijo z namenom okrepitve »disciplinske kulture«. V zadnjih treh mesecih se je Shein soočil z naraščajočimi kaznimi. 150 milijonov evrov kazni je v Franciji dobil zaradi nelegalnega zbiranja podatkov o uporabnikih prek spletnih piškotkov, 40 milijonov evrov kazni francoskega organa za konkurenco zaradi zavajajočih popustov. V italiji pa še dodaten milijon evrov kazni zaradi zavajajočih »zelenih« trditev. Vseeno pa Shein kazen v višini 150 milijonov evrov izpodbija. Podjetju pa grozijo še dodatne sankcije, če bo evropska potrošniška preiskava pokazala, da izdelki na spletni strani ne izpolnjujejo varnostnih standardov EU.
Krepitev nadzora in širitev v tujini
Podjetje, ustanovljeno na Kitajskem in s sedežem v Singapurju, je po neuspelih poskusih kotacije v New Yorku in Londonu vložilo zahtevo za kotacijo na borzi v Hong Kongu. Po besedah Tanga je Shein uvedel pilotni sistem okrepljenih notranjih kontrol v ZDA, Kanadi, Braziliji in Mehiki. Trenutno podjetje zaposluje dva analitika za področje skladnosti, tveganj in politike upravljanja ter enega notranjega revizorja v Los Angelesu, vendar ni jasno, ali gre za nova delovna mesta ali za zamenjave.
Prenova je usmerjena predvsem v področja, kjer je podjetje najbolj izpostavljeno pravnim tveganjem, kot so kršitve avtorskih pravic in zakonodaje o varnosti izdelkov. Po besedah vira, se je z rastjo globalne prepoznavnosti Sheina povečalo tudi število tveganj, zato naj bi vodstvo začelo namenjati več sredstev za reševanje trajnih težav s skladnostjo.
Tang je v pismu priznal, da se je podjetje v drugem četrtletju soočilo z »večjimi izzivi«, kot so carine ZDA in naraščajoči politični ter regulativni pritiski v Evropi. Zaradi konca oprostitve carin za nizkovredne spletne nakupe je prodaja Sheina v ZDA – njegovem največjem trgu – upadla, podjetje pa je bilo prisiljeno dvigniti cene, da bi pokrilo višje stroške.
Po podatkih raziskovalne družbe Coresight Research naj bi se prihodki Sheina v ZDA v letu 2025 povečali za 20,1 odstotkov, na 17,2 milijarde dolarjev, kar je občutno manj od ocenjene 50-odstotne rasti v letu 2024. Shein je zato več marketinških sredstev preusmeril v Evropo, kjer naj bi prihodki letos prvič presegli ameriške – s 30,7 odstotno rastjo, na 17,9 milijarde dolarjev.
Vse več kritik poslovnih praks
Preiskava francoske agencije v okviru Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), sprožena na pobudo dveh francoskih poslancev, je ugotovila, da Shein ne spoštuje smernic OECD o odgovornem poslovnem ravnanju, dolžni skrbnosti, delovnih pravicah, okoljskih standardih in transparentnosti. »Informacije o dejavnosti skupine, njenih financah in upravljanju so izjemno redke, kar onemogoča jasno analizo njenega poslovanja, prihodkov in strukture tako v EU kot globalno,« je zapisano v končnem poročilu, objavljenem konec septembra. Predstavnik Sheina je na očitke odgovoril, da preiskava »ni vedno odražala nevtralnega posredovanja, ki ga predvideva okvir OECD« ter zavrnil obtožbe, da podjetje krši evropsko zakonodajo – zlasti tiste določbe, ki »še niso začele veljati«.