Zobate plišaste igrače so v nakupovalna središča vse od Bangkoka do Kuala Lumpurja privabile množice oboževalcev. Na voljo so bile tudi na spletu, kjer so bile prav tako hitro razprodane.

Plišasta labubu, zamisel ilustratorja Kasinga Lunga, ki se je rodil v Hongkongu in odraščal na Nizozemskem, si je od leta 2015, ko je izšla prva slikanica Pošasti, nabrala množico zvestih sledilcev. Tudi zaradi podpore slavnih osebnosti pa je njena priljubljenost v zadnjem letu močno narasla. Pevka Lisa iz k-pop skupine Blackpink je na družbenih omrežjih pogosto izpovedovala svojo ljubezen do tega nenavadnega bitja. »Labubu je moj otročiček,« je dejala v nedavnem videu za Teen Vogue. Oboževalci pogosto dopolnjujejo svoj videz s plišasto labubu, pripeto na oblačila ali torbo. Opazili so jo celo na pariškem tednu mode prejšnji mesec.

Obesek lababu si dekleta pogosto obesijo na svoje torbe.  F IG/Lababu

Oboževalci pogosto dopolnjujejo svoj videz s plišasto labubu, pripeto na oblačila ali torbo. Foto: IG/Labubu

Preprodaja v druge države

Najnovejša kolekcija Big Into Energy obsega šest plišastih obeskov in eno »skrivno« figurico, ki predstavljajo čustva, kot so ljubezen, upanje, sreča. Vsaka je v drugi barvni kombinaciji. V azijskih državah stanejo od 13 do 16 dolarjev za kos. Kmalu po izidu pa so nekatere na ameriški spletni platformi StockX dosegle ceno 90 dolarjev. V nakupovalnem središču CentralWorld v Bangkoku se je pred vrati podružnice Pop Marta, pooblaščenega distributerja, trlo oboževalcev, čeprav so bili termini vnaprej rezervirani.

Enaindvajsetletna študentka Kamolwan Pohfah je povedala, da je šla že navsezgodaj od doma, da bi prišla v trgovino, saj ni mogla več čakati na najnovejšo kolekcijo. »Labubu spremljam že skoraj dve leti,« je povedala za CNN. »Na prvi pogled je precej grda. Vendar sem jo ves čas videvala na družbenih omrežjih. In moji prijatelji so nori nanjo, zato jim sledim,« je dejala. Turistka Emily Jong, stara 27 let, ki se je prav tako hotela postaviti v vrsto in je iz Avstralije, je povedala, da je nekaj ur pred odhodom domov poskusila srečo v nakupovalnem središču, a odšla praznih rok. »Hoteli smo se postaviti v vrsto, vendar nismo vedeli, da se moramo registrirati,« je dejala. Triinpetdesetletna Hathairus Mekborisut je kupila komplet šestih obeskov. Odločila se je, da bo enega, poimenovanega »sreča«, obdržala zase, druge pa bo prodala naprej. Od vedno si je želela vijolično labubu. Neka druga gospa je vodila manjšo skupino, da bi jih nakupila čim več. Povedala je, da lahko s preprodajo v druge države zasluži dvakrat več od maloprodajne cene. Čeprav je labubu (ki je, mimogrede, dekle) globalni sloves dosegla šele pred kratkim, pa je bila v nastajanju celo desetletje.

Labubu, figurica z nagajivim nasmehom

V pravljičnem svetu, ki ga je Lung ustvaril v svoji tridelni seriji slikanic Pošasti, se je labubu najprej pojavila kot stranski lik, pogosto skrita v ozadju. »Labubu se ponaša z zajčjimi ušesi, velikimi okroglimi očmi in nagajivim nasmehom, je dobrosrčna in vedno želi pomagati, a pogosto po nesreči doseže ravno nasprotno,« so zapisali pri Pop Martu, kitajskem podjetju, ki ima licenco za prodajo. 52-letni Lung je za hongkonški časopis Ming Pao povedal, da je lik navdihnilo njegovo otroštvo, ki je bilo polno nordijskih zgodb o vilincih, trolih in vilah. Po selitvi na Nizozemsko v zgodnjem otroštvu se je nizozemščine naučil iz otroških slikanic.

Pop Mart, kitajski proizvajalec igrač, ki se je uveljavil na trgu zbirateljskih predmetov, kjer tradicionalno prevladuje Japonska, je uspel ravno s prodajo figuric v formatu škatle presenečenja. Ker vsebina škatle ostaja skrivnost, dokler je ne odprete, to povečuje njihovo privlačnost. Serija Pošasti je njihova najbolje prodajana franšiza in je lani ustvarila 3 milijarde juanov (410 milijonov dolarjev) prometa. Intervencije zvezdnic, kot sta Rihanna in Rosé iz skupine Blackpink, so le še povečale navdušenje na svetovnem trgu. Lani so se prihodki kitajskega proizvajalca igrač v regiji povečali za 619 odstotkov, na več kot 2,4 milijarde juanov (309 milijonov dolarjev). Tudi v ZDA krog oboževalcev raste, čeprav bodo morali zaradi trgovinske vojne, ki je večino kitajskega uvoza prizadela s 145-odstotnimi carinami, ameriški kupci za lutko plačati precej več. Škatla presenečenja tako v ZDA stane kar 28 dolarjev. 

Priporočamo