Sredi zgodovinskega utripa Kopra se je odprl prostor sodobne mode, rokodelstva in kreativnega dialoga. V privlačni pop-up trgovini v starem mestnem jedru, tik ob Titovem trgu, na naslovu Kidričeva ulica 4, se bodo vse do septembra prepletali estetika s trajnostjo, dediščina s sodobnim oblikovanjem, lokalno z globalnim. Prva izvedba tega svežega ustvarjalnega koncepta bo zaživela pod okriljem zavoda TRI-P, v katerem moči združujejo priznana imena slovenske modne in rokodelske scene – od Julie Kaje Hrovat, Ane Cajhen in Mance Kočnik do oblikovalk torbic in vintage estetike, ki že vrsto let zaznamujejo domačo modno krajino. A to ni le trgovina – je prostor zgodb, dialogov in navdiha, v katerem obiskovalce čakajo tudi delavnice, svetovanja in razstave v slogu filozofije »slow fashion« oziroma počasne ali trajnostne mode.
Hvalijo koncept združevanja
»Ekipa Vili van Style ni novost na našem trgu, zato se vsi, vpeti v ta projekt Julie Kaje Hrovat, dobro poznamo, sodelujemo že lep čas in se krasno dopolnjujemo, zato je vzdušje pri nas fino, sproščeno in kreativno,« je dejala Ana Cajhen. Po njenih besedah se pozna, da so se med prejšnjimi sodelovanji res ujeli. »V tem obdobju smo postale prijateljice tudi zasebno.« Ustvarjalke ne skrivajo navdušenja nad sprejetostjo pri lokalnem prebivalstvu. »Vsaka od nas ima kakšno dobro anekdoto, saj smo v trgovinici izmenično, lokalci pa so povečini prijetni in zgovorni. Čuti se potreba po zapolnjevanju manka v ponudbi kakovostnih slovenskih kosov in večina, ki je zavila k nam, je hvalila koncept združevanja oblikovalcev po našem vzoru. Veseli so tudi, da smo oblikovalke navzoče v trgovini in lahko poklepetamo, hvalijo pa tudi pestrost ponudbe, saj pri nas dobite skoraj vse,« je povedala in dodala, da skozi njihova vrata vstopajo tudi naključni »firbci« in turisti, vsi različnih starosti. »Težko opredelim dejanske kupce po tako kratkem času delovanja. Moram pa pripomniti, da smo Slovenci še vedno nekoliko zadržani, radi pogledamo zanimivo trgovinico od zunaj, a smo nesamozavestni, da bi suvereno vstopili. Tujci s tem nimajo težav, pri njih je kultura butičnih trgovinic z ustvarjalcem za pultom v razcvetu in izkoristijo vsako priložnost, sploh ker se zavedajo, da pop-up pomeni kratkoročno in v prevodu koncepta – zdaj ali morda nikoli.«
Subvencionirana priložnost
Ustvarjalke so pohvalne besede namenile tudi Občini Koper ter Zavodu za mladino, kulturo in turizem Koper, ki sta maja odprla razpis in ponudila poslovni prostor dobrim idejam za kratkočasni najem po simbolični ceni. »S projektom Vili van Style smo uspešno kandidirali in bili zelo veseli za to priložnost. Na tem mestu apeliram na javno upravo in upam, da se bodo tudi druge slovenske občine odločile za kaj takega, saj smo rokodelci, oblikovalci in mali obrtniki povečini samostojni podjetniki, ki si ne moremo privoščiti bogatega marketinga in najema poslovnih prostorov po tržni ceni. Večinoma smo vse v eni osebi in v obdobju, ko kolegi množično zapirajo espeje, saj naše delo postaja finančno nevzdržno, je bila ta subvencionirana priložnost za delo svetla točka za nas,« je poudarila Ana Cajhen. Kot je dodala, je pozitivnost takega pop-up koncepta tudi v tem, da preizkusiš poslovni model in pridobiš nove izkušnje.
S potezo koprske občine so zadovoljni tudi na tamkajšnjem zavodu za mladino, kulturo in turizem, saj je podprla njihovo pobudo in ustvarjalcem namenila privlačen prostor v starem mestnem jedru. »S tem projektom skupaj uresničujemo enega od ciljev sprejete turistične strategije. Pozitivno nas je presenetil odziv na prijave, prejeli smo zelo kakovosten nabor kandidatov, zato vse, ki jim v tem krogu ni uspelo dobiti prostora, vabimo, da se prijavijo prihodnje leto,« poudarja direktorica zavoda Helena Brec Loredan.
Pestro še vse do konca leta
Ključe pop-up trgovine bodo septembra prevzeli novi ustvarjalci. Mestni utrip bo tako vse do vključno novembra bogatila Mala pop-up trgovina. Mala je hibridna platforma, ki deluje kot razstavni, oblikovalski in skupnostni prostor. Zasnovana je bila leta 2021 v Skopju kot skupni projekt arhitekturnega studia Konntra in modne oblikovalke Evgenije Zafirovske, glavno vodilo pa je trajnost. V Kopru se bodo v Mali pop-up trgovini predstavili ustvarjalci: Evgenija Zafirovska, Anja Medle (Medle Brand), Sonc Jewelry (Anita Sonc), Kročeta, Wool Knittka (Valeria Kovalenko) in Konntra, program bodo dopolnili gostujoči oblikovalci Boho Headwear (Špela Strašek) in LUDUS (Dragan Hristov). Ob tem bo pop-up prostor zasnovan tudi kot odprta kulturna točka, kjer se bodo vrstili spoznavni večeri z oblikovalci, delavnice, predavanja in podobno.
V zimskih mesecih bo v trgovini mlada, a predana ekipa iz Sežane, ki pod blagovno znamko OseRose ustvarja unikatna in kakovostna oblačila z ročno poslikanimi motivi. V središče ustvarjalnega procesa postavljajo koncept trajnosti, saj pri svojih kreacijah uporabljajo visokokakovostne odpadne materiale. Njihovo ponudbo dopolnjujejo modni dodatki, kot so torbe, klobuki in drugi ročno izdelani kosi. Kolektiv OseRose bo v koprski pop-up trgovini gostoval od decembra do februarja prihodnje leto.