Na spletu se je pojavil nov trend. Na družbenih omrežjih in celo na straneh spletnih prodajaln, kot je Amazon, eBay ali Etsy, so se pričeli pojavljati oglasi za privlačne izdelke. Ko jih kupci naročijo in nato prejmejo, pa sledi razočaranje. Izdelek v paketu ni niti približno podoben izdelku na fotografiji. Nič čudnega. Slednji je bil namreč ustvarjen z umetno inteligenco in namenjen zavajanju kupcev.

Najbolj slovit primer tega je čudovita skodelica iz izklesane mineralne kamnine. Prevarani kupci so na družbenih omrežjih delili fotografije dejanskega izdelka in razlika ne bi mogla biti večja. Če je bila skodelica v oglasu čudovita, je bila dejanska skodelica smešno grda. V najboljšem primeru kot rekvizit iz filmov Kremenčkovi.

Kako se lahko kupci zaščitijo pred nasedanjem na lažne fotografije na spletu?

Žal je danes tako, da moramo kot prvi korak ob vsaki fotografiji in vse bolj tudi videoposnetku preveriti, če najdemo kakšna neskladja. Umetna inteligenca na srečo za zdaj še ni povsem popolna. Hkrati se prevarantom najpogosteje ne ljubi lažnih fotografij popravljati do onemoglosti. Sprijaznijo se že z dovolj dobro in zato se tu in tam lahko najde kakšna napakica – črta, ki se ne obnaša pravilno, packa, kjer je ne bi smelo biti. Ponekod lahko slike tudi bledijo ob robih oziroma so razmazane, kot bi nekdo razmazal barvo na vlažnem natisnjenem listu papirja. Nekateri modeli umetne inteligence imajo tudi dokaj opazen barvni slog in zlasti nenavaden način osvetlitve. To pomeni, da imajo lažne fotografije pogosto nekakšen nenaraven sijaj. Ko ga opaziš, ga je težko spregledati. Vendar je treba fotografijo sprva pozorno pogledati.

Srečo imamo tudi, da umetna inteligenca trenutno zelo slabo poustvarja iste podobe v več različicah. Tako tudi lažni izdelki ne bodo identični iz vseh kotov. Lažni oglasi najpogosteje prikazujejo isti izdelek zgolj iz enega kota. Če pokažejo izdelek z drugega kota, pa je na fotografiji najverjetneje variacija izdelka. Denimo skodelica druge barve in z drugačnim vzorcem. Pogosta je tudi praksa, da izdelek prikažejo v več različnih kontekstih. Na mizi, v postelji, v rokah … Tu se znajo pojaviti mala odstopanja, kot so različnen odtenek barve, kakšen dodan detajl. Bodo pa tudi tu fotografije izdelka vedno iz istega kota. Pozorni moramo torej biti, da dejansko vidimo isti izdelek z več kotov.

Preberite celoten opis

Goljufivi prodajalci se ob tem zanašajo tudi na to, da smo kupci impulzivni in da pogosto ne beremo opisov izdelkov v celoti. Da bi se izognili kaznim za lažno oglaševanje, je v opisih namreč pogosto celo razkrito, da so fotografije zgolj ilustrativne in da izdelki ne bodo nujno videti takšni. Pred nakupom je treba torej preveriti v celoti, kaj piše v opisih.

Ena od težav današnjega časa je tudi ustvarjanje lažnih ocen v komentarjih pod izdelki. Obstajajo cele mreže za ustvarjanje teh. Branje pozitivnih ocen ni dovolj. Treba se je poglobiti tudi v negativne ocene, da bi videli, če je kaj motečega. Koristno zna biti tudi, če je kak kupec objavil fotografijo izdelka, ki ni skladna z oglaševano podobo. Praktična rešitev danes pa je tudi iskanje fotografije po spletu. To vas lahko popelje do starejših in opuščenih objav oglasov, pod katerimi so se nabrali negativni komentarji razočaranih strank.

Koristo je tudi preveriti, ali se izdelek zdi preveč dober in preveč poceni, da bi bil resničen. Če je odgovor na to vprašanje pritrdilen, se vsekakor splača biti zelo pozoren.

Priporočamo