Zgodilo se je, kot bi mignil. Po treh sezonah se je poslovila serija In kot bi mignil …, bolj znana kot (precej slabša) naslednica serije Seks v mestu, s katero je Sarah Jessica Parker kot samska kolumnistka v New Yorku Carrie Bradshaw s svojimi tremi zelo različnimi prijateljicami in ljubezenskimi zapleti v 90. letih osvojila gledalke njenih let. Torej tistih med 30. in 40. letom starosti. Drugače je bilo več kot 20 let pozneje z In kot bi mignil … (And Just Like That …), kjer so ustvarjalci serije poleg tega, da so vanjo vključili živce parajoče like, pozabili, da se je za 20 let postarala tudi glavna igralka oziroma lik, ki ga je upodabljala, saj se je vedla in oblačila tako, kot da je med obema serijama samo za nekaj dni zaspala.

Ob začetku predvajanja Seksa v mestu leta 1998 je Sarah Jessica Parker štela nekaj več kot 30 let, ob koncu nekaj manj kot 40. Ko so začeli predvajati njegovo nadaljevanje, se je bližala 60. letu, ki ga je marca letos tudi dopolnila.

Sloves je bil pričakovan, odločitev, ki sta jo sprejela z ustvarjalcem serije Michaelom Patrickom Kingom, pa je pojasnila tudi v pismu, objavljenem na družbenih omrežjih. »Carrie Bradshaw je 27 let prevladovala v mojem poklicnem življenju. Mislim, da sem jo imela rada bolj kot kateri koli drug lik. Vem, da so jo imeli radi tudi drugi. Da so bili zaradi nje frustrirani, da so navijali zanjo,« je med drugim zapisala in dodala: »Prečkala je ulice, avenije, točke brez vrnitve – tako se je zdelo. Lomila je srca, pete, navade. Ljubila je, izgubljala, zmagovala, se spotikala, skakala, padala, se postarala, postala modrejša. Sprejela je najtežje, najslabše in najboljše odločitve.«

Čevlji in torbice, ki so osvojili svet

Če bi med slabše odločitve lahko šteli, da so se na televiziji HBO sploh spravili v (takšno) nadaljevanje Seksa v mestu, pa bo v spominu ne glede na ta neuspeh ostalo, kako prelomna je bila serija v 90. letih in kako močan vpliv na modo je imela. To ji je z In kot bi mignil … uspelo ponoviti v nekoliko manjšem obsegu, saj so gledalce v zadnjih letih tudi z modo osvajale predvsem druge serije, nas je pa to nadaljevanje spomnilo na zlate čase Carrie Bradshaw, predvsem pa na njeno strast do čevljev ter tudi torbic in drugih modnih kosov.

Carrie je ljubezen do luksuznih čevljev, posebno tistih, ki so prihajali iz modne hiše Manolo Blahnik, izražala skozi vseh šest sezon serije Seks v mestu ter tri sezone In kot bi mignil … Čevlji so postali sestavni del njenega lika in celo ključni element za zaplet v eni od zgodb (epizoda A Woman's Right to Shoes, v kateri Carrie izgubi svoj par čevljev manolo blahnik), serija pa je po mnenju stroke spremenila tudi način dojemanja obutve, saj so postali tako rekoč najpomembnejši del garderobe.

Podoben odnos je imela tudi do znamenitih blagovnih znamk Jimmy Choo in Christian Louboutin, za katere je prav zaradi serije ves svet vedel, da imajo rdeči podplat, a so prvo mesto v njenem življenju in nato tudi med gledalkami serije zavzemali čevlji manolo blahnik, o čemer so pričale tudi številke o njihovi prodaji, čeprav so si jih lahko privoščili oziroma privoščile samo tiste z debelejšo denarnico. Po prvi sezoni serije se je prodaja čevljev te blagovne znamke povečala za več kot 40 odstotkov. Posamezni modeli, omenjeni v seriji, so se pogosto razprodali v nekaj dneh.

Podobno, kot je prebudila Manola Blahnika, je oživila tudi priljubljenost blagovne znamke Fendi in njihovega modela torbice baguette, majhne torbice z dolgo naramnico, ki je nastala leta 1997, v seriji pa jo je še posebno proslavila izjava Carrie: To ni torbica, to je baguette, ko ji jo je ropar želel ukrasti. Torbica, ki so je v dveh desetletjih prodali v več kot milijon kosih, je postala pomemben vir prihodkov za Fendi, ob praznovanju njenega 25. rojstnega dne pa je ta modna hiša priredila tudi posebno modno revijo v njeno čast, in to ob sodelovanju Sarah Jessice Parker. Razlog za slavje je bil nezanemarljiv. Ne samo da je Fendijeva »bagetka« postala eden njihovih ikoničnih kosov, ampak je poleg prodajnih številk rasla tudi vrednost torbice.

In kot bi mignil … je v minulih letih poskrbel za njeno veliko vrnitev, povpraševanje po teh modelih pa se je po pisanju poslovnih novičarskih portalov povečalo za 45 odstotkov. Podobno je bilo s čevlji manolo blahnik, zlasti z modelom hangisi, ki ji jih je že v izvirni seriji na noge natikal gospod Živina. V letu 2022 je njihova prodaja poskočila za več kot 70 odstotkov.

Emily v Netflixovi seriji

Emily oziroma Lily Collins v Netflixovi seriji Fotio: Netflix

Emily v Parizu z baretkami in v chanelu

Carrie v minulem desetletju sicer ni bila edini televizijski lik, ki je skrbel za nove modne trende, temveč so to počele tudi Emily iz Netflixove serije Emily v Parizu, ki jo igra Lily Collins, in dekleta iz serije Evforija televizijske mreže HBO z Zendayo v glavni vlogi. Chanel, Christian Louboutin in Kate Spade, modne hiše, iz katerih so prihajala oblačila, ki jih je nosila Emily v Parizu, so dosegle rast pri spletnih iskanjih in prodaji, sploh pa je cvetela prodaja baretk. Spletno iskanje po tem modnem kosu se je v letu 2020 povečalo za več kot 40 odstotkov, kar je neposredno povezano z garderobo lika Emily.
 Po premieri serije, ki je promovirala tudi mlade, manj znane oblikovalce, se je za petino povečalo iskanje po jopah znamke Jacquemus in za 15 odstotkov po torbicah znamke Ganni, medtem ko so veliko rast zaznali tudi pri kosih, kot so klobučki in karirasti plašči, v tretji sezoni pa so prostor dobili številni neodvisni francoski oblikovalci, kot so Weinsanto, Ludovic de Saint Sernin, Mira Mikati.

Zendaja v HBOjevi seriji

Zendaya v seriji Evforija televizijske mreže HBO. Foto: HBO

Serija Evforija je medtem navduševala generacijo Z in ljubitelje nekoliko drugačnih kosov, modne hiše, kot so Miu Miu, Marc Jacobs in Swarovski, pa navdihnila pri oblikovanju kolekcij, ki so poudarjale slog z bleščicami, izrazitim črtalom za oči in navdihom iz prvih let po prelomu novega tisočletja.

Po izidu druge sezone Evforije se je iskanje po oblekah z globokimi izrezi po nekaterih podatkih povečalo za kar 890 odstotkov, po kompletih za ličenje s kristali pa za 56 odstotkov. Serija si je prislužila naziv najvplivnejše modne serije za generacijo Z, saj je zbrala 1,3 milijona spletnih iskanj, od tega 824.000 za videz ličil in mode, predstavljenih v njej. 

Priporočamo