Pop Martov »grdo srčkan« vilinec, znan tudi kot labubu, je postal svetovna senzacija. Lutke, ki so jih promovirale zvezdnice od Rihanne do Lise iz skupine Blackpink, so tako zelo iskane, da je Pop Mart v Veliki Britaniji nasmejane pošasti celo umaknil iz vseh fizičnih trgovin zaradi strahu, da bi lahko prišlo do pretepov med kupci. Samo obesek za ključe lahko stane  34 evrov. Nekateri izdelki dosegajo tudi ceno 240 evrov. No, če jih sploh dobiš. V Pop Martovi spletni prodajalni so praviloma razprodani. 

Ker ponudba ne dohiteva povpraševanja, so to kitajsko uspešnico začeli v njeni domovini, sicer tradicionalni meki ponaredkov, množično ponarejati. Kitajskim oblastem to ni všeč in so že začele pritiskati na proizvajalce ponaredkov, ki slišijo na ime lafufuji.

»Ne upamo si govoriti o tem«

Junija je People's Daily, uradni glasnik kitajske komunistične partije, pohvalil labubuje kot predstavnike prehoda od »Izdelano na Kitajskem« k »Ustvarjeno na Kitajskem«. »Labubujev vzpon združuje močno kitajsko proizvodno bazo s kreativno inovacijo in izkorišča čustvene potrebe globalnih potrošnikov,« je pisalo v članku.

Kljub temu lafufuji preplavljajo črni trg. »Labubuji so postali zelo občutljivi,« je za Guardian povedala prodajalka v svoji majhni neoznačeni trgovini s ponarejenim dizajnerskim blagom, skriti v 17. nadstropju neugledne poslovne stavbe v okrožju Huaqiangbei v Shenzhenu, na območju, znanem po poceni elektroniki. »Ne upamo si govoriti o tem,« je dodala njena kolegica.

Labubuji postali nacionalni interes

Aprila so carinske oblasti v vzhodnem mestu Ningbo prestregle serijo 200.000 kosov blaga, za katero sumijo, da krši labubujevo intelektualno lastnino, poročajo kitajski državni mediji, pretekli mesec pa so v drugi akciji zasegli več kot 2000 ponarejenih izdelkov.

»Kitajska še nikoli ni bila tako odločena, da odpravi kraje intelektualne lastnine, zahvaljujoč labubujevi vlogi ne le kot globalno najbolje prodajane igrače, ampak tudi kot orodja mehke moči,« je za Guardian povedala Yaling Jiang, analitičarka kitajskih potrošniških trendov. »Obramba labubujeve intelektualne lastnine ni več samo poslovni, ampak tudi nacionalni interes.«

Priporočamo