Potem ko je voditelj večerne komične oddaje The Late Show na ameriški televiziji CBS Stephen Colbert v četrtek svoje gledalce seznanil s tem, da bo televizijska mreža njegov šov maja prihodnje leto ukinila, se je v dneh, ki so sledili, pojavilo vedno več indicev, da je CBS z ukinitvijo oddaje podlegel pritiskom iz Bele hiše.
Colbert, ki je oddajo pred desetimi leti prevzel od Davida Lettermana, se je v njej pogosto norčeval iz ameriškega predsednika Donalda Trumpa, CBS oziroma krovna družba Paramount pa je pred kratkim s 16 milijonov dolarjev težko poravnavo s Trumpom že nakazala, da želi biti v dobrih odnosih z ameriškim predsednikom.
Ne verjamejo, da gre za naključje
Trump je lani televizijsko mrežo CBS tožil, ker naj bi uredništvo v montaži priredilo intervju z demokratsko predsedniško kandidatko Kamalo Harris in jo na tak način prikazalo v lepši luči. Pri CBS so to zanikali in pojasnili okoliščine glede montaže, ki so bile povsem v okviru siceršnjih uredniških posegov televizijskih novinarskih prispevkov. Napovedali so, da bodo tožbo izpodbijali, tudi sicer pa je bilo prevladujoče mnenje, da Trump nima večjih (oziroma kakršnih koli) možnosti, da bi tožbo na sodišču dobil.
Kljub temu so se pri CBS in Paramountu premislili in se s Trumpom zunajsodno poravnali ter mu nakazali 16 milijonov dolarjev odškodnine.
Paramount je namreč v postopku prodaje družbi Skydance Media, za uspešen zaključek 8,4 milijarde dolarjev težke prodaje pa potrebuje odobritev regulatorjev trga, ki jih nadzoruje Trumpova vladna ekipa. »Ne vem, ali lahko še kaj povrne moje zaupanje v to podjetje. No, če pomislim, bi 16 milijonov dolarjev lahko pomagalo,« je dogovor o poravnavi v začetku tedna v svoji oddaji pospremil voditelj Stephen Colbert, ki je poravnavo označil za mastno podkupnino Donaldu Trumpu in se šalil na račun vodstva CBS in Paramounta. Njegovo mnenje, da si je Paramount s 16 milijoni dolarjev kupil odobritev vladnih regulatorjev, ni osamljeno.
Demokratska senatorja Adam Schiff iz Kalifornije in Elizabeth Warren iz Massachusettsa sta konec tedna javno zahtevala, naj televizija CBS ameriški javnosti pojasni, ali je bila odločitev o ukinitvi popularne oddaje politična. »CBS je ukinil Colbertovo oddajo le tri dni po tem, ko je ta kritiziral odločitev starševskega podjetja Paramount, da plača Trumpu 16 milijonov dolarjev poravnave za tožbo – kar deluje kot podkupnina,« je na omrežju X zapisala senatorka Warrenova.
»Stephen Colbert, izjemni talent in najpriljubljenejši voditelj poznih večernih oddaj, kritizira dogovor. Nekaj dni kasneje je odpuščen. Ali mislim, da je to naključje? Ne,« je na X zapisal tudi neodvisni senator iz Vermonta Bernie Sanders.
Bo naslednji Kimmel?
Olja na ogenj je dodatno prilil še Trump, ki je bil seveda navdušen nad košarico Stephenu Colbertu. »Navdušen sem, da so odpustili Colberta,« je zapisal na svojem omrežju Truth Social in dodal, da Colbert nima talenta, da ima slabe rejtinge in da je slišal, »da bo Jimmy Kimmel naslednji«. Kimmel vodi oddajo podobnega formata na televiziji ABC in se prav tako pogosto norčuje iz ameriškega predsednika. Komik Jon Stewart, ki vodi oddajo Daily Show na televiziji Comedy Central, ki je prav tako v lasti Paramounta, pa je svojim gledalcem napovedal, da se po prevzemu verjetno obeta ukinitev tudi njegove oddaje.
Vodstvo CBS je v izjavi za javnost pojasnilo, da je bila ukinitev serije »zgolj finančna odločitev v zahtevnem okolju. Nikakor ni povezana z izvedbo serije, vsebino ali drugimi zadevami, ki se dogajajo pri Paramountu.«
Po ocenah agencije Nielsen je sicer prav Colbertova oddaja najbolj gledana med večernimi komičnimi oddajami z okrog 2,4 milijona gledalci zadnjih 41 epizod in edina med njimi, ki ji je gledanost letos narasla.
Kljub temu pa je res, da so prihodki oddaje v zadnjih letih močno padli. Prihodki od oglasov so lani znašali 70,2 milijona dolarjev, leta 2018, za primerjavo, pa 121,1 milijona dolarjev. Takrat je imela oddaja tudi najvišjo povprečno gledanost – 3,1 milijona gledalcev. Tudi sicer se format večernih zabavnih oddaj bori z novimi trendi in selitvijo gledalcev na pretočne platforme in družbena omrežja. Predvsem mlajši gledalci do vsebin vse pogosteje dostopajo pred youtuba, tiktoka in drugih omrežij, televizijsko občinstvo pa se krči in stara. Colbertova oddaja je sicer sledila gledalcem, tako da posnetke objavlja tudi na youtubu in drugih omrežjih, vendar pa s tako imenovanim digitalnim oglaševanjem ni mogoče nadomestiti izgubljenih prihodkov od televizijskih oglasov.