Švica lani poleti še nikoli ni zabeležila toliko turističnih nočitev, letos pa bi lahko padel nov rekord s 42,8 milijona nočitev. Kritiki zaradi tega obtožujejo marketinško organizacijo Schweiz Tourismus (ST), da s kampanjami, v katerih sodelujejo Roger Federer in druge svetovne zvezde, dodatno spodbuja prekomerni turizem.

Po pisanju švicarskega portala Blick direktor ST Martin Nydegger te očitke odločno zavrača in napoveduje, da že letošnje leto pričakuje rast števila nočitev za 1 do 2 odstotka v primerjavi s prejšnjim letom, kar po njegovem mnenju predstavlja normalen in nujen razvoj.

Brez takšne rasti, poudarja, turistični sektor ne bi mogel financirati velikih naložb v infrastrukturo, kot so hoteli, železniške povezave in žičnice. Po internih ocenah približno vsak šesti turist v Švico pride prav zaradi mednarodnih promocijskih kampanj ST.

Roger FedererLaver Cup Black Carpet and Opening Night Gala, San Francisco, California, USA - 18 Sep 2025,Image: 1038541435, License: Rights-managed, Restrictions:, Model Release: no

Roger Federer Foto: profimedia

Švica ima okoli 300 turističnih destinacij

Na kritike o prenatrpanih destinacijah, kot so Grindelwald, Lauterbrunnen, Iseltwald in Nydegger ,odgovarja, da ima Švica okoli 300 turističnih destinacij in da ima velika večina še dovolj kapacitet. Povprečna letna zasedenost hotelov znaša približno 50 odstotkov. Težave z gnečo po njegovih besedah obstajajo le na nekaterih lokacijah in se pojavljajo občasno, zato jih ne gre prikazovati kot nacionalni problem.

Hkrati poudarja, da obstajajo številne regije, ki lahko brez težav sprejmejo bistveno več turistov. Kot primere navaja Unterengadin, vzhodno Švico, Thurgau, St. Gallen in Schaffhausen ter velik del Ticina. Tudi v priljubljenih mestih, kot sta Lugano in Bellinzona, je po njegovem mnenju več kot dovolj prostora. 

NEW YORK, NEW YORK - DECEMBER 03: Halle Berry speaks onstage during The New York Times DealBook Summit 2025 at Jazz at Lincoln Center on December 03, 2025 in New York City. David Dee Delgado,Image: 1056296656, License: Rights-managed, Restrictions:, Model Release: no

Halle Berry  Foto: profimedia

Denar se nakazuje Federerjevi fundaciji

Cilj teh kampanj je promocija manj obiskanih regij, spodbujanje obiskov zunaj glavne sezone, zlasti jeseni, ter motiviranje turistov, da v Švici ostanejo dlje. Zato so snemanja potekala v krajih, kot sta Vitznau in Emmetten, ki po njegovih besedah niso klasične turistične vroče točke.

Na vprašanje o porabi javnega denarja Nydegger poudarja, da je ST nacionalna turistična organizacija z najnižjim deležem državnega financiranja na svetu, približno 50 odstotkov, preostanek pa zagotavlja turistična industrija sama. Posebej izpostavlja, da Roger Federer od sodelovanja s ST ne prejme honorarja. Namesto tega ST nakaže znesek njegovi fundaciji, ki sredstva uporablja izključno za pomoč socialno ogroženim otrokom v Švici.

Simbolična plačila zvezdnikom

Zneski pogodb s slavnimi ambasadorji niso javni zaradi pogodbenih določil o zaupnosti, vendar Nydegger trdi, da so nadomestila za druge zvezdnike zgolj simbolična. Na očitke, da se davkoplačevalski denar porablja za klike na promocijske videoposnetke, odgovarja, da gre za del osnovnega poslanstva organizacije, ter dodaja, da je aktualna kampanja kljub manjšemu proračunu in šibkejši promociji dosegla večjo prepoznavnost kot prejšnje.

Kar zadeva preglednost, Nydegger poudarja, da so vsi stroški projektov podrobno navedeni v letnem poročilu in da partnerji natančno vedo, kako se porablja njihov denar.

Če bi zvezna vlada zmanjšala proračun za turizem, opozarja, bi to neizogibno privedlo do ukinjanja delovnih mest. ST zaposluje 280 ljudi, polovico v Švici in polovico v 35 pisarnah v 22 državah, manjši proračun pa bi pomenil tudi slabšo sposobnost upravljanja turističnih tokov, je dejal Nydegger, katerega besede povzema Blick.

Priporočamo