Po podatkih raziskave družbe Altrata so posamezniki s premoženjem nad 26 milijonov evrov (30 milijonov dolarjev) lani za luksuzne izdelke porabili kar 247 milijard evrov. Čeprav predstavljajo komaj 0,006 odstotka svetovnega prebivalstva, imajo skupno v lasti skoraj 52 bilijonov evrov premoženja  – približno tretjino vsega premoženja milijonarjev, piše Business Insider.

Avtomobili, jahte in zasebna letala

Največ denarja so ultrabogati porabili za prevozna sredstva. Luksuzni avtomobili so jih stali več kot 85 milijard evrov, za zasebna letala in jahte pa so odšteli dodatnih 24 milijard. Prodaja luksuznih vozil je v zadnjem letu celo zrasla za 13 odstotkov, kar kaže, da ta segment ostaja skoraj povsem odvisen od najbogatejših.

Nakit, moda in umetnost

Druga največja postavka so bili osebni luksuzni izdelki – od nakita in prestižnih ur do visoke mode, dragih vin in kosov pohištva. Njihova vrednost je presegla 98 milijard evrov. Pomembno vlogo igra tudi umetnost, ultrabogati so v umetniška dela vložili skoraj 20 milijard evrov, pri čemer ta ostajajo statusni simbol in hkrati naložba.

Izkušnje kot novi luksuz

Luksuz pa že dolgo ni omejen le na stvari. Bogataši vse več vlagajo v doživetja – od safari avantur in ekskluzivnih potovanj do velnes oddihov ter joge na prestižnih ekskluzivnih krajih. Samo lani so za to porabili več kot 21 milijard evrov. Analitiki ta trend povezujejo z vzponom tako imenovane ekonomije izkušenj, kjer štejejo predvsem »neponovljivi trenutki«.

Zmagovalci in poraženci

Premiki v potrošnji se jasno odražajo v poslovanju luksuznih znamk. Denimo Hermès, ki ostaja namenjen izključno najbogatejšim, dosega rast, medtem ko Gucci, ki je z dostopnejšimi kolekcijami poskušal pritegniti širši krog kupcev, izgublja prestiž in trg.

Razsipni, a tudi dobrodelni

Čeprav so nakupi ultrabogatih pogosto predmet začudenja, ti svoj denar namenjajo tudi dobrodelnosti. Leta 2023 so za različne dobrodelne namene odšteli kar 150 milijard evrov – skoraj enako vsoto, kot so jo porabili za jahte in prestižne ure skupaj.

Priporočamo