»Slabo. Sem bolj za smuk,« je na vprašanje, kako se znajde na smučeh, odgovoril Klemen Klemen na nedavni tiskovni konferenci ob svojem petdesetem rojstnem dnevu in petindvajseti obletnici izida plošče Trnow stajl. Na druženju je bil posebni gost Jure Košir, ki ni samo zaslužni smučarski prvak, ampak malodane boter slovenskega hiphopa. Plošča Včasih smučam hit njegove zasedbe Košir rap team velja za prvo slovensko hiphop ploščo, ki je izšla nekaj mesecev pred Ali Enovo Levo sceno. Obenem je izrazito vplival na izid plošče Trnow stajl iz leta 2000.
Pomemben podatek pri plošči Trnow stajl je, da jo je Trnovčan izdal šele leta 2000, pri petindvajsetih letih, čeravno so osnovne skladbe, kot na primer Keš pičke ali Nataša iz Depale vasi, nastale, ko je bil še najstnik. Kot pojasnjuje rap aktivist in producent Marko Godnjavec - Jizah, ki je tiskovno konferenco tudi vodil, je Klemen v hiphop vode stopil prek Simona Stojka Falka, s katerim sta hodila na isto ljubljansko srednjo šolo in ki je veljal za dobro založenega z rap nosilci zvoka, ki so bili tedaj v Ljubljani in v Sloveniji nasploh redki. Prek njega je izvedel tudi za konkurenčno založenega Ali Ena in ga ob obisku na njegovem domu v trenutku prepričal, da ga je s skladbo V mestu nekaj dogaja uvrstil na svoj prvenec Leva scena. Da bo krog dopolnjen, je Ali Enova plošča izšla pri založbi Mačji disk, družinski založbi Stojko-Falkovih, torej fotografa Toneta Stojka in pevke Marjetke Nece Falk.
Smučarja na obisku v Trnovem
Jure Košir je v prvi polovici devetdesetih let nizal uspehe prvega vrhunca svoje kariere. Leta 1993 mu je uspela prva zmaga v svetovnem pokalu, prav tako bronasta kolajna v slalomu na olimpijskih igrah leta 1994. Bil je tudi tretji v slalomski razvrstitvi svetovnega pokala, naslednjo sezono 1994/95 pa tretji v skupni razvrstitvi, drugi v veleslalomu in tretji v slalomu. Košir je bil v tistem času eden najbolj, če ne najbolj priljubljen slovenski športnik, zagotovo pa najslavnejši smučar. Z Matejem Jovanom sta do informacij o rap glasbi prišla prek stikov z ameriškimi smučarji, nato sta v okviru denarnonabiralne akcije Podarim – dobim pod imenom Košir rap team nastopila s skladbo Včasih smučam hit, včasih pa počas. In kot pravi, ga ljudje na ulici še vedno radi nagovorijo tako, da citirajo njen refren. Predvsem prek Jovana, ki je sledil dogajanju na domači sceni, sta Košir in Klemen prišla v stik, ko jih je Trnovčan štel osemnajst.
»Povabil naju je k sebi domov v Trnovo in na plano privlekel velik črtast šolski zvezek, ki je bil poln besedil, napisanih z velikimi tiskanimi črkami. Tam je bila zasnova za ploščo Trnow stajl. In potem je imel pred nama nastop, ob katerem sva debelo gledala in se čudila. Na naju je naredil velik vtis. Hitro smo ugotovili, da moramo sodelovati, s ciljem, da bi čim prej izdal ploščo. Sicer je zaradi različnih vzrokov nekoliko trajalo, se pa štejem kot neke vrste njegovega mecena ali sponzorja. Takrat sem veliko potoval v ZDA in Klemen mi je vedno dal spisek naslovov zgoščenk in vinilk, tako da sem imel nazaj grede vedno eno potovalko zanj. V njej je bilo po dvesto nosilcev zvokov, s katerih se je dalo semplati. Potem sva tudi sodelovala in smo nekaj naredili tudi skupaj. V vsakem primeru luštni časi. Prek njega sem spoznal njegovo trnovsko 'gangsta' družbo, kar se mi je zdelo kot Gorenjcu zanimivo. On je bil pristen, mi smo bili bolj hobi izvajalci. Super smo se imeli,« se je spominjal Jure Košir. Tudi tiskovna konferenca se je zgodila v zavetju Trnovega, natančneje v lokalu Apoteka, ki jo vodi D. Slana, torej taisti, ki na Trnow stajlu kot soraper nastopa v treh skladbah. »O Koširju sem si najprej mislil, da se dela frajerja, potem pa sem ugotovil, da je povsem normalen človek. Govoril mi je, da sem 'niger' in da moram posneti ploščo. To me je zaznamovalo in lahko rečem samo kapo dol,« je pristavil Klemen Klemen.
Medsebojno žaljenje z Ali Enom
A od perspektivnega najstnika do samostojnega izvajalca je moralo miniti dolgih sedem let. Trnovčan je najprej sodeloval pri dveh ploščah Pasjega kartela, Pesjansi iz leta 1996 in pri Kartelovi teoriji iz leta 1998, pri katerih so Košir in brata Jovan ponudili priložnost še regionalnemu kolegu Pižami ter mariborskemu rap pionirju Ezy-G-ju, na drugi pa Vladu Kreslinu, ki je odpel priredbo sebe v skladbi Ker sovražnik ne spi. Na snemanja v Radovljico se je Klemen vozil z motorjem brez izpita. Ko so ga ustavili policisti, se je uspešno izvlekel brez kazni, tako da jim je omenil, da v Radovljici snema s Koširjem, kar je slednji ob nedavnem srečanju komentiral: »Tega, da si se rešil policije z mojo pomočjo, niti ne vem, me pa to veseli.« Zanimiv je podatek, da je bil med Ali Enom in Koširjem v tistih časih izmenjan tudi raperski »dis«, torej izmenjava drug proti drugemu naperjenih besedil. Če je Ali En za Koširja v skladbi Leva scena dejal: »Ma, kurac moj dober, pod nosom je še moker, to, da dela rap, še ne pomeni, da je sposoben,« mu je Pasji kartel na Pesjansi ob asistenci Klemna vrnil v skladbi Vprašanje, v kateri mu med drugim navržejo, da je povprečno zavaljen. Na Godnjavčevo vprašanje, ali je imel kot smučarski prvak kakršne koli težave zaradi tega, ker je v prostem času snemal rap plošče, v katerih se je med drugim izdatno preklinjalo oziroma uporabljalo eksplicitne ulične besede, vključno s čefurjem, čeravno nekaj potem, ko je sporno slabšalnico uporabil Magnifico, je Jure Košir odgovoril, da niti ne, z izjemo nekaj smučarskih funkcionarjev, ki so menili, da smučarskemu prvaku tega ni treba početi. Sploh potem, ko do leta 1998 ni več dosegel zmage. »Ni me ganilo, ker sem bil samosvoj,« je o tem povedal prvak. Kot rečeno, je bistveno vplival tudi na nastanek plošče Trnow stajl.
Po več letih kuloarske slave se je Klemen Klemen znašel pred možnostjo, da ostane večni talent. Snemanja plošče se je lotil na spodbujanje Koširja, ki mu je uspelo prepričati Jurija Schollmayerja, ki je imel tedaj založbo Big Bang, da je Trnovčanu ponudil priložnost. Posnela se je po dolgotrajnem letu v studiu Iztoka Turka, med snemanjem je pa Trnovčan začel piti alkohol in kaditi. Na koncu je plošča izšla pri založbi Nika. Gre za ploščo, ki jo nemalokateri slovenski državljan zna na pamet. »Kar zadeva rapersko sceno, je bil Ali En prvi, ki je eksplicitno poslal vse v tri krasne, medtem ko je bil Klemen prvi pripovedovalec zgodb,« se spominja Košir. Zavoljo obletnice se bo novembra v Mediaparku zgodil koncert, na katerem pa Koširja ne bo, saj ima takrat drugo obveznost.