Pravijo ji mojstrovina duhovne literature. Danes je prevedena v več kot 20 jezikov in je nujno čtivo za vse, ki iščejo globlje pomene svojega obstoja. Knjigo z naslovom Avtobiografija jogija je napisal Paramhansa Jogananda, ki velja za prvega indijskega mojstra joge. Leta 1920 je na svojem duhovnem pohodu prečesal Združene države in s poslušalci napolnil največje dvorane. Njegov cilj je bil na Zahodu razširiti vse, česar se je naučil iz lastnih življenjskih izkušenj, iz obdobja, ko se je uril v ašramu, centru joge in duhovnosti, ter vse, kar so ga naučili svetniki in indijski mojstri življenjskih modrosti, s katerimi se je srečeval. Knjigo, ki govori o samospoznanju, poti duhovnega prebujenja, notranjega miru in povezave z božanskim, odlikujejo humor, živahne zgodbe in drobci »praktične zdrave pameti«. Kot takšna je postala osebna biblija enega najbolj znanih tehnoloških titanov. Pravijo, da je bila edina, ki jo je imel Steve Jobs naloženo na svojem ipadu.
Intuicija je ključna
Preden je oktobra 2011 umrl, si je soustanovitelj podjetja Apple natančno zamislil, kako bo videti njegovo poslednje slovo. Že tako je bil znan kot natančen človek, zato niti ni presenetljivo, da je sam angažiral govorce, seznam povabljencev in glasbeni program. Na pogrebu sta nastopila pevec Bono in violončelist Yo-Yo Ma. Kot posebna gesta je bilo navodilo, naj vsem prisotnim na pogrebu razdelijo po en izvod knjige Avtobiografija jogija. Steve Jobs je nekoč dejal: »Zavedanje, da bom kmalu mrtev, je najpomembnejše orodje, kar sem ga kadar koli imel pri sprejemanju velikih življenjskih odločitev. Kajti skoraj vse – vsi zunanji pritiski, vsa ponosna pričakovanja, vsi strahovi pred sramoto ali neuspehom – v trenutku izginejo pred obrazom smrti. Ostane le tisto, kar je zares pomembno.«
Joganandova knjiga poudarja, kako pomembno je poslušati svojo notranjo resnico. To je bilo za Jobsa ključno, tako v osebnem kot poslovnem življenju. Njegova zmožnost, da je znal tvegati in se prepustiti svoji intuiciji, ga je pogosto vodila tja, kamor si drugi niso upali. To mu je omogočilo, da je zgradil podjetje, ki se ni prelevilo zgolj v tehnološkega velikana, temveč v kulturni fenomen.
Ravno po besedah Marka Benioffa, direktorja podjetja Salesforce in dolgoletnega Jobsovega prijatelja, je bila to edina knjiga na Jobsovem ipadu. Benioff je o prijatelju v enem od svojih intervjujev dejal: »Imel je izjemno globoko spoznanje, da je njegova intuicija njegov največji dar in da mora na svet gledati od znotraj navzven.« To duhovno dimenzijo Steva Jobsa pogosto spregledajo biografi in filmski ustvarjalci, ki ga prikazujejo predvsem kot zahtevnega vizionarja in perfekcionista, medtem ko je znotraj njega tlela močna notranja sila, ki je vodila njegove najpomembnejše odločitve.