Panoga potovanj in turizma v Italiji je pripravljena na rekordno leto, saj se pričakuje, da bo mednarodna potrošnja obiskovalcev v letu 2025 dosegla 60,4 milijarde evrov, kažejo podatki Svetovnega sveta za potovanja in turizem (WTTC).

Po najnovejših raziskavah WTTC je panoga na poti, da podpre 3,2 milijona delovnih mest, kar je 100.000 več kot prejšnje leto, in italijanskemu gospodarstvu prispeva 237,4 milijarde evrov (skoraj 11 odstotkov BDP). Domači turizem ostaja močan, z napovedjo, da bo potrošnja dosegla 124,6 milijarde evrov. To Italijo utrjuje na četrtem mestu najbolj priljubljenih evropskih destinacij in kot globalno silo v velnesu, luksuzu, kulturi in gastronomiji.

Piazza Navona in Rome Italy, crowded with tourists, on a winter day, just before sunset. In the foreground the famous Fontana del Moro.

Tudi letos ostaja Rim najbolj obiskano mesto v Italiji. Foto: iStock

Vlada, ki daje prednost trajnosti

»Italija se je vrnila na vrh seznama želja popotnikov, in to z dobrim razlogom. Od brezčasne lepote Rima do elegance obal in pokrajin – Italija ponuja edinstveno doživetje, prežeto z zgodovino, kulturo in izjemnim razkošjem. Ta rekordna rast je poklon moči italijanske panoge potovanj in turizma ter strasti ljudi, ki stojijo za njo,« ocenjuje Julia Simpson, predsednica in izvršna direktorica WTTC, in dodaja: »Naš globalni vrh v Rimu bo zbral voditelje, ki oblikujejo prihodnost – od ministrov in generalnih direktorjev do inovatorjev in zagovornikov trajnostnosti. Italija je zgled, kako lahko potovanja in turizem spodbudijo blaginjo, kulturni ponos in trajnostno rast.« Italija od leta 2021 izstopa med evropskimi državami in državami G20, saj kaže močna znamenja političnega priznanja gospodarske in družbene vrednosti te panoge.

Domači turizem ostaja močan, z napovedjo, da bo potrošnja dosegla 124,6 milijarde evrov.

Italijanska vlada daje prednost trajnosti, inovacijam in spretnostim ter je začela izvajati nove nacionalne kampanje, da bi spodbudila popotnike k odkrivanju manj znanih destinacij ter tako enakomernejše in odgovornejše razporedila koristi turizma.

Razvijanje turističnih produktov

»Prvič smo v Rim pripeljali – in ga po šestih letih znova vrnili v Evropo – največji svetovni dogodek na področju turizma: globalni vrh WTTC, na katerem sodelujejo ključni mednarodni voditelji v tej panogi. To predstavlja pomemben trenutek za industrijo in za Italijo ter je znamenje, da smo znova pridobili prednost in se vrnili v vlogo protagonista na svetovnem prizorišču, da imamo čast in privilegij gostiti tako prestižen dogodek. Še posebej v letu, ki je že zdaj tako spodbudno za italijanski turizem, s tekočim jubilejem in rekordnimi številkami, ki jih zaznavamo, vrh dodatno usmerja naše glavno mesto in našo državo proti nadaljnji rasti. Globalni vrh WTTC bo ponudil edinstveno priložnost za mreženje in ustvarjanje novih sinergij med operaterji, združenji in institucijami ter razvijal turistični produkt, ponudbo in potencial našega turističnega ekosistema. Ne nazadnje bo to priložnost, da bomo vse bolj konkurenčni in uspešni,« pa je dejala italijanska ministrica za turizem Daniela Santanchè.

Medtem se Italija pripravlja na gostiteljstvo 25. globalnega vrha WTTC. »Praznujemo ne le izjemno okrevanje po pandemiji, temveč tudi živahno prihodnost panoge potovanj in turizma. Ta rast priča o naši predanosti trajnostnosti, inovacijam in skupni strasti naših skupnosti. Skupaj bomo še naprej oblikovali izkušnjo, ki bo popotnikom z vsega sveta prinašala blaginjo in bogastvo kulturnih doživetij. 

Priporočamo