V svetu zbirateljskih figuric, kjer se nenehno pojavljajo novi trendi, je le redkim uspelo doseči takšen globalni fenomen, kot je Labubu. Te majhne, zobate pošasti z nagajivim nasmehom so postale nepogrešljiv modni dodatek, statusni simbol in predmet poželenja za otroke, najstnike in odrasle po vsem svetu. V zadnjih mesecih se je povpraševanje po njih močno povečalo tudi v Sloveniji, kjer originalnih Labubujev ni mogoče dobiti, razen na spletišču Bolha, kjer opažajo izjemno povpraševanje.

»Tudi na bolhi je moč najti figure Labubu po zelo različnih cenah – od manjših primerkov pod 10 evrov do redkejših, katerih cena dosega tudi 250 evrov. Povprečna cena oglasov znaša približno 50 evrov, pri čemer na vrednost vplivajo velikost figurice, redkost, ohranjenost ter ali gre za original ali ponaredek,« je pojasnil Klemen Petelin, vodja marketinga na bolha.com.

Čeprav so figurice Labubu globalni fenomen, ostaja njihova popularnost največja v Aziji. Države, kot so Kitajska, Tajska, Singapur in Malezija, veljajo za največje trge. Vendar pa se je »Labubu manija« hitro razširila tudi na druge celine. Dolge vrste pred trgovinami Pop mart v New Yorku, Parizu in Londonu niso več redkost, kar priča o močni prisotnosti in rasti blagovne znamke tudi na Zahodu.

Škatle na slepo

Figurice Labubu, ki jih je zasnoval hongkonško-belgijski oblikovalec Kasing Lung, v širšo prodajo pa jih je uvedlo kitajsko podjetje Pop Mart, so postale popularne zaradi večih razlogov, ki jih sicer povprečen človek težko razume, morda pa to bolje razumejo zbiratelji figuric. Ključno vlogo igra format »blind box« oziroma škatle na slepo. Kupci namreč ne vedo, katero različico figurice bodo dobili, kar ustvarja element presenečenja, vznemirjenja in igralniške izkušnje. Ta negotovost spodbuja ponovne nakupe v upanju na pridobitev redkejših skrivnih (secret) ali celo super skrivnih (super secret) različic, ki na sekundarnem trgu dosegajo vrtoglave cene.

Labubu je tako več kot le igrača. Je kulturni fenomen, ki združuje umetnost, modo, zbirateljstvo in skupnost.

Cene za posamezno »blind box« figurico Labubu se običajno gibljejo med 15 in 25 evri. Vendar pa lahko cene za celotne komplete, ki vsebujejo vse osnovne modele ene serije, presežejo 150 evrov. Najbolj iskani so redki, omejeni kosi, ki na zbirateljskih platformah, kot je StockX, dosegajo cene več sto ali celo tisoč evrov.

K priljubljenosti so močno pripomogla tudi družbena omrežja, predvsem TikTok in Instagram. Trend »unboxinga« oziroma odpiranja škatlic pred kamero je postal viralen, uporabniki pa svoje figurice radi fotografirajo v različnih okoljih, jih oblačijo v miniaturna oblačila in jih uporabljajo kot modne dodatke, pripete na torbice in nahrbtnike. S tem Labubu ni več le zbirateljski predmet, temveč del osebnega stila in izražanja.

Piko na i so dodali zvezdniki in vplivneži. Ko so osebnosti, kot je Lisa iz popularne k-pop skupine Blackpink, opazili z obeskom Labubu, je povpraševanje eksplodiralo. To je figuricam dalo status zaželenega in »kul« predmeta, ki ga je preprosto treba imeti.

Kaj se skriva za uspehom?

Labubu iz ponudbe na spletišču bolha.com. / Foto: Bolha.com

Labubu iz ponudbe na spletišču bolha.com. / Foto: Bolha.com

Figurice Labubu so delo hongkonškega umetnika Kasinga Lunga, ki je svojo inspiracijo črpal iz evropske folklore in pravljic, s katerimi se je srečeval med odraščanjem na Nizozemskem. Leta 2015 je ustvaril serijo bitij, imenovano »The Monsters«, v kateri nastopa tudi Labubu – nagajiv, a dobrosrčen škrat z značilnimi koničastimi ušesi in širokim, zobatim nasmehom. Prvotno je Labubu zaživela v Lungovih ilustriranih knjigah, pravi preboj na svetovno sceno pa je doživela leta 2017, ko je umetnik združil moči s kitajskim gigantom na področju umetniških igrač, podjetjem Pop mart.

Uspeh figuric Labubu se neposredno odraža v osupljivih poslovnih rezultatih tega podjetja. V letu 2024 je zabeležilo prihodke v višini 13,04 milijarde kitajskih juanov (približno 1,67 milijarde evrov). Še bolj impresivni so podatki za prvo polovico leta 2025, ko naj bi prihodki presegli 13,5 milijarde juanov, kar je več kot v celotnem preteklem letu, čisti dobiček pa naj bi zrasel za neverjetnih 350 %. Te številke potrjujejo, da so zbirateljske figurice, na čelu z Labubu, izjemno donosen posel, ki ga poganja premišljena marketinška strategija in globoko razumevanje želja sodobnega potrošnika.

Labubu je tako več kot le igrača. Je kulturni fenomen, ki združuje umetnost, modo, zbirateljstvo in skupnost. Njegova zgodba o uspehu je dokaz, kako lahko prava ideja ob pravem času s pomočjo družbenih omrežij in pametnega trženja preraste v globalno senzacijo in ustvari večmilijonski dobiček. Nagajivi nasmeh malega škrata očitno prinaša srečo – tako zbirateljem kot njegovim ustvarjalcem.

Priporočamo