Evropski potniki vse pogosteje načrtujejo potovanja v manj znane kraje namesto v tradicionalne turistične favorite, vendar še vedno ostajajo na stari celini, kaže nova raziskava Evropske potovalne komisije (ETC). Po najnovejšem poročilu ETC namerava 77 odstotkov Evropejcev med junijem in novembrom letos opraviti vsaj eno potovanje. Med njimi jih kar 91 odstotkov namerava potovati znotraj Evrope. K tej spremembi so prispevale nizkocenovne letalske družbe s kratkimi razdaljami, boljše povezave in poti pa tudi stalna geopolitična negotovost zunaj Evrope, zlasti na Bližnjem vzhodu.

Naši najnovejši podatki kažejo, da Evropejci kljub spreminjajočim se ekonomskim in družbenim razmeram niso pripravljeni sklepati kompromisov pri potovanjih.

Sredozemlje ostaja najbolj priljubljena regija – 13 odstotkov evropskih potnikov bo izbralo Španijo, 10 odstotkov Italijo, 8 odstotkov Francijo in 6 odstotkov Grčijo. Le 8 odstotkov evropskih turistov je razkrilo, da razmišljajo o potovanju zunaj celine v naslednjih šestih mesecih. Raziskava je zajela potnike iz Združenega kraljestva, Nemčije, Italije, Nizozemske, Poljske, Švice, Belgije, Avstrije, Francije in Španije.

Obdobja zunaj glavne sezone vse privlačnejša za Evropejce

Poleg izogibanja prenatrpanim turističnim središčem si vse več Evropejcev želi potovati v obdobjih zunaj visoke sezone, torej spomladi in jeseni, na primer septembra. Čeprav je julija in avgusta še vedno močno povpraševanje (po 25 odstotkov potnikov), jima sledi september z 22 odstotki.

Miguel Sanz, predsednik ETC

Miguel Sanz, predsednik ETC. Foto: Press ETC

Glavni razlogi za to so manj turistov, milejše vreme, večja fleksibilnost pri delovnih urnikih in nižje cene priljubljenih destinacij. V mnogih krajih ponuja obdobje zunaj glavne sezone tihi luksuz in kulturne izkušnje za starejše popotnike ter hkrati aktivnosti za mlajše generacije.

Starejši Evropejci kažejo največje zanimanje za potovanja

Evropejci, starejši od 55 let, kažejo največjo pripravljenost za potovanja v prihajajočih mesecih – 82 odstotkov jih načrtuje potovanja, sledijo jim potniki, stari 45–54 let (79 odstotkov), in stari 35–44 let (78 odstotkov). Po drugi strani pa le 66 odstotkov mlajših potnikov, starih 18–24 let, načrtuje potovanja, predvsem zaradi pomanjkanja časa in finančnih sredstev.

Miguel Sanzpredsednik ETC: 

Evropski popotniki se zaradi preobremenjenosti turističnih destinacij vse pogosteje odločajo za manj znane kraje in potovanja zunaj glavne sezone.

Kljub gospodarski nestanovitnosti jih 62 odstotkov še vedno namerava porabiti enako kot doslej, 22 odstotkov pa celo več. Večina Evropejcev bo v tem obdobju za eno potovanje odštela od 1500 in 2000 evrov na osebo.

Stroški nastanitve običajno predstavljajo največji delež proračuna za potovanja (32 odstotkov), sledijo stroški hrane in pijače (24 odstotkov), čeprav se to razlikuje glede na starostno skupino. Potniki nad 45 let večinoma iščejo kakovostno kulinariko in udobje, medtem ko mlajši od 35 let med potovanji raje investirajo v nakupovanje, aktivnosti, življenjski slog in velneške izkušnje.

Predsednik ETC Miguel Sanz je v sporočilu za javnost dejal: »Naši najnovejši podatki kažejo, da Evropejci kljub spreminjajočim se ekonomskim in družbenim razmeram niso pripravljeni sklepati kompromisov pri potovanjih.«

Popotniki bolj pozorni na prekomerni turizem

Ker se številne znane evropske destinacije, kot so Santorini, Rim, Benetke in Barcelona, že spopadajo s težavami zaradi prekomernega turizma, se vse več Evropejcev zavestno odloča za iskanje manj znanih krajev. Kot je pokazala omenjena raziskava, 55 odstotkov potnikov za svoje prihajajoče potovanje aktivno išče manj znane destinacije, kar je povečanje v primerjavi z 48 odstotki v pomladnem obdobju letos. Enajst odstotkov popotnikov je razkrilo, da je izbira manj oblegane destinacije njihova glavna prednostna naloga. Ob tem je tudi Sanz poudaril, da bi morale posamezne destinacije izkoristiti ta trend s promocijo manj obiskanih in odmaknjenih izkušenj. »Zlasti v mesecih zunaj glavne sezone, poleg tega pa je treba okrepiti prizadevanja za trajnostni marketing, usmerjen v evropske potnike.«

Potovanja z avtomobilom ponovno v porastu

Tudi potovanja z avtomobilom so ponovno postala bolj priljubljena – 32 odstotkov potnikov jih izbere zaradi boljšega dostopa do oddaljenih krajev. Kljub temu pa je letalski prevoz še vedno najbolj priljubljena oblika potovanja, saj ga uporablja 53 odstotkov potnikov, predvsem zaradi razmerja med ceno in hitrostjo. 

Priporočamo